ارسال به دیگران پرینت

کروناهای جدید در کمین پیش‌فروش سفرهای نوروزی

در شرایطی که شرکت‌های ریلی و هوایی پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند، مسئولان بهداشتی نسبت به جهش کرونای جهش یافته در انواع مختلف انگلیسی، آفریقایی و اسلوواکی نگران هستند و خواهان تعیین تکلیف سریعتر سفرهای نوروزی هستند تا مردم متضرر نشوند.

کروناهای جدید در کمین پیش‌فروش سفرهای نوروزی

در شرایطی که شرکت‌های ریلی و هوایی پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند، مسئولان بهداشتی نسبت به جهش کرونای جهش یافته در انواع مختلف انگلیسی، آفریقایی و اسلوواکی نگران هستند و خواهان تعیین تکلیف سریعتر سفرهای نوروزی هستند تا مردم متضرر نشوند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته دو مسئول از وزارت راه و شهرسازی برنامه نوروزی زیرمجموعه خود را برای سفرهای مردم در این ایام اعلام کردند و به نظر می‌رسد به تدریج پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی آغاز شود.

یکشنبه گذشته سوم اسفند ماه، تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- درباره برنامه سفرهای نوروزی و تشکیل ستاد آن گفت: برنامه پایانی سال و سفرهای نوروزی را اگر کرونا اجازه دهد به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده‌ایم تا توان عملیاتی و ساعت پرواز تعیین شده و تعداد ناوگان آماده به کار را در فرودگاه های پر ترافیک برنامه ریزی کنند و همه ایرلاین‌ها موظف هستند تا هواپیمای پشتیبان داشته باشند که در صورت نقص فنی در کمترین زمان ممکن مسافران به مقصد شان برسند و از ابطال پرواز جلوگیری کنند.

وی افزود: در ایام نوروز بسته به مجوزهایی که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد برنامه‌ریزی خواهیم کرد و تا الان ممنوعیتی برای پروازها نداریم.

همچنین سعید رسولی –مدیر عامل شرکت راه‌آهن – نیز در همین زمینه در نشستی خبری گفت: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس ستاد سفرهای نوروزی را از ماه گذشته تشکیل داده و ضمن برگزاری جلسات مکرر همه تمهیدات لازم برای انجام هر چه بهتر سفرهای ضروری مردم در ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پیش فروش بلیت های قطار در ایام نوروز از سه شنبه پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود و مردم می توانند از طریق مراکز مجاز و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند و روزانه ۲۳۰ قطار پیش بینی شده که برای کل دوره ۲۱ روزه ۴۷۲۸ قطار خدمت رسانی خواهند کرد.

این برنامه‌ها طی روزهای گذشته در حالی اعلام شد که هنوز تصمیم نهایی برای سفرهای نوروزی گرفته نشده است و از سوی دیگر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هشدارها و انتقادهای جدی از وضعیت کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

اخیرا علیرضا زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران-  درباره انواع ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: ویروس  جهش یافته فنلاندی نداریم اما پیش‌تر ویروس اسلواکی قبل از آن ویروس موسوم به کالیفرنیا و قبل از آن انگلیسی و آفریقایی وجود داشته ولی تنها مورد جهش ویروس موسوم به انگلیسی در کشور مشاهده شده  و شواهدی از وجود سایر جهش ها نداریم.

وی افزود: هنوز از ستاد ملی کرونا پروتکل روشن و شفافی در مورد بازار خرید و ترددهای نزدیک به ایام نوروز اعلام نشده، بی تردید اگر قرار است محدودیت هایی اعمال شود با توجه به این که پیش‌فروش ها در حوزه سفر و ترددها در حال انجام است برای جلوگیری از نارضایتی مردم باید زودتر تعیین تکلیف شود تا سرنوشت بسیاری از موارد از جمله ترددها، برگزاری آزمون ها و... و. مشخص شود. البته برخی از این موارد ملی است و باید هر چه زودتر تصمیم گیری انجام شود.

با وجود این شرایط باید دید سفرهای نوروزی مردم با محدودیت‌های بیشتر یا ممنوعیت مواجه می‌شود یا آنکه تغییری در این رویه ایجاد نخواهد شد؟ البته اگر مردم بلیت‌سفرهای نوروزی را خریداری کنند ممکن است تاریخ دوباره تکرار شود و مانند اسفند ماه سال گذشته با حجم عظیمی از کنسل‌شدن بلیت سفرها و انتظار مردم برای استرداد پول بلیت‌شان از سوی شرکت‌های ریلی و هواپیمایی باشیم.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی متولیان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هر نظری داشته باشند باید تامین شود چرا که سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و بنابراین وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه حمل‌ونقل باید در روزهای آینده منتظر تصمیمات جدیدی در این حوزه باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه