ارسال به دیگران پرینت

توانیر:

محدودیت تامین گاز عامل خاموشی احتمالی چهارشنبه است

مدیرعامل توانیر گفت: در شرایط کنونی محدودیت تامین گاز نیروگاه‌ها سبب شده تا بار دیگر نگران تامین برق پایدار شویم و از این رو بار دیگر از مردم می‌خواهیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. وی در بیان اینکه هر پایه چراغ برق معادل یک واحد مسکونی برق مصرف می‌کند، گفت: اگر اصلاح روشنایی معابر صورت پذیرد شاهد صرفه جویی ۱۰۰۰ لیتری در مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار ۳ تن دی اکسید کربن خواهیم بود.

محدودیت تامین گاز عامل خاموشی احتمالی چهارشنبه است

مدیرعامل توانیر گفت: در شرایط کنونی محدودیت تامین گاز نیروگاه‌ها سبب شده تا بار دیگر نگران تامین برق پایدار شویم و از این رو بار دیگر از مردم می‌خواهیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

 محمدحسن متولی زاده قائینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در مراسم نشت مدیریت بار ضمن اشاره به خاموشی رخ داده اخیر گفت: این خاموشی تنها 1.5 درصد از انرژی تامین شده را در برگرفته و ما در آن مقطع زمانی 98.5 درصد از انرژی مورد نیاز را تامین کرده بودیم اما به دلیل وابستگی شدید زندگی مردم به برق تبعات گسترده‌ای به وجود آمد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به تلاش شبانه روزی صنعت برق در 10 روز گذشته به منظور تامین پایدار برق گفت: همکاری خوبی با صنایع شکل گرفت تا بدین وسیله بتوانیم زمینه مدیریت شرایط را مهیا کنیم.

*محدودیت تامین گاز عامل خاموشی احتمالی چهارشنبه

وی افزود: در شرایط کنونی محدودیت تامین گاز نیروگاه‌ها سبب شده تا بار دیگر نگران تامین برق پایدار شویم و از این رو بار دیگر از مردم می‌خواهیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

این مقام مسئول در توضیح نقش مردم به منظور عبور از این شرایط گفت: 80 درصد از گاز طبیعی و 40 درصد از برق تولید شده در حال حاضر به استفاده مشترکان خانگی می‌رسد و همین امر خود به معنای نقش پررنگ مردم است.

*تامین روشنایی معابر بین شهری یک رویه غلط است

متولی زاده در بیان اینکه هیچ راهی وجود ندارد تا بدون کمک مردم بتوانیم به سلامت از این شرایط گذر کنیم، گفت: عبور بدون خاموشی از شرایط فعلی بدون همراهی مردم میسر نیست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به اقدامات این شرکت به منظور صرفه جویی در مصرف برق به خاموشی معابر اشاره کرد و گفت: بر اساس یک رویه غلط، معابر بین شهری در طول شب با چراغ روشن می‌شود در حالیکه مطابق استانداردهای جهانی تنها معابری که عابر پیاده از آن گذر می‌کند نیاز به خاموشی دارد.

*هر چراغ برق، معادل 1000 لیتر سوخت مصرف می‌کند

وی در بیان اینکه هر پایه چراغ برق معادل یک واحد مسکونی برق مصرف می‌کند، گفت: اگر اصلاح روشنایی معابر صورت پذیرد شاهد صرفه جویی 1000 لیتری در مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار 3 تن دی اکسید کربن خواهیم بود.

متولی زاده با اشاره به تلاش شرکت توانیر به منظور اصلاح روشنایی معابر گفت: در حال حاضر با تلاش همکاران 720 هزار چراغ برق خاموش شده است.

*45 هزار ماینر غیرمجاز توقیف شد

این مقام مسئول در بیان اقدام توانیر در حوزه رمز ارزها گفت: تمامی مراکز مجاز استخراج رمز ارز طبق توافق نسبت به قطع برق خود اقدام کردند و 45 هزار ماینر غیر مجاز نیز توسط مردم و مسئولان شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به پویش انرژی همدلی گفت: این پویش به نحوی طراحی شد تا هزینه کاهش مصرف هر شهر با تعرفه صادراتی محاسبه و به منظور کار خیریه در اختیار نهاد هر شهر قرار گیرد.

متولی زاده در پایان ضمن ابراز امیدواری از همکاری مردم و مسئولان شهری و شرکت در چویش همدلی گفت: امیدواریم مردم و مسئولان شهری از این طرح استقبال کرده و زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی را مهیا کنند و به صورت فردی و احتماعی نسبت به شرکت در این چویش اقدام کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه