ارسال به دیگران پرینت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی از فعالیت ۱۵۰ هزار طلبه در بسیج و راه اندازی و ساماندهی چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی خبر داد


 چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی  با اشاره به برنامه های فرهنگی سازمان بسیج برای تربیت نیروهایی همانند شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مهمترین کاری که سازمان بسیج و نهادهای انقلابی باید برای تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی انجام دهند، گفتمان سازی مکتب حاج قاسم در میان نسل جوان است.

مکتب حاج قاسم جریان ساز است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای اولین بار عنوان مکتب را برای شهید به کار بردند و فرمودند «شهید سلیمانی یک مکتب است». توصیه حضرت آقا بود که به شیهد سلیمانی این گونه نگاه کنیم،بنابراین گفتمان سازی باید تبدیل به یک جریان عمومی شود و در سایه عشق نسل جوان به شهید سلیمانی، فرهنگ حاج قاسم ترویج پیدا کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: در مورد سیدالشهدا(ع) نیز همین گونه است، همچنان که کار مهم نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان این است جوانی را که به عشق امام حسین(ع) آمده است؛ فرهنگ امام(ع) به این جوان منتقل شود و چنین کاری را سازمان بسیج باید در مورد شهید سلیمانی انجام دهد و در دستور کار امور تربیتی و آموزشی خود داشته باشد.

اخلاص؛ شاه بیت ویژگی های شهید سلیمانی

وی، شاه بیت ویژگی های شهید سلیمانی را اخلاص شهید عنوان کرد و ادامه داد: این وجه مشترکی نیز با بسیج می باشد، هم چنان که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز بسیج را با اخلاص آن معرفی کرده اند و رهبر انقلاب نیز در دیدار با خانواده شهید فرمودند: "که این برکتی که شهید داشت به واسطه اخلاص شهید بود".

تویسرکانی اضافه کرد: اخلاص، حلقه گمشده در جامعه است، این که انسان برای خدا کار کند و دنبال شهرت و عنوان نباشد، البته این که در فضای کنونی این اخلاص کمرنگ شده است، ناشی از خاصیت دنیا است، یعنی وقتی افراد جذب دنیا و لذت های آن می شوند، از اخلاص فاصله می گیرند.

وی،  راه حل دستیابی به اخلاص را الگوبرداری از اسوه هایی همانند شهید سلیمانی دانست و افزود: راه حل این قضیه آن است که اسوه هایی مانند شهید سلیمانی را به عنوان قهرمان ملت ایران معرفی کنیم و اگر افراد به دنبال نام و آوازه دنیایی نیز هستند، به نسل جوان نشان داده شود که راه سلیمانی بهتر از راه دیگران است.

۲ منع قانونی و ولایی بسیج در ایام انتخابات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور در پاسخ به این سؤال که با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات چطور می توان ولایت پذیری و بصیرت را که از ویژگی های بارز شهید سلیمانی است، در نسل جوان ریشه دار و تقویت کرد، گفت: به عنوان سازمان بسیج، دو حالت در انتخابات برای این سازمان منع انقلابی و قانونی دارد، یک حالت این است که نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، که این منع قانونی و ولایی دارد، یعنی انقلابی گری متضاد با این گزینه است.

تویسرکانی اضافه کرد: گزینه دوم هم که منع انقلابی، قانونی و ولایی دارد، انتخاب و معرفی مصداق است، یعنی فردی را معرفی کنیم و در شبکه بسیج از این فرد تبلیغ گردد و بگوییم به این فرد رأی بدهید.

راه اندازی هزاران کانال روشنگری/ فعالیت ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به روشنگری، خاطر نشان کرد: یک راه سوم نیز وجود دارد و آن روشنگری است؛ در سازمان بسیج طرحی به عنوان طرح «ثامن» وجود دارد که بر اساس آن چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است، البته این شبکه سازی برای انتخابات نیست و طرح ثامن، طرح روشنگری و هدایت سیاسی بسیجیان در همه زمان هاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور به ظرفیت وجود حدود ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی در فعالیت های بسیج اشاره کرد و افزود: دو کار در مورد طلاب، روحانیون و اساتید بسیجی در حال انجام است، یکی بحث های تربیتی، بصیرتی، آگاه سازی، انسجام بخشی و ساماندهی است و یک کار نیز عملیاتی است که در سطح جامعه در قالب گروه های جهادی، حضور فعال و گسترده در بیمارستان ها جهت مقابله با کرونا و اجرای کمک های مومنانه انجام می شود.

چهار مأموریت مهم طلاب بسیجی

وی با توصیه به طلاب بسیجی، مقابله با دشمن و فعالیت در فضای جامعه را مستلزم چند کار دانست و گفت: طلبه های بسیجی باید چهار کار مشخص انجام دهند، اولین کار این است که خوب درس بخوانند، دوم آگاهی و بصیرت سیاسی خود را بالا ببرند، سوم در کمک های مردمی و جریان های جهادی حضور فعال و پررنگ داشته و در نهایت در گردان های رزمی و دفاعی حضور خوب داشته باشند.

تویسرکانی با تاکید بر افزایش توان دفاعی و رزمی در طلاب بسیجی تصریح کرد: این چهار کار اساسی برای نقش آفرینی طلاب بسیجی در جامعه است و البته به عنوان توصیه شخصی اگر خود مسئولیت اجرایی نیز نداشتم در فضای مجازی فعالیت می کردم.

ذوق و خلاقیت هنری، لازمه تولیدمحتوا در فضای مجازی

وی، فضای مجازی را بستر ارائه حقایق به صورت هنرمندانه عنوان کرد و ادامه داد: وقتی یک لایو ساده چند میلیون نفر بیننده دارد، چرا ما نتوانیم از این فضا استفاده کنیم، هم چنان که موضوعات زیادی در جامعه است که بدون رنگ و بوی سیاسی و جناحی می تواند مبنای بحث قرار گیرد و به نسل های آینده منتقل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، تقویت فضای مجازی در بدنه بسیج را از برنامه های سازمان بسیج بیان کرد و افزود: البته هر فردی این توان را ندارد که در این فضا فعالیت نماید، زیرا این فضا مین گذاری شده است، یعنی باید حضور در آن آگاهانه باشد و فرد سواد رسانه ای بالایی داشته باشد.

 حقیقت درخشان روحانیت اصیل به مردم و نسل جوان معرفی شود

وی اضافه کرد: در خصوص فضای روحانیت و حوزه ها و خصومت های دشمن و انحرافاتی که برخی دچار آن شده اند، نیز باید گفت طلاب و روحانیون بسیجی باید حقیقت درخشان روحانیت اصیل را به مردم و نسل جوان نشان دهند تا اگر نفرت یا بغضی نیز وجود دارد، رفع گردد.

 تویسرکانی تاکید کرد: باید روحانیت بسیجی آدرس صحیح را به مردم نشان دهند که مقصر فقر و تنگدستی و محرومیت و گرفتاری های جامعه، اسلام و روحانیت نیست و متاسفانه بد عمل نمودن تعداد قلیلی از طلبه ها و تبلیغات کثیر دشمن، دست به دست هم دادند تا حقیقت روحانیت دیده نشود.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه