ارسال به دیگران پرینت

معرفی بهترین جاذبه های شاخص و زیبای استانبول و کیش

قلعه تاریخی یدیکوله یا هفت برج توسط سلطان محمد فاتح از پادشاهان دولت عثمانی به طول 22 کیلومتر طراحی و ساخته شد. دیوارهای قلعه بارها تخریب و دوباره مورد مرمت قرار گرفته اند. برج های این قلعه هر کدام به نام های مختلفی از جمله برج اسلحه خانه، سلطان احمد، سیاه چاله، خزانه، بالایی، پرچم و عثمان، خوانده می شوند.

معرفی بهترین جاذبه های شاخص و زیبای استانبول و کیش

قلعه یدیکوله ، یا قلعه هفت برج

قلعه تاریخی یدیکوله یا هفت برج توسط سلطان محمد فاتح از پادشاهان دولت عثمانی به طول 22 کیلومتر طراحی و ساخته شد. دیوارهای قلعه بارها تخریب و دوباره مورد مرمت قرار گرفته اند. برج های این قلعه هر کدام به نام های مختلفی از جمله برج اسلحه خانه، سلطان احمد، سیاه چاله، خزانه، بالایی، پرچم و عثمان، خوانده می شوند.

 

مسجد ایوب سلطان استانبول

در ورودی اصلی تنگه بسفر ، نزدیک شاخ طلایی ، مسجدی به نام ایوب سلطان قرار دارد که یکی از مهمترین مساجد ترکیه است. دلیل اصلی محبوبیت مسجد ایوب سلطان وجود مقبره ایوب آن انصاری دوست پیامبر (ص) است. طبق افسانه ها ، ایوب انصاری هنگامی که عربستان سعودی برای اولین بار قسطنطنیه را محاصره کرد ، کشته شد.

به گزارش سفر باتو ، آخر هفته ها ، بسیاری از مسلمانان برای عبادت ، رمز و راز و نیاز به مسجد ایوب سلطان در استانبول می آیند و این چهارمین مکان مقدس برای مسلمانان پس از مکه ، مدینه و بیت المقدس است.

پیشنهاد می کنیم برای استراحت و تحسین منظره اطراف از مسجد ایوب ، کافه پیر لوتی به بادید بروید. این کافه در بالای قبرستان ایوب بر روی تپه ای با منظره بسیار زیبا و وسیع واقع شده است.

برج گالاتا

برج گالاتا در ابتدا برای نظارت بر رفت آمد کشتی ها و رسیدگی به امور بندرگاه ساخته و بعد ها به عنوان مکانی برای زندان و ندامتگاه در نظر گرفته شد. ارتفاع 67 متری برج موجب شده تا به یکی از نمادهای شهر استانبول تبدیل گردد. قدمت 700 ساله گالاتا نشانگر اتفاقات و حوادث بیشماری می باشد، که در طول تاریخ از سر گذرانده. بسیاری از گردشگران برای تماشای غروب دل انگیز خورشید به طبقه فوقانی برج رفته و لحظات فراموش نشدنی را تجربه می نمایند.

 

روملی حیصاری

روملی عموم مردم در بین مردم به قلعه روملی معروف هستند. این قلعه از 16 دیوار و برج بلند تشکیل شده و حیاط آن بسیار سرسبز است. این قلعه در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و می توانید از آن در باریک ترین قسمت بسفر دیدن کنید. لازم به ذکر است که ساخت این قلعه در سال 1452 حدود 4 ماه به طول انجامید و دستور ساخت آن متعلق به سلطان محمد دوم است. هدف از ساخت این قلعه آماده سازی دولت عثمانی برای حمله به قسطنطنیه بود که منجر به سقوط امپراتوری بیزانس نیز شد. البته بسیاری از قسمتهای داخلی قلعه پس از زلزله استانبول آسیب دیدند. در حال حاضر ، این قلعه برای عموم قابل دسترسی است و گاهی اوقات شاهد کنسرت و تئاتر در آنجا هستیم.

 

کلیسای چورا استانبول

کلیسایی مربوط به دوره بیزانس که بعدها به مسجد تبدیل شد، جزو مکان های تاریخی ارزشمند و جاذبه های دیدنی استانبول به شمار می رود، که هم اکنون از آن به عنوان موزه استفاده می نمایند. معماری زیبا به همراه کاشیکاری های چشم نواز و تابلوهایی منحصربه فرد از حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(ع) جلوه و شکوه خاصی را به نمایش می گذارد. 

کابل اسکی

کابل اسکی ترکیبی از تخته های اسکی روی آب و کابلی است که مسیر شما را از بالا کنترل می کند. این کابل در واقع مانند طناب کشی بر روی شاتل و ساختمان عمل می کند و شما آن را مانند لنگه ، قایق دیوانه و جت اسکی می رانید.

با قایق های لوکس در کیش گشت بزنید

بدون قایق دیوانه یا قایق تفریحی ، فقط یکی از فعالیت های آبی کیش! شما به دنبال یک قایق ایمن برای کاوش در آب های خلیج فارس هستید. وسیله ای که به شما امکان می دهد با گلایدر آویزان و البته خلوت سوار شوید و از پشت آب های شفاف مرجانی سواحل کیش منظره زیر آب را تماشا کنید. باشه! ما قایق های مدرن فرانسوی را به شما پیشنهاد می دهیم.

اوقات فراغت دریایی:

تصور کنید که رنگ آبی در تور کیش ارزان سفر باتو زیر پایتان قطعه ای از خلیج بزرگ فارس است و در مقابل شما نمایی از جزیره زیبای کیش قرار دارد. جذاب و با شکوه نیست؟ بی دلیل نیست که بسیاری برای چنین بازی مهیجی در جزیره کیش به این در و این در می کوبند.

پس از تجربه پرواز ، اکنون زمان هیجان سقوط آزاد است. شرکت کنندگان از مربی و همچنین قایقران می خواهند آنها را در آب غوطه ور کنند تا بدن آنها غوطه ور شود. پاراسل یکی از درخشان ترین و مهیج ترین ورزش های آبی کیش است.

کایت سواری

دیگر یک آشغال چینی نیست! این یک ورزش است که در آن چینی ها سابقه طولانی دارند و سعی دارند با طراحی بادبادک های بزرگ ، زیبا و ایمن آن را به سراسر جهان صادر کنند. ایران یکی از آن کشورها و کیش یکی از اصلی ترین مقرهای kitesurfing است. اگر اسکی تله کابین و تله کابین مورد علاقه شما در میان ورزش های آبی کیش چنگی نیست ، حتماً با این بادبادک های چشم نواز و رنگارنگ کایت سرف را امتحان کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه