ارسال به دیگران پرینت

فاکس نیوز: جمهوریخواهان از سیاست بایدن در قبال ایران خشمگین هستند

شبکه فاکس نیوز در گزارشی در پی تغییر لحن آمریکا و تلاش برای مذاکرات مجدد با ایران گزارش داد که جمهوریخواهان از اقدام بایدن در قبال تهران خشمگین هستند.

فاکس نیوز: جمهوریخواهان از سیاست بایدن در قبال ایران خشمگین هستند

ایرنا: شبکه فاکس نیوز در گزارشی در پی تغییر لحن آمریکا و تلاش برای مذاکرات مجدد با ایران گزارش داد که جمهوریخواهان از اقدام بایدن در قبال تهران خشمگین هستند.

شبکه فاکس نیوز وابسته به حزب جمهوریخواه آمریکا بامداد یکشنبه گزارش داد که جمهوری خواهان از اقدام رییس جمهوری آمریکا برای کنار گذاشتن فشار دوران ترامپ برای اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران انتقاد می کنند، زیرا دولت لحن نرم نسبت به تهران اتخاذ کرده است.

جو ویلسون نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی با انتقاد از سیاست بایدن گفت: این شرم آور و خطرناک است، بایدن با این اقدامات فروش اسلحه از طرف روسیه و چین به ایران را قانونی می کند.

گرگ استوپ دیگر نماینده حزب جمهوریخواه ایالت فلوریدا در پیام توییتری نوشت: من نظر جو (نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی) موافق هستم، چرا بایدن در حال لغو تحریم های سازمان ملل است که فروش اسلحه از روسیه به ایران را لغو می کند به نظر می رسد تحقیقات در این مورد لازم است.

واکنش جمهوریخواهان در حالی اتخاذ می شود که دولت بایدن در پنجشنبه گذشته به تلاش های دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران از طریق مکانیسم ماشه پایان داد.

البته تلاش دولت ترامپ برای بازگرداندان تحریم ها پیش از این توسط شورای امنیت سازمان ملل رد و در نشست شورای امنیت اعلام شد که آمریکا هیچ اختیاری برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارد زیرا دولت این کشور از توافقنامه هسته ای (برجام) خارج شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه وقت آمریکا در آن زمان اظهارات سازمان ملل را رد و ادعا کرد که این بخشی از قطعنامه سازمان ملل است که ایالات متحده هنوز هم در آن مشارکت دارد.

به رغم تمام تلاش های دولت پیشین شبکه فاکس نیوز نوشت، دولت بایدن رویکرد دیگری در قبال ایران اتخاذ کند و دوباره وارد مذاکره با ایران شود.

ریچارد میلز سرپرست نمایندگی آمریکا روز پنجشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور رسمی ادعای گذشته کشورش درباره اعمال تحریم‌های این شورا علیه ایران را پس گرفت و خواستار کنار گذاشتن نامه ۳۰ و ۳۱ مرداد و ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، عقب نشینی آمریکا از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل که پیشتر ترامپ فعال کرده بود، از نگاه کارشناسان اقدامی مثبت و گامی رو به جلو ارزیابی می شود. لغو مکانیسم مذکور مقدمه ای برای بازگشت آمریکا به توافق هسته است؛ اقدامی سازنده که مورد تایید و استقبال دیگر اعضای برجام قرار گرفت.

تقریبا همه اعضای برجام به این اقدام بایدن با خوشبینی نگاه کردند. چین و روسیه این قدم را مثبت ارزیابی کردند و «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اول اسفند در یک نشست خبری از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن سیاست بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استقبال کرد و گفت که این تصمیم واشنگتن شرایط را برای بازگشت تهران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای فراهم می‌کند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه