ارسال به دیگران پرینت

محسن هاشمی: اگر پس از ۴۲ سال، افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده، به معنای آن است که در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم.

محسن هاشمی: اگر پس از ۴۲ سال، افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده، به معنای آن است که در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی دوازدهم بهمن این شورا گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم.

به گزارش «انتخاب»، هاشمی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز بازگشت امام خمینی به وطن پس از 14 سال تبعید، گفت: ۱۲بهمن ۱۳۵۷یکی از بزرگترین و بیادماندنی ترین روزهای تاریخ ایران است که شادی، همبستگی و همدلی در میان مردم به اوج رسیده بود. یک دلی و انسجامی که مردم در استقبال تاریخی 12 بهمن آفریدند، خود به معنای پیروزی بود و اگرچه 22 بهمن سالروز رسمی پیروزی انقلاب اسلامی است، اما نقطه عطف و اوج انقلاب که پیروزی را آفرید، بازگشت امام به ایران بود، بازگشتی که لازمه آن از جان گذشتن رهبر برای مردمش بود و مردم نیز برای رهبری که خود را فدای ملت کنند، جان می دهند.

او ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی که از زبان امام در نوفل شاتو و تهران به جهان رسید، انقلابی مبتنی بر عقلانیت، مردمسالاری و قانون گرایی بود و تفاوت بنیادینی با گرایشهای افراطی در جهان اسلام و کشورهای جهان سوم داشت، از همین رو در انقلاب اسلامی، یک قشر و یک طرز تفکر میدان دار ومعیار نبود.  همه مردم با همه تنوع فکری، قومی، سیاسی و دینی در صحنه حاضر بودند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بسیار سریع و قدرتمند توانست با سایر ملتهای جهان ارتباط برقرار کند.

او با بیان اینکه نخستین سرود انقلاب، با تعیین هدف نظام جمهوری اسلامی، یعنی آباد کردن دین و دنیای مردم آغاز می شد، گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم. امروز جامعه با شرایط بسیار سخت معیشتی مواجه است و اکثریت مردم در تامین معاش و حداقل های زندگی خود به مشکل برخورد می کند، در رسالت انقلاب اسلامی، مهمترین هدف تحقق عدالت است.

هاشمی افزود: اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای عدم وجود عدالت اجتماعی در کشور است، لازمه عدالت اجتماعی تامین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسلهای آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مناسب است در این روز یادی کنیم از سخنرانی تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در آخرین دهه فجر عمرشان که در آستانه انتخابات در سال ۱۳۹۴ نیز بود. نصیحت دلسوزانه و برخاسته از آینده نگری و آزادگی ایشان نسبت به صیانت از آزادی انتخاب مردم و جلوگیری از مسدود شدن فضای سیاسی کشور، بیش از هر زمان دیگری، امروز مورد نیاز جامعه ماست. چرا که مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سالهای اخیر، تاثیر محسوسی بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده گذاشته است

هاشمی تاکید کرد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاهها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه