ارسال به دیگران پرینت

برترین کمک‌های افراد به خیریه‌ها در سال 2020 توسط چه کسانی بود؟

آخرین لیست ارائه شده در خصوص افرادی که بیشترین کمک‌های خیرخواهانه را در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند نشان می‌دهد که جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، با اهدای ۱۰میلیارد دلار، جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

 برترین کمک‌های افراد به خیریه‌ها در سال 2020 توسط چه کسانی بود؟

بر اساس آخرین رتبه‌بندی ارائه شده در خصوص فهرست برترین کمک‌های افراد به خیریه‌ها، مبلغی که میلیاردرها با اهداف خیرخواهانه در سال 2020 به رغم افزایش چشمگیر ثروت خود اهدا کردند، به پایین‌ترین سطح تاریخی رسیده است.

با این وجود، یک استثنا وجود داشت و آن سرمایه‌گذاری 10میلیارد دلاری جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون بود که برای تاسیس صندوق زمین بزوس با هدف حمایت از سازمان‌های غیرانتفاعی به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوایی اهدا کرد.

در آن زمان این مبلغ 10درصد از ثروت وی بود، اما در مقایسه با رشد قابل توجه دارایی او بین ماه‌های مارس و دسامبر 2020 که سبب رشد 70میلیاردی ثروت بزوس شد، ناچیز است.

مجموع مشارکت‌های رتبه دوم تا دهم این فهرست به 2.6میلیارد دلار رسید که کمترین سطح آن از سال 2011 را نشان می‌دهد.

این لیست به دلیل غیبت چندین میلیاردر اصلی دچار ضعف شد. به ویژه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس که به تازگی به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شد، امسال هیچ مبلغی را به خیریه‌ها اهدا نکرد.

بیل گیتس نیز با وجود اینکه بین ماه‌های مارس و دسامبر 20میلیارد دلار به ثروت خود افزود، در این لیست غایب بود. بنیان‌گذار برند نایکی، فیل نایت و همسرش پنی نیز به دلیل اهدای 250 و 100میلیون دلار، پس از جف بزوس، در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین کمک‌های افراد به خیریه‌ها در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-01-09_15-42-04

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه