ارسال به دیگران پرینت

جنجال غذای پرسی در باشگاه استقلال!

وضعیت در باشگاه استقلال، تیمی که این روزها صدرنشین لیگ برتر ایران است، چندان مساعد به نظر نمی‌رسد. شایعه اختلاف بازیکنان با کادر فنی و در سطحی بالاتر شایعه اختلاف بازیکنان و کادر فنی با مدیریت باشگاه، حسابی این تیم را آزار داده است؛ به‌طوری‌که هواداران بی‌شمار استقلال این روزها نگران هستند که نکند بروز چنین حاشیه‌های ریزودرشتی، تمرکز تیمشان را از بین ببرد و آنها را از رسیدن به هدف تازه‌شان که همانا شکستن طلسم قهرمانی در لیگ برتر است، دور کند.

جنجال غذای پرسی در باشگاه استقلال!

 وضعیت در باشگاه استقلال، تیمی که این روزها صدرنشین لیگ برتر ایران است، چندان مساعد به نظر نمی‌رسد. شایعه اختلاف بازیکنان با کادر فنی و در سطحی بالاتر شایعه اختلاف بازیکنان و کادر فنی با مدیریت باشگاه، حسابی این تیم را آزار داده است؛ به‌طوری‌که هواداران بی‌شمار استقلال این روزها نگران هستند که نکند بروز چنین حاشیه‌های ریزودرشتی، تمرکز تیمشان را از بین ببرد و آنها را از رسیدن به هدف تازه‌شان که همانا شکستن طلسم قهرمانی در لیگ برتر است، دور کند. استقلال آخرین بار در فصل دوازدهم با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی رسیده و هشت فصلی می‌شود که دستش به جام قهرمانی در لیگ نرسیده است. این موضوع در حالی رخ داده که رقیب سنتی آنها یعنی پرسپولیس، در چهار فصل اخیر جام قهرمانی را بالای سر برده و حالا هم در صورتی که بازی‌های عقب‌افتاده‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد، می‌تواند دوباره صدر جدول را از استقلال پس بگیرد.

البته شرایط آبی‌ها در این فصل متفاوت و تا حدودی عجیب‌و‌غریب شده است. آنها بعد از روی‌کارآمدن محمود فکری به‌عنوان سرمربی جدید، در نتیجه‌گیری تقریبا خوب عمل کرده‌اند و فعلا بعد از 14 بازی، با 26 امتیاز، صدرنشین لیگ برتر هستند. با وجود این، از همان روز نخست تا همین الان، حواشی دست از سر باشگاه استقلال برنمی‌دارد؛ یک روز از ضعف محمود فکری در مربیگری گلایه می‌کنند و روز دیگر اسنادی را از دل باشگاه بیرون می‌دهند تا اندک تمرکز باقی‌مانده هم از دست برود. البته محمود فکری توانسته با تمام حواشی‌ای‌ که از روز نخست تا به الان با آن دست‌و‌پنجه نرم کرده، تیم را صدرنشین نگه دارد و در آخرین بازی‌ خود نیز نساجی را در ورزشگاه آزادی با گل دقایق پایانی فرشید اسماعیلی ببرد. برخلاف دیگر لیگ‌های معتبر دنیا، استقلال درست از وقتی که سه امتیاز آخر را به دست آورده، بحران‌های جدیدی را تجربه می‌کند که ابعادش تمامی ندارد. اولین اتفاق مهمی که این تیم را وارد حاشیه تازه کرد، رفتار وریا غفوری، کاپیتان باتجربه این باشگاه، هنگام تعویض بود؛ او که به‌شدت عصبانی به نظر می‌رسید، ابتدا لگدی به بطری آب کنار زمین زد و بعد هم مستقیما راهی رختکن شد و سپس هم بدون (احتمالا) اجازه کادر فنی ورزشگاه را ترک کرد. محمود فکری بعد از بازی دلیل عصبانیت وریا را این‌طور توضیح داد که چون توپ کمی به او در جریان بازی با نساجی می‌رسید، ناراحت بود و عصبانیتش دلیل دیگری نداشت.

 با این وجود، عصبانیت کاپیتان فقط بخشی از مشکل استقلالی‌ها بعد از آن بازی بود؛ چون به طرز باورنکردنی‌ای بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری در میسکدزون ورزشگاه آزادی از معضل تازه تیمشان حرف زدند؛ غذای پرسی! این یکی دیگر نورعلی‌نور است؛ اینکه باشگاهی با قدمت و افتخار استقلال، تیمی که این روزها صدرنشین لیگ است، با بازیکنانش بر سر وعده‌های غذایی به مشکل برخورده باشد. بازیکنان استقلال در اقدامی هماهنگ از ضعف مدیریت باشگاه پرده برداشته و از آن مهم‌تر به یکی از جنجالی‌ترین حواشی دامن زدند و از وجود فقط یک نوع غذا(!) برای بازیکنان پرده برداشتند. ارسلان مطهری، مهاجم آبی‌پوشان تهرانی، در‌این‌باره می‌گوید: «‌شرایط که افتضاح است و نمی‌دانم آقای مددی چه می‌کند، ولی فکر می‌کنم می‌توانند بیایند و بگویند مشکل چیست. ما به هتل رفتیم و می‌گویند غذا را پرسی کرده‌اند و پرسی به ما دادند. حرف‌زدن درباره این مسائل خیلی بچگانه و مدرسه‌ای است». رشید مظاهری، دروازه‌بان این باشگاه که همین تابستان از تراکتور راهی استقلال شده و یکی از بهترین خریدهای فصل این باشگاه محسوب می‌شود، دیگر بازیکنی است که درباره غذای پرسی گلایه می‌کند و می‌گوید: «‌فکر می‌کنم مدیران تیم باید خودشان را جمع کنند، ما را خسته کرده‌اند. اینکه تنها یک پرس غذا بدهند و در اطراف تیم پیدایشان نمی‌شود که چه؟ در تمام تیم‌ها چند نوع غذا به بازیکن می‌دهند تا مطابق میل خودش غذا بخورد، ولی اینجا یک نوع غذا به تیم می‌دهند که آدم خجالت می‌کشد درباره آن صحبت کند». فرشید اسماعیلی، گل‌زن استقلال در بازی برابر نساجی نیز نارضایتی خود از تغذیه بازیکنان استقلال را این‌طور بروز می‌دهد: «به مسجدسلیمان می‌رویم، غذا را پرسی می‌کنند و می‌گویند این‌قدر غذا بخورید. چمن نداریم و یک روز این‌ور هستیم و یک روز آن‌ور. خب اگر دوست ندارید تیم نتیجه بگیرد، رک بگویید. اگر نمی‌خواهید محمود فکری بماند، خب رک بگویید؛ این‌قدر مرد هست که ول کند و استعفا بدهد. واقعا شرایط عجیب‌و‌غریب است. اینجا استقلال است، اما امکاناتش در حد تیم‌های ته‌جدولی است، ولی متأسفانه مردم و هواداران فقط 90 دقیقه بازی را می‌بینند». سیاوش یزدانی، مدافع استقلال نیز با اشاره به معضل به‌وجود‌آمده در استقلال می‌گوید: «در شأن و شخصیت بازیکن استقلال نیست که بیاید درباره غذا حرف بزند، اما شرایط الان به این شکل است».

اینکه در بین تیم‌های لیگ‌برتری مشکلات مالی وجود داشته باشد، مورد چندان پیچیده‌ای نیست؛ همین حالا بسیاری از تیم‌ها از‌جمله همین باشگاه استقلال به هتل‌های محل استقرار باشگاه بدهی دارند. شرکت‌های هواپیمایی و مجموعه‌هایی که زمین تمرین از آنها اجاره می‌شود نیز دیگر طلبکارانی هستند که باشگاه‌ها را مورد مؤاخذه قرار می‌دهند؛ اما اینکه تیمی در سطح لیگ برتر و به بزرگی باشگاه استقلال مشکل دادن غذا به بازیکنانش را داشته باشد، از آن حرف‌هایی است که باورش به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. شاید اگر یکی، دو نفر از بازیکنان استقلال به این مورد اشاره می‌کردند، می‌شد به سادگی از کنارش عبور کرد، ولی وقتی از خط دروازه تا مهاجمان باشگاه درگیر غذای پرسی باشگاه هستند، مشخص است وضعیت در این زمینه فاجعه‌آمیز است. مهدی قائدی، ستاره جوان خط حمله تیم محمود فکری، با اشاره به مشکلات متعدد تیمش اشاره‌ای هم به موضوع غذا می‌کند و می‌گوید: «پرسی به ما غذا می‌دهند و می‌گویند یک غذا بیشتر به هر بازیکن ندهید. دو دست لباس بیشتر نمی‌دهند. آن روز در تمرین با بازیکنان سنگ و شیشه در زمین انقلاب جمع می‌کردیم. نمی‌دانیم صاحب تیم چه کسی است؟». داریوش شجاعیان هم درباره فشارهایی که به استقلال وارد می‌شود، می‌گوید: «می‌خواهم نکاتی را بگویم که شاید برخی‌ها نمی‌دانند. ما زمین تمرین خیلی بدی داریم. باورتان نمی‌شود و شاید قشنگ نباشد، اما باشگاه استقلال برای وعده‌های غذایی خود در هتل هم مشکل دارد. شاید برخی‌ها بدشان بیاید که من این حرف را بزنم، اما هر بار که به هتل می‌رفتیم دو مدل غذا داشتیم. مگر می‌شود تیمی یک مدل غذا داشته باشد؟ شاید بازیکنی کلا گوشت دوست نداشته باشد. مگر می‌شود تیمی این‌گونه باشد؟ تیمی با این همه هوادار نباید این‌گونه باشد. از اول فصل پشت هم بودیم، ولی ما حس می‌کنیم تنهاییم و کسی را نداریم». محمد دانشگر، مدافع استقلال، پا را فراتر می‌گذارد و با تشبیه وضعیت باشگاه به پادگان به موضوع عجیب‌تری اشاره می‌کند: «‌بدانید که خیلی مشکلات داریم و با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم. الان انگار در پادگان هستیم. هر تیمی که هتل می‌رود، حداقل سه منو غذا دارد، اما برای ما می‌گویند بچه‌ها زیاد غذا می‌خورند و یک مدل غذا بدهید!».

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه