ارسال به دیگران پرینت

روحانی در جلسه هیات دولت:

روحانی: بعضی ها به نظرشان فحش و توهین ویژه دولت و شخص رئیس جمهور است

رئیس جمهور تصریح کرد: بعضی ها ناراحت هستند که ترامپ سرنگون شده است. حالا عمومی نمی گویند اما در جلسات خصوصی می گویند که اگر ترامپ می ماند بهتر بود. نمی توان جنون و قانون شکنی ترامپ و جنگ تحمیلی اقتصادی را انکار کرد. انکار دشمن ننگ و به ضرر کشور است. بعضی ها می بینند که بخش بزرگی از مشکلات کشور به خاطر تحریم هاست اما یک کلمه راجع به آمریکا حرف نمی زنند. بعضی ها که مدعی ضد آمریکایی بودن هم هستند حتی یک فحش به آمریکا نمی دهند؛ چرا که به نظرشان فحش ویژه دولت و مخصوص شخص رئیس جمهور است که باید به او فحش بدهند و توهین کنند.

روحانی: بعضی ها به نظرشان فحش و توهین ویژه دولت و شخص رئیس جمهور است

رئیس جمهور خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد: هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: باید خدمت جامعه جهانی و مخصوصا کشورهای برجام که حالا ۴+۱ هستند و یا در آینده ممکن است ۵+۱ باشند به صراحت بگویم هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد؛ ۵+۲ یا ۵+۳ نمی شود و این حرف های ناروا نباید گفته شود.

وی ادامه داد: برای این توافق سال ها فعالیت و مذاکره شده تا به این توافق رسیده اند، این توافق چیزی نیست که به سادگی به دست آمده باشد. اگر می خواهند به توافق بیایند اهلا و سهلا و اگر نمی خواهند هم اهلا و سهلا بروند دنبال زندگی شان؛ به هر حال ما کار خودمان را انجام می دهیم. احساس ما این است که افکار دنیا و سیاستمداران جهان و حتی سیاستمداران در خود آمریکا معتقدند که برجام می تواند برای امنیت، صلح و پیوند جامعه و تعامل کشورها مفید باشد و ما هم بر این مبنا حرکت می کنیم و پیش می رویم.

روحانی افزود: آمریکایی ها باید بدانند آنها تا امروز ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ هستند و هی بحث برجام نکنند. این بحث ایران نیست. بلکه قطعنامه مورد اتفاق شورای امنیت سازمان ملل است و شما هر لحظه که صبر کنید جرم بالایی انجام داده اید. چون ۲۲۳۱ را نقض کرده اید، پس به قانون و مقررات بین المللی برگردید؛ البته اگر برگشتید ما هم به طور کامل به تعهداتمان عمل خواهیم کرد، ولی ما قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض نکردیم که حالا بیاییم اصلاح کنیم. ما از قطعنامه خارج نشده ایم که بخواهیم به آن برگردیم.

رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: من پیش از این هم گفته ام هفت صندلی بوده که ما شش تا روی آن نشسته ایم ولی یکی جنون ادواری گرفت و بیرون رفت. حالا یک ذره عقل پیدا کرده و آن جنون ادواری تمام شده پس به صندلی برگردد. به بقیه چه کار دارد. بقیه که سرجایشان نشسته اند. آمریکایی ها باید به قطعنامه ۲۲۳۱ و مصوبه شورای امنیت باز گردند. ما هر گونه حسن نیتی ببینیم پاسخش حسن نیت است. هر گونه اقدام در مقام عمل ببینیم پاسخش اقدام در مقام عمل است و اگر تعهد کامل ببینیم از طرف ما هم تعهد کامل خواهد بود.

روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به قوای سه گانه، مردم و رسانه ها گفت: الان شرایط نباید اینگونه باشد که سردارانی در میدان جنگ در برابر دشمن باشند و خدای نکرده عده ای بروند پشت دشمن علیه این سرداران سنگر بگیرند. بلکه همه باید یاری کنند، ما داخل یک جنگ هستیم و روزهای سختی را می گذرانیم و اگر کسی این موضوع را باور نکرده باید در افکار خود تجدید نظر کند.

وی همچنین تصریح کرد: بعضی ها ناراحت هستند که ترامپ سرنگون شده است. حالا عمومی نمی گویند اما در جلسات خصوصی می گویند که اگر ترامپ می ماند بهتر بود. نمی توان جنون و قانون شکنی ترامپ و جنگ تحمیلی اقتصادی را انکار کرد. انکار دشمن ننگ و به ضرر کشور است. بعضی ها می بینند که بخش بزرگی از مشکلات کشور به خاطر تحریم هاست اما یک کلمه راجع به آمریکا حرف نمی زنند. بعضی ها که مدعی ضد آمریکایی بودن هم هستند حتی یک فحش به آمریکا نمی دهند؛ چرا که به نظرشان فحش ویژه دولت و مخصوص شخص رئیس جمهور است که باید به او فحش بدهند و توهین کنند.

 
 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه