ارسال به دیگران پرینت

نوبخت: در قبال گوشت و مرغ گران یارانه می دهیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تمام سعی دولت کاهش وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت بود که در بررسی‌های صحن علنی مجلس شورای اسلامی به این میزان وابستگی اضافه شده است و این امر با عملکرد مجلس همخوانی ندارد.



نوبخت: در قبال گوشت و مرغ  گران یارانه می دهیم

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران کردستان،مبنی بر کاهش وابستگی بودجه به نفت در لایحه سال آینده و منابع جایگزین آن، اظهار داشت: مجموعه منابع لایحه بودجه سال آینده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود که ۱۹۹ هزار میلیارد تومان به درآمدهای نفتی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه همین مبلغ مورد انتقاد برخی نمایندگان بود، افزود: این انتقادها در حالی بود که نه تنها آن را کم نکردند بلکه ۱۶ هزار میلیارد تومان هم به آن افزودند و این جای تعجب دارد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: در حالی از دولت بخاطر وابستگی بودجه به نفت انتقاد می‌شد که وابستگی بودجه به نفت در لایحه ۱۴۰۰ از ۵۰ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافته است.

"نوبخت" درباره منابع جایگزین این کاهش هم گفت: از بخش درآمدها و واگذاری دارایی ها این کاهش تامین می شد که مجلس هر ۲ را اضافه کرد و حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده را هم افزایش داد.

وی این افزایش را عامل رشد تورم دانست و گفت: علاوه بر این ۱۶ هزار میلیارد تومان برای واردات خودروهای لوکس به داخل در مجلس تصویب شد که این باعث می‌شود تا عده ای که با شرایط خاص خودروی خارجی وارد کرده بودند به هدف خود برسند و از سویی از نظر جنبه اجتماعی هم از منظر مردم این کار قابل قبول نیست.

درباره اینکه آیا دولت اصلاحیه مجلس را برای لایحه ۱۴۰۰ اجرایی می‌کند؟ اظهار داشت: طبق تبصره ۳ ماده ۱۷۲ مجلس این شرایط که لایحه‌ای مورد تأیید کمیسیون تلفیق مجلس باشد و در جلسه علنی رد شود، تصریح نشده که به دولت برگردد و دولت این لایحه را ۲ ماه قبل تقدیم مجلس کرده است و حالا نظر دولت این است که اصلاحات را کمیسیون تلیق انجام دهد.

نوبخت درباره رانتی و تورم زا بودن بودجه ۱۴۰۰ که سوال خبرنگار ایسنا بود، هم گفت: تورم زایی چند اتفاق در لایحه افتاد که هدف دولت را رد کنترل و مهار تورم مخدوش کرد. 

معاون رییس جمهور یکی از این عوامل را حذف ارز چهار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی اعلام کرد و افزود: آزاد شدن نرخ واردات کالا به داخل، گرانی و تورم را دارد ولی گفته می شود یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی داده می شود اما آیا این مبلغ می تواند کاهش قدرت خرید مردم را جبران کند؟

وی گفت: گوشت و مرغ مردم طبقه پایین را گران می کنیم و در قبال آن پولی به عنوان یارانه می دهیم که چیز اضافه ای نیست.

وی به دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق مبی بر حذف تعرفه واردات با ارزش چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: دولت از این منظر در این شرایط مخالف این آزادسازی بود.

وی در پاسخ به سوال نشریه راهساز مبنی بر اینکه با وجود تامین منابع مالی چرا تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی کردستان را شاهد هستیم، تاکید کرد: پیشرفت طرحها مستلزم نظارت است و پیمانکاران هم تعمدا تاخیری در این زمینه ندارند و بلکه به موانعی می خورند که این سفرها برای بررسی این گره ها و رفع آن است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال هفته نامه خبر کردستان درباره اعمال نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری در کردستان نیز از آن اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: همسان سازی انجام گرفته و اگر مواردی وجود دارد، ارائه شود تا بررسی لازم انجام گیرد.

لزوم تقویت گردشگری غرب کشور، سوال خبرآنلاین بود که نوبخت رد پاسخ به آن گفت: ظرفیت گردشگری غرب کشور سرمایه و ثروتی است و برای همه استانهای نوار غربی مانند دیگر استانها، برنامه هایی در نظر گرفته شده که هدف اصلی آن اشتغال است و منابع آن از محل تبصره ۱۸ تامین می شود.

معاون رییس جمهوری افزود: این برنامه ها در بخش های گردشگری، ساماندهی بافتهای فرسوده، زیرساختهای حمل و نقل جاده ای، کشاورزی و صنعت اجرای می شود که در کردستان این برنامه ها بر گردشگری متمرکز است.

نوبخت گفت: حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کردستان برای دولت حائز اهمیت است و طرحهای خوبی را در این زمینه اجرایی کرده است.

 افتتاح پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج و شرکت در مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو از برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان است.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰  هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

محمدباقر نوبخت در ششمین سفر خود به کردستان ۲ روز مهمان استان است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مردم اعانه نمی خوان قیمت رو سروسامان بدید لطفا

      • احمدرضا ارسالی در

        الهی هرچه دست اندرکاریدنوبخت روحانی خداوند فلجتون کنه چون خون مردم مکیدید

    • ناشناس ارسالی در

      این همه اقتصاددان کشورمادارداینقدرآقای نوبخت دلسوزاست مستقیم ازنهضت به معاون برنامه وبودجه رسیدمشکل آپارتمان متری ۴۰ میلیون ودلاروسکه وخودروحل کنیدآقای نوبخت ۲کیلوگوشت یخ زده چکارمیکندخیارکیلویی ۲۰ تومان هرچنداین هم کاردشمن است

    • ناشناس ارسالی در

      فقط خدا ریشتونو بزنه،ان شاءالله

    • اسماعیل ارسالی در

      نوبخت بیخودگفته یارانه میدیم نه یارانه میخوام نه تخم مرغ۱۵۰۰تومانی همه چیزبرگردونیدبه۸سال پیش تحویل گرفتید ضرزیادی هم موقوف فکرمیکنن صدقه میدن مال ملت بامنت به خودش میدن توحقوقت هم ازمن میگیری

    • ناشناس ارسالی در

      غلط میکند

    • ناشناس ارسالی در

      خدا را خوش میاد برای همه ی بازنشستگان یک میلون پانصد هزار تومان بریزید برای شوهر بدخته من که سه بچه داره پانصد بریزید این انصاف

      • Masuod ارسالی در

        انشاالله اون پونصدتومانی که بهتون دادن انقدربابرکت باشه که شادتون کنه وپولهای میلیونی ومیلیاردی که اونامی گین ازحلقومشون بریزه .بدون چوب خداصدانداردگربخورددواندارد.والله پول وسفره ی کوچک شمابابرکته

    • ناشناس ارسالی در

      آقای نوبخت فقط گوشت و مرغ گرون نیس تخم مرغ پنیر ماست برنج سبزی شهریه دانشگاه آزاد قبض برق آب تلفن گاز که پنهانی گرونش کردین ماشین خونه طلا آخه کدوم بگم ملت بیچاره کردین رفته مدیریت همه تون زیرصفر

    • نان خشک ارسالی در

      تو یکی بیشتر از همه گند زدی به اوضاع اقتصادی نیمه جان این مردم هیچ خیری از تو به قشر ضعیف اجتماع نرسید که نرسید امیدوارم خدا تو را به درد ما مبتلا کنه آمین

    • ناشناس ارسالی در

      اخه این چه تصمیم شما مگه میخواین صدقه بدید ما نمیخوایم یارانه یذهمون صدقه دادن هاتون همه چیز ارزون کنید ظلم ستم تا کی به قشر ضعیف پول خودمونم میخوان صدق بدن حق وحقوق خودمون بدید ببینید کی به کی صدق میده وای از شما که وعده خداست ظلم ستم دوام ندارد وسر ظلام خراب میشه بترسید از خدا شما خدتمگزارما مردم هستید

    • ناشناس ارسالی در

      باور کنین معلوم نیست کجا مدرک کرفتن هیچی نمی فهمن به خدا نابود کردن مملکتو با مردمش

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی هنر کردید چقدر دلسوزیدو ما نمیدونستیم گندشو درآوردید

    • حمزه ارسالی در

      خدا ... کنه نوبخت و روحانی رو شما مدیریت کردن مملکت رو ندارید و مردم رو بدبخت کردین فقط یک چیزی یاد گرفتین تو این چند سال دروغ گفتن و کلمه رایانه که خدا مرگتون بده

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا خجالت نمیکشی بیشرمی و وقاحت هم حدی داره فقط برید گم بشید همتون

    • منوچهر ارسالی در

      نوبخت از ته دل ارزو میکنم به مفلسی بیافتی با بچه های خارج نشینت وروحانی که تو را سر کار اورد اخر دوران تک تازی منت هم سر مردم می گذاری الکی دکتر

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا دولت حرف نزنه که به جای بهتر شدن بد تر میشه یارانه مرغ وتخم مرغ نمی خوایم که مثل یارانه بنزین بشه یه یارانه میدید هزار قلم را گران میکنید

    • ناشناس ارسالی در

      بنام انکه هفت اقلیم عالم را نهاد

    • مهدی ارسالی در

      آقای نوبخت وهمجنسان ایشان تاحالا شده 45000 تومن گوشت خریده باشیدوببینید چه حجمی دارد؟

    • مسعود ارسالی در

      آقای نوبخت شما چهل وپنج هزار تومان یارانه من بازنشسته را قطع کردی کجا یارانه مرغ و گوشت میدهید شما جیب ملت را نزن یارانه پیش کش حواله شما به خدا وجواب تون را بده بی انصاف

    • زهرا ارسالی در

      خداکسانی راکه به مردم روامی دارن به دردبیدواگرفتارکند امین

    • بازنشسته بدبخت ایرانی ارسالی در

      قیمتش رو بیارید پایین یارانه ندین که منتش سره مردم بدبخت ایران گذاشته بشه عجب روئی دارین شما

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه