ارسال به دیگران پرینت

قائم مقام آیت الله جنتی:

ادعا‌های آقایان درمورد حذف نام امام از قطعنامه ۲۲ بهمن، خنده‌دار است

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ادعای حذف اسم امام خمینی (ره) از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، خنده‌دار است، گفت: آقایان خودشان هم می‌دانند که این ادعا‌ها صحت ندارد و با اهداف خاصی مطرح می‌شود.


ادعا‌های آقایان درمورد حذف نام امام از قطعنامه ۲۲ بهمن، خنده‌دار است

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ادعای حذف اسم امام خمینی(ره) از قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن، خنده‌دار است، گفت: آقایان خودشان هم می‌دانند که این ادعاها صحت ندارد و با اهداف خاصی مطرح می‌شود.

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تبریک خلق حماسه پرشور یوم‌الله ۲۲ بهمن و تشکر از مردم بابت حضور در راهپیمایی خودرویی و موتوری گفت: برخی آقایان به جای شکرگزاری چنین حماسه‌ای از طرف مردم ایران، شروع به جوسازی کردند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را متهم به حذف نام مبارک امام خمینی(ره) از بیانیه پایانی ۲۲ بهمن کردند.

ادعای حذف امام از بیانیه پایانی ۲۲ بهمن خنده دار است

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابتدا بنا را بر سکوت قرار داد، چرا که این ادعاها خنده‌دار است و کسی نمی‌تواند آن را باور کند، اظهار داشت: مخاطب ما آقایانی نیستند که این ادعاهای ژورنالیستی را مطرح می‌کنند، چرا که خودشان هم می‌دانند که این ادعاها صحت ندارد و با اهداف خاصی مطرح می‌شود، امّا برای مردم عزیز توضیحاتی مطرح می‌شود.

لطفی ادامه داد: در بیانیه پایانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است «بنیانگذار نستوه و مبارز این انقلاب استوار و شکوهمند اسلامی، به درستی آن را سرآغاز برچیده‌شدن دستگاه ستمگری طاغوت و جلوه‌ای از نهضت پر عظمت حضرت محمد رسول‌الله (صل الله علیه و آله و سلم) نامیدند». آیا کسی پیدا می‌شود که نداند منظور از بنیانگذار انقلاب، وجود مبارک حضرت امام خمینی (ره) است؟ آیا اگر به جای حضرت علی علیه‌السلام از لفظ امیرالمؤمنین استفاده کنیم، به‌معنای نادیده گرفتن اسم آن بزرگوار است؟

۵۰۰ هزار پوستر از حضرت امام(ره) در سراسر کشور توزیع شد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح این ادعا که تصاویر حضرت امام در راهپیمایی کم‌رنگ بوده است، اظهار داشت: اگر چه کاری که ما کرده‌ایم، در مقابل عظمت نام حضرت امام(ره) ناچیز است، امّا با افتخار و بر حسب وظیفه حداقلی خود باید بگوییم که حداقل ۵۰۰ هزار قطعه پوستر در بین مردم توزیع شده است.

لطفی ادامه داد: جالب اینجاست مطلبی که مدعی اندک بودن تصاویر حضرت امام(ره) در راهپیمایی است، با تصویر حضرت امام(ره) در دست یکی از راهپیمایی‌کنندگان منتشر شد است که آرم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم بر روی آن پوستر وجود دارد. بهتر بود آقایان عکسی را منتشر می‌کردند که با ادعای خودشان مبنی بر اندک بودن تصاویر حضرت امام(ره) در راهپیمایی ۲۲ بهمن همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بیانیه آقایان ادعا شده که گروهی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جمع شده‌اند که به امام و انقلاب کم توجه هستند،‌ اظهار داشت: آیا کارنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، العیاذبالله کم توجهی به امام راحل را نشان می‌دهد؟ این شورا افتخار می‌کند که مولود حضرت امام و انقلاب است. از طرفی، شورای هماهنگی که یک نفر و دو نفر نیست، بلکه ۲۵ نهاد کشور این شورا را تشکیل می‌دهد،‌ از وزارت‌خانه‌های کشور، ارشاد و آموزش و پرورش گرفته تا صداوسیما و سایر ارگان‌ها. با این وجود، آقایان چطور به خودشان اجازه می‌دهند که بگویند جمعی در شورای هماهنگی جمع شده‌اند که به امام(ره) کم توجه‌ هستند؟

چرا آقایان بیانیه تشکر از حضور مردم که اسم امام(ره) آمده بود را بازنشر ندادند؟

لطفی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که فدایی امامین انقلاب هستیم، اظهار داشت: در بیانیه تشکر از حضور مردم در راهپیمایی، به صراحت از معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) یاد شده است، آقایان چرا این بیانیه را در سایت خود منتشر نکردند؟

وی ادامه داد: سوال ما از آقایان این است که کدام برنامه، جلسه و مصاحبه ما بدون ذکر نام حضرت امام(ره) آغاز شده است؟ بنده در مراسم میدان آزادی چند دقیقه سخنرانی کردم و اولین جمله‌ای که بعد از ذکر نام خدا گفتم، یاد احیاگر اسلام ناب محمّدی حضرت امام خمینی(ره) است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری هرساله مراسم ارتحال حضرت امام(ره) توسط این شورا گفت: با این حال، آقایان ما را متهم به حذف نام حضرت امام می‌کنند.

شورای هماهنگی حاضر به تعطیلی مراسمات ارتحال امام(ره) نشد

لطفی ادامه داد: در حالی که امسال همه مراسمات بزرگداشت امام راحل به خاطر شیوع کرونا تعطیل شده بود، شورای هماهنگی اعلام کرد که ما از ۱۴ خرداد و مراسم بزرگداشت حضرت امام نمی‌گذریم. از این رو، در کل کشور حتی در روستاها مراسم ارتحال حضرت امام(ره) با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و در برخی استان‌ها حتی باشکوه تر از سال‌های قبل برگزار شد. در یکی از روستاهای اراک که ما بین دو کوه قرار دارد، با هماهنگی این شورا، مراسم برگزار شد.

وی با اشاره به جلسات مقدماتی شورای هماهنگی برای برنامه‌ریزی دهه فجر ۴۲ گفت: ‌جلسه نهایی را با حضور حدود یکصد نفر با هماهنگی آقایانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند، در حرم حضرت امام (ره) برگزار کردیم.

لطفی ادامه داد: بزرگداشت انقلاب چیزی جز زنده نگه داشتن یاد امام راحل نیست و ما بیش از ۴۲ هزار برنامه در سراسر کشور تدارک دیدیم. اولین اقدام ما هم همان جلسه صدنفری در حرم امام بود کدام ارگان در شرایط کرونایی و با رعایت همه نکات بهداشتی می‌توانست چنین مراسمی را بدون حاشیه برگزار کند؟ علاوه بر آن، مراسم جایگاه جلوس حضرت امام در بهشت زهرا، مراسم بیت حضرت امام در قم و مراسم بیت امام در خمین توسط شورای هماهنگی برگزار شد. البته ما هماهنگ‌کننده‌ای بیش نیستیم و همه این برنامه‌ها با عنایت الهی و حضور مردم برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: وقتی استاندار تهران با کم‌لطفی تمام به مراسم ما در حرم امام اعتراض کرد در پاسخ به ایشان گفتیم که آقای استاندار، اگر سعادت حضور در این مراسم را داشتید می‌دیدید که این مراسم به شکل باشکوه و با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

اولین روز دهه فجر به نام حضرت امام مزین شد

لطفی با اشاره به نامگذاری ایام‌الله دهه فجر گفت: ما اولین روز دهه فجر را با عنوان «انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) عبد صالح خدا و احیاگر اسلام ناب محمّدی» نامگذاری کردیم. با این حال معلوم نیست آقایان چطور به خود اجازه می‌دهند که ما را به کم‌رنگ کردن نام امام راحل متهم کنند.

وی ادامه داد: کسانی که به ظاهر نگران این هستند که چرا شورای هماهنگی به استفاده از لقب پرمغز بنیانگذار انقلاب اکتفا کرده است، چرا در مراسم اختصاصی بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی در آستان مقدس آن عزیز سفر کرده که هرساله از جمله یوم الله ۱۲ بهمن سالجاری از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می شود شرکت نمی‌کنند؟

سخنران حرم امام را به خاطر عدم رضایت آقایان تغییر دادیم

لطفی افزود: این در حالی است که ما معمولاً قبل از دعوت از سخنران برنامه حرم امام راحل، هماهنگی‌های لازم را با آقایان انجام می‌دهیم تا هیچگونه نگرانی بابت سخنران نداشته باشند، کما اینکه در مراسم امسال شخصیت عزیزی را که قرار بود در حرم امام(ره) سخنرانی کند، به دلیل عدم موافقت آقایان، در مراسم دیگری از ایشان استفاده کردیم.

به مسائل جناحی وارد نمی‌شویم امّا باج هم نخواهیم داد

وی گفت: یکی از افتخارات این شورا، فرمایشات رهبر معظّم انقلاب است که عملکرد این شورا را حرکت در صراط مستقیم، لحظه شناسی و دوری از بازی‌های جناحی دانسته‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما به مسائل جناحی ورود نخوایم کرد و به افرادی هم که به دنبال مسائل جناحی هستند باج نخواهیم داد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه