ارسال به دیگران پرینت

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی:

خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در کارگزاری‌ها رایگان انجام می‌شود

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ در شعب و کارگزاری‌های این سازمان رایگان انجام خواهد شد.

خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در کارگزاری‌ها رایگان انجام می‌شود

مهرداد قریب در جلسه رونمایی از خدمات جدید غیرحضوری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: امروز پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما و تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی های پیش از صدور اجرائیه به عنوان دو خدمت از طرح ۳۰۷۰ ویژه کارفرمایان و پیمانکاران رونمایی شد.

وی افزود: تاکنون از ۳۰ خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ۲۵ خدمت رونمایی و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

قریب اظهار داشت: یکی از اولویت های اساسی این سازمان در سال جاری به ویژه در شش ماه دوم در حوزه بیمه ای، طرح ۳۰۷۰ است که با تلاش همکاران در حال تکمیل است.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ توسط کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بخشنامه این خدمت، نهم اسفند ماه توسط مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان ابلاغ شد. براین اساس، بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایانی که قادر به استفاده از سامانه الکترونیکی نیستند، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خدمات خود را دریافت کنند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدمات طرح ۳۰۷۰ که در کارگزاری ها ارائه می شود، برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان رایگان بوده و هزینه‌ توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

قریب افزود: تاکید سازمان تامین اجتماعی بر استفاده مخاطبان از خدمات غیرحضوری است و متقاضیان در هرساعتی از منزل و محل کار می توانند به سامانه غیرحضوری این سازمان مراجعه و خدمات را دریافت کنند. اما آن دسته از بیمه شدگان که قادر به استفاده از این امکانات نیستند، به مدت شش ماه می توانند با مراجعه به کارگزاری از این خدمات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گسترده است، گفت: برای اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری فرهنگ سازی و به صورت مطلوب اطلاع رسانی شود، بیمه شدگان در مهلت تعیین شده می توانند از این امکان جدید برخوردار و به مرور به استفاده کنندگان از خدمات غیرحضوری بپیوندند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبیعتا هر طرح جدید به مرور زمان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. در حال حاضر ۹۸ درصد کارفرمایان لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت می کنند، در صورتی که در زمان آغاز طرح این رقم قابل توجه نبود.

قریب همچنین با اشاره به اینکه به صورت مرتب و منظم مسائل و اشکالات طرح ۳۰۷۰ احصاء و رصد می شود، گفت: این مشکلات در جلسات با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه به بحث گذاشته می  و برای رفع آنها تلاش می شود. برای پیشرفت طرح ضمن رفع مسائل آن باید اصلاح فرایندها را هم مدنظر داشته باشیم.

روز گذشته (دهم اسفندماه) طی بخشنامه‌ای از سوی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، امکان ارائه خدمات غیرحضوری توسط کارگزاری‌های این سازمان فراهم شد.

طرح ۳۰۷۰ نیز روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      از حقوقهای تامین اجتماعی بگید که با خدمات کشوری زمین تا آسمان اختلاف دارخ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه