ارسال به دیگران پرینت

روحانی: در این سه سال هیچ شبی نبوده که با خیال آسوده سر بر بالین بگذارم

رئیس‌جمهور گفت: جنگ اقتصادی چند سال گذشته کم نظیر بود و شبی در این سال‌ها نبود که با خیال آسوده بخوابم.


روحانی: در این سه سال هیچ شبی نبوده که با خیال آسوده سر بر بالین بگذارم

رئیس‌جمهور گفت: جنگ اقتصادی چند سال گذشته کم نظیر بود و شبی در این سال‌ها نبود که با خیال آسوده بخوابم.

مراسم بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های آب و خاک و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های اردبیل، خوزستان و گلستان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

مهمترین اظهارات روحانی به شرح زیر است:

ما باید از زمین‌ها و و منابع طبیعی کشور به خوبی حراست کنیم. حد نگاری بهترین راه برای حفاظت از منابع طبیعی است و با این کار می‌توانیم جلوی زمین خواری را بگیریم. این یک کار بزرگی برای مقابله با فساد است.

باید قدردان مردم عزیز ایران بابت ۱۶ سال مبارزه برای پیروزی انقلاب و ۴۲ سال ایستادگی، صبر، مقاومت و سازندگی کشور باشیم.

نظیر این جنگ اقتصادی تحمیلی بی نظیر در تاریخ شاید پیدا نشود یا اندک باشد که این چنین کشور و ملتی را تحت فشار قرار دهند تا در برابر یک جلاد، سر فرو بیاورد، اما ملت ما ایستادگی و مقاومت کرد.

خدا را گواه می گیرم در این سه سال هیچ شبی نبوده که با خیال آسوده سر بر بالین بگذارم. در این سه سال احساس مسئولیت دوره جنگ تحمیلی را داشتم و احساس می کردم که در جنگ تحمیلی هستیم. مردم ایستادگی، صبر و مقاومت کردند و رنج فراوانی دیدند، ولی احساس می کنم مردم برای تامین مایحتاج خود دچار رنج هستند و اجناس از قیمت تعادلی خارج شده است.

دشمن ما را سه سال در تحریم شدید قرار داده است. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده و اجازه صادرات نفت و میعانات گازی را نمی دهد و برای صادرات سایر کالاها هم مشکل درست کرده است. با این حال با وجود همه سختی ها در ۱۰ ماه اول امسال واردات ما حدود ۳۰ میلیارد دلار و صادرات غیر نفتی ما بیش از ۲۸ میلیارد دلار بوده است؛ البته این رقم باید بیشتر می شد ولی به خاطر کرونا صادرات ما سخت شد

ملت ما نه در برابر تحریم، نه در برابر فشار و توطئه و نه در برابر ویروس سر فرود نیاورد و متحد بود و ایستادگی و مقاومت کرد و ان شاءالله این اتحاد و یکپارچگی باقی بماند.

در دوران کرونا امنیت غذایی را بیشتر لمس کردیم زیرا کشورهایی به دلیل ترس کرونا اجازه صادرات مواد غذایی خود را نمی دادند و اگر در گندم خودکفا نبودیم و شرایط برنج، شکر و روغن ما متفاوت از گذشته نبود، مردم رنج بیشتری تحمل می کردند. در این هفت سال کار بزرگی در بخش کشاورزی انجام شده است. البته اصل کار با کشاورزان بوده است ولی در سرمایه گذاری های بزرگ دولت باید وارد شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمود حسین پور اسکان ارسالی در

      دکتر جان علت اینکه شبا خواب راحت نداری این که روزا میخوابی شب خوابت نمیگیره

    • ناشناس ارسالی در

      الکییییییی میگی !!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه