ارسال به دیگران پرینت

ایران رکورددار فاصله میان فرزندخواهی تا فرزندآوری | مادران ایرانی میل به فرزندآوری بیشتری دارند

مادران ایرانی دوست دارند بیش از سه فرزند به دنیا بیاورند. درحالی که در واقعیت این روزها عدد فرزندآوری مادران ایرانی، زیر دو فرزند است.

ایران رکورددار فاصله میان فرزندخواهی تا فرزندآوری | مادران ایرانی میل به فرزندآوری بیشتری دارند

 یک پیمایش جدید درباره وضعیت فرزندآوری در ایران، نشان می‌دهد که فاصله بین فرزندخواهی و فرزندآوری مادران ایرانی به یک شکاف قابل توجه تبدیل شده است.

طبق این پیمایش که از سه منبع معتبر اطلاعات خود را جمع‌آوری کرده است، مادران ایرانی دوست دارند بیش از سه فرزند به دنیا بیاورند. درحالی که در واقعیت این روزها عدد فرزندآوری مادران ایرانی، زیر دو فرزند است.

فاصله فرزندآوری واقعی با عدد 1.7 فرزند به ازای هر زن و تمایل به داشتن 3.1 فرزند برای هر زن، در بین بسیاری از کشورها یک فاصله بسیار زیاد محسوب می‌شود.

به عنوان مثال در آمریکا عدد فرزندخواهی 2.4 و عدد فرزندآوری 1.7 است یا در فرانسه این عدد 2.5 به ازای 1.84 است.

طبق این پیمایش مهمترین موانع فرزندآوری برای مادران ایرانی که موجب شکاف قابل توجهی بین تمایل به داشتن فرزند و تعداد واقعی فرزندانی که از یک زن متولد می‌شوند، شده است عبارتند ازنگرانی برای آینده فرزند، سخت بودن تربیت فرزند و بالا بودن هزینه‌های فرزندآوری.

پیمایش مذکور اطلاعات خود را از منابع: «پیمایش زندگی خانوادگی ایرانیان در سال 1397»، سایت «pewresearch »  و «پیمایشی درباره تعداد اعضای  خانواده‌ها در اروپا» جمع‌آوری کرده است.

در ادامه اینفوگرافیک این پیمایش را مشاهده می‌کنید:

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه