ارسال به دیگران پرینت

خسارتی به مرز ایران وارد نشده است| ۵۰۰ نفر دچار سانحه شدند

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حادثه انفجار اسلام قلعه در خاک افغانستان در روز گذشته گفت: این حادثه هیچ خسارتی به مرز کشور ما در منطقه ویژه و سایر واحدهای اقتصادی نداشته است.

خسارتی به مرز ایران وارد نشده است| ۵۰۰ نفر دچار سانحه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق معتمدیان با اشاره به حادثه انفجار اسلام قلعه در خاک افغانستان، گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۲ ظهر شنبه در مرز تایباد و گمرک اسلام قلعه در استان هرات اتفاق افتاد.

وی افزود: بلافاصله دستور تشکیل ستاد بحران صادر و تدابیر مناسبی به منظور کمک رسانی به حادثه دیدگان و اقدامات پیشگیرانه انجام شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با بازگشایی مرز دوغارون، کامیون‌های حامل سوخت و چندین هزار خودرو از مرز اسلام قلعه تخلیه و در مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اسکان داده شدند که این اقدام موجب جلوگیری از یک فاجعه بزرگ در این منطقه شد.

وی افزود: در ادامه امکانات امدادی ما در شهرستان تایباد مستقر شدند و همه مراکز درمانی در تایباد و شهرستان‌های مرزی و مشهد در آماده باش هستند و امکان ارائه خدمات درمانی فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور مهار آتش سوزی که حجم بسیار زیادی داشته با اقدام به موقع بیش از ۲۴ دستگاه ماشین آتش نشانی به اسلام قلعه اعزام کردیم.

وی افزود: با جلسه‌ای که با والی هرات انجام شده است تلاش می‌کنیم تا شرایط هرچه زودتر به حالت عادی برگردد.

استاندار خراسان رضوی گفت: این حادثه هیچ خسارتی به مرز کشور ما در منطقه ویژه و سایر واحدهای اقتصادی نداشته است.

گفتنی است طبق اعلام مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با توجه به اینکه انفجار در خاک افغانستان رخ داده، در خاک ایران هیچ کشته و مصدومی نداشته‌ایم.

محسن نجات با بیان اینکه آماری از تلفات و مجروحان این حادثه از هرات به ما اعلام نشده است، گفت: شایعه ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به داخل خاک کشورمان پس از این حادثه را تائید نمی‌کنم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با اشاره به حادثه انفجار گفت: در این حادثه ۵۰۰ نفر دچار سانحه شدند و تا ساعت ۲۱:۲۲ شنبه شب هشت نفر به مرکز درمانی هرات افغانستان منتقل شدند و سه مرد به دلیل سوختگی شدید به بیمارستان ایران مراجعه کردند.

سید مجتبی احمدی افزود: برای پوشش امدادی این عملیات ۴۵ امدادگر در قالب هفت گروه با هشت خودروی امدادی، اتوبوس و سواری به محل حادثه اعزام شدند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه