ارسال به دیگران پرینت

هک شدن گروه‌های خصوصی کلاب‌هاوس

یک کاربر در کلاب‌هاوس توانسته‌ است، استریم صوتی در چند گروه را به سایت واسطه‌ای منتقل کند. این اقدام که توسط کلاب‌هاوس تایید شده است،‌ به کاربران بدون داشتن دعوتنامه و عضویت می‌توانند به محتوای گروه‌ها دسترسی پیدا کنند.

هک شدن گروه‌های خصوصی کلاب‌هاوس

یک کاربر در کلاب‌هاوس توانسته‌ است، استریم صوتی در چند گروه را به سایت واسطه‌ای منتقل کند. این اقدام که توسط کلاب‌هاوس تایید شده است،‌ به کاربران بدون داشتن دعوتنامه و عضویت می‌توانند به محتوای گروه‌ها دسترسی پیدا کنند. نگرانی‌های امنیتی راجع به این نرم‌افزار نوپا و پر سروصدا افزایش پیدا کرده است. سخنگوی کلاب‌هاس به بلومبرگ گفته است که چند گروه در این شبکه اجتماعی تحت تاثیر این هک قرار گرفته است و کاربری که پشت این قضیه است برای همیشه اکانتش مسدود شده است. در حالی که از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده‌، گفته است که اقدامات امنیتی لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در این نرم‌افزار انجام شده است.

با توجه به این اتفاق، کاربران باید حساسیت بیشتری نسبت به حریم خصوصی خود و محتوایی که در گروه‌های خصوصی منتتشر می‌کنند، داشته باشند. این به خصوص برای شهروندان چین که از مراقبت‌های دولتی حساس هستند مهم است. هرچند گزارش شده است که این نرم‌افزار در چین مسدود شده است. اتفاق امنیتی قبلی برای این شبکه، که انتقادات زیادی را به زیرساخت‌های این شرکت روانه کرده است، هفته گذشته افتاد. طبق گزارشات شماره آیدی کاربران در کلاب‌هاوس و شماره اختصاصی چت روم‌ها به صورت فایل متنی منتشر شد که امکان رصد فعالیت کاربران در گروه‌ها را فراهم می‌کرد.

در واکنش به اتفاقات هفته گذشته، کلاب‌هاوس گفته است که از رمزگزاری و دسته‌بندی برای جلوگیری از نفوذ به سرورها از چین و همچنین استفاده از یک شرکت امنیتی برای بررسی بیشتر اقدام خواهد کرد. هرچند هنوز این اپلیکشن فقط برای سیستم‌عامل ios منتشر شده و ثبت‌نام کاربران فقط از طرف دعوتنامه اعضای دیگر امکان‌پذیر است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه