ارسال به دیگران پرینت

رده‌بندی شادترین وغمگین ترین استان های کشور

قم در بالاترین رده از نظر شادکامی و سمنان در پایین‌ترین رده قرار دارد. در این تحقیق سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌های بعدی از نظر شادکامی قرار دارند.


رده‌بندی شادترین وغمگین ترین استان های کشور

بر اساس یک بررسی پژوهشی استان قم عنوان شادترین استان کشور را کسب کرده است.

در این طرح که در سال ۹۸ از سوی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی و به سفارش موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران انجام شده، پرسشنامه آکسفورد است که ۲۹ گویه ۴ گزینه‌ای و مقیاس ۶ درجه‌ای دارد.

بر اساس این پرسشنامه نمره شادکامی افراد از ۱ (کمترین) تا ۶ (بیشترین) متغیر است و به ترتیب شامل نمره‌های ۱-۲ (ناشاد)، ۲-۳ (تاحدودی ناشاد)‌، ۳-۴ (نه‌چندان شاد)، ۴ (تاحدودی شاد)، ۴-۵ (نسبتا شاد)، ۵-۶ (بسیار شاد) و ۶ (بسیار زیاد شاد) می‌شود. با توجه به این نمره‌ها میانگین کشوری شادکامی در ایران در رده «نسبتا شاد» قرار دارد.

قم در بالاترین رده از نظر شادکامی و سمنان در پایین‌ترین رده قرار دارد. در این تحقیق سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌های بعدی از نظر شادکامی قرار دارند.

شادترین و غمگین‌ترین استان‌های کشور / قم، شادترین است

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسن لره ارسالی در

      توی جدول ردیف چهارم چهارمحال و بختیاری است اونوقت توی متن خبر کهگیلویه و بویراحمد است خعععععع

    • مسی ارسالی در

      از کجا اوردی اینو میارس چی بوده

    • حسن ارسالی در

      به قول معروف دروغ هرچه بزرگتر باورش راحت تر

    • ناشناس ارسالی در

      جالبه استانهایی که محروم ترین هستند چه جوری شاد ترین هم شدند ؟

    • مسعود ارسالی در

      شادی مونده ؟

    • زری ارسالی در

      سلام
      هر چند نتیجه تحقیق مورد تردید است .حداقل برای خود کسانی که در قم زندگی میکنند ،ولی لطفا متن گزارش را با جدول تطبیق دهید کهکیلویه و بویراحمد بعد از هرمزگان است یا چهار محال و بختیاری؟

    • سعید ارسالی در

      اخه تو چه پژوهش علمی انجام دادی . تو همین جوری بری تو خیابان های ایران تمام شهرهاش بیشتر مردم افسرده هستن . خنده و شادی رخت بر بسته از ایران. تو یه دلیل برای شادی مردم بیار تا باور کنیم . خنده تلخ من از گریه غم انگیز تراست .

    • کاظمی ارسالی در

      شادی سر منشا اون رضایت و امیده.رضایت هم برای کسانی که ایمان به خدا و قیامت دارند ،معیارش اول تلاش هر شخص برای تعالی دنیوی و اخروی و بعد از اون ، راضی بودن به تقدیری هست که خداوند در هر مرحله ای از زندگی برای انسان مقدر کرده.این مقوله جای بحث داره ودر این مقال نمیگنجه.این هم درست هستش که اگر دولت مردان ،وظیفه ی خودشون رو درست و بی نقص و خیانت انجام بدهند، در صد رضایت و شادی بالاتر می ره ، ولی در کل شادی و رضایت از زندگی شرط اولش ایمان بخداست .وگرنه چه بسیار انسان های ثروتمندی که ظاهرا شاد ولی از درون چار افسردگی هستند.ما اول مسلمان و مهمتر اینکه شیعه ی علی (ع) هستیم.پس دنیا و امکاناتش مکمل شادی ما بعداز ایمان بخداست.

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی جالبه اصفهان در رده اخره رو چه حسابی اخره بگو ماهم بدوتیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه