ارسال به دیگران پرینت

معاون اول رییس جمهور:

دولت هیچ تاخیری در خرید واکسن کرونا نداشته است

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت در هیچ مقطعی به خاطر گران بودن واکسن کرونا، تاخیر در خرید واکسن انجام نداده است.

دولت هیچ تاخیری در خرید واکسن کرونا نداشته است

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت در هیچ مقطعی به خاطر گران بودن واکسن کرونا، تاخیر در خرید واکسن انجام نداده است.

اسحاق جهانگیری، امرو(18 بهمن) در مراسم افتتاح بیمارستان اسلام آبادغرب، با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید واکسن گفت: به ما گفتند واکسن فلان کشور با قیمت هر دز 25 دلار و یا بیشتر است، رییس جمهور دستور داد و بانک مرکز اعلام کرد که منابعش را تامین می کنیم.

وی افزود: با وجود همه فشارهای اقتصادی، محدودیتی برای تامین منابع مورد نیاز خرید واکسن کرونا نداریم. البته در یک مقطع طولانی آمریکایی‌ها مزاحمت هایی ایجاد کردند و اجازه نمی دادند پول خرید واکسن جابجا شود که به محض اینکه توانستیم راه های دیگری پیدا  و مزاحمت آنها را بی اثر کنیم، این پول منتقل شد. به همین دلیل ممکن است مقداری نوبت ما بین خریداران واکسن عقب افتاده باشد.

وی گفت: طی روزهای آینده با ورود واکسن های خریداری شده  معتبری که مورد تایید وزارت بهداشت است کار واکسیناسیون شروع می شود، ضمن اینکه خوشبختانه با تکیه بر توان دانشمندان ایرانی در چند گروه مختلف کار ساخت واکسن داخلی به نقاط بسیار خوبی رسیده و در آینده نه چندان دور واکسن داخلی هم خواهد آمد.

جهانگیری با بیان اینکه وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا کارنامه درخشانی دارد، گفت: مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به کنترل این بیماری کمک بسیاری کردند و امیدواریم تداوم داشته باشد

وی با بیان اینکه مراجع، علما و صاحبنظران نیز در موضوع مقابله با کرونا درخشیدند، گفت: این افراد با دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نشان دادند موضوع سلامت مردم از منظر اسلام بسیار مهم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم عزاداریهای ماه محرم را یک نفره برگزار می کردند و با این کار این  مهم را منتقل کردند که موضوع سلامت در این زمان بر همه مسائل دیگر اولویت دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش به زلزله بزرگ سال 1396 استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: وسعت این زلزله و حجم تخریب آن بسیار بالا بود و در این موضوع آنچه دردناک بود تخریب ساختمانهای نوساز مسکونی و بدتر از آن دولتی بود که همان زمان تاکید کردم اگر کسانی خیانت کرده و ساختمانی ساخته اند که در برابر زلزله مقاوم نبوده، باید با آنها برخورد شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کاری که نظام جمهوری اسلامی ایران در زلزله کرمانشاه انجام داد یکی از نمونه های قوی مدیریت کارآمد جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر چه برخی دشمنان و بداندیشان نظام و دولت را متهم به ناکارآمدی می کنند، اما همین یک نمونه بازسازی زلزله کرمانشاه برای نشان دادن کارآمدی ما کافی است.

وی گفت: در زلزله بزرگ کرمانشاه بیش از 100 هزار واحد مسکونی تخریب شد و یا آسیب دید، اما امروز دیگر تقریبا ساختمانی نیست که در اثر این زلزله تخریب یا آسیب دیده باشد و ساخته نشده باشد.

جهانگیری افزود: این حجم از کار در حالیست که در نوروز 1398 هم سیل بیش از 25 استان کشور را درگیر کرد و بیش از 100 هزار واحد مسکونی هم در این حادثه خسارت دید که این واحدها هم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم رضایتمندی مردم زلزله زده استان کرمانشاه فراهم شده باشد، گفت: در جریان بازسازی زلزله مردم و خیرین هم به خوبی پای کار آمدند که جای تقدیر دارد.

بیمارستان اسلام آبادغرب در جریان زلزله سال 1396 استان کرمانشاه تخریب شده بود که امروز پس از مقاوم سازی و تجهیز افتتاح شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه