ارسال به دیگران پرینت

کره جنوبی؛ افزایش جراحی زیبایی در دوران کرونایی | دلیل: دورکاری، استفاده از ماسک و کمک‌هزینه دولتی

بسیاری از مردم بسته‌های کمکی دولت را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های کره جنوبی، صرف جراحی زیبایی کرده‌اند.

کره جنوبی؛ افزایش جراحی زیبایی در دوران کرونایی |  دلیل: دورکاری، استفاده از ماسک و کمک‌هزینه دولتی

 در ماه‌های اخیر و پس از انتشار خبر کشف و توزیع واکسن کرونا در جهان و احتمال حذف ماسک از روی صورت‌ها آمار جراحی پلاستیک در کره جنوبی افزایش یافت.

به گزارش عصرایران، بسیاری از  متقاضیان کره جنوبی، این زمان را فرصت خوبی برای گذراندن دوران نقاهت جراحی زیبایی در خانه یا استفاده از ماسک برای مخفی کردن آثار بعدی عمل جراحی می‌دانستند.

رویترز در گزارشی با اشاره به افزایش اعمال جراحی در کره جنوبی، از افزایش تقاضا در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی در این کشور میگ‌وید.

"ریو هان-نا" دانشجوی 20 ساله دانشگاه در اواسط ماه گذشته یک جراحی زیبایی بینی‌ انجام داد. او فکر می‌کرد با آغاز توزیع واکسن کرونا، نزدیک شدن به دوران پایانی همه‌گیری و حذف ماسک با آخرین فرصت مناسب خود برای عمل جراحی بینی مواجه خواهد شد.

"ریو هان- نا" قبل از عمل جراحی پلاستیک بینی در مرکز جراحی "ووآاین" در سئول کره جنوبی عکس می‌گیرد/ عکس: رویترز

عمل جراحی بینی در کره جنوبی

ریو که در طول سال 2020 به صورت آنلاین در کلاس و دوره‌های دانشگاهی شرکت کرده است، در این باره گفت: توانایی بهبودی در خانه و استفاده از ماسک در ملاقات‌های عمومی بدون جلب توجه از عوامل تعیین کننده تصمیم من برای این جراحی زیبایی به شمار می‌آیند.

او در حالی که برای پرداخت 4.4 میلیون وونی (4.013 دلار آمریکا) هزینه جراحی زیبایی خود آماده می‌شد، گفت: من همیشه می‌خواستم عمل زیبایی بینی انجام دهم.

وی افزود: فکر کردم قبل از آغاز واکسیناسیون و حذف ماسک از روی صورت‌ها در سال 2021، زمان خوبی برای این جراحی باشد.

او گفت: در اثر عمل جراحی بینی، صورت کبود و متورم می‌شود و از آنجا که همه ما این روزها ماسک می‌زنیم کبودی و تورم مخفی می‌ماند.

فلسفه در خانه ماندن یا استفاده از ماسک برای مخفی ماندن آثار جراحی زیبایی انجام این عمل‌های زیبایی در کره جنوبی را تقویت کرده و باعث افزایش جراحی زیبایی در اواخر سال 2020 در این کشور شده است.

"شین سنگ- هو" مدیر کلینیک جراحی زیبایی "کریسماس" در سئول کره جنوبی در طول دوران شیوع کرونا به مراجعه خود بوتاکس تزریق می‌کند/ عکس: رویترز

کره جنوبی پایتخت جاحی زیبایی جهان

بنا به اعلام "گانگنام اونی" بزرگترین ساختار جراحی زیبایی آنلاین کره جنوبی این کشور قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، پایتخت جراحی زیبایی جهان محسوب می‌شد. ارزش این صنعت در سال 2020 حدود 10.7 میلیارد دلار برآورد شده و در مقایسه با سال قبل آن حدود 9.2 درصد رشد داشته است. ارزش جراحی زیبایی در سال 2021 حدود 11.8 میلیارد دلار برآورد می شود.  این ساختار آنلاین به متقاضیان جراحی زیبایی مشاوره داده و آنها را برای سوالات مرسوم راهنمایی می‌کند.

جراحان زیبایی می‌گویند بیماران به جراحی تمام بخش‌های صورتشان علاقه‌مند هستند. بخش‌هایی مانند بینی و لب که به راحتی زیر ماسک‌ها مخفی می‌شوند و یا بخش‌هایی که زیر ماسک نمانده و یکی از معیارهای زیبایی دوران کرونا به شمار می‌آیند.

"پارک چول-وو" جراح کلینیک زیبایی "ووآاین" که پزشک و مسئول عمل جراحی "ریو" است، در این باره گفت: حراجی‌ و اقدامات  زیبایی برای چشم، ابرو، تیغه بینی و پیشانی در سال 2020 افزایش یافته است.

"ریو هان-نا" دانشجوی 20 ساله در دوران کرونایی بینی خود را در مرکز جراحی زیبایی "ووآاین" در سئول کره جنوبی عمل می‌کند/ عکس: رویترز

اماده شدن برای جراحی پلاستیک بینی در کره جنوبی

"شین سنگ- هو" که کلینیک جراحی زیبایی "کریسماس" در مرکز "گانگنام" سئول را اداره می‌کند، در این باره گفت: بسیاری از مردم برگه‌های کمکی دولت را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها خرج کرده‌اند و همین موضوع باعث افزایش درآمد صنعت جراحی زیبایی در فصل سوم و چهارم  2020 در کره جنوبی شده است.

"شین" گفت: من فکر می‌کنم این هزینه نوعی انتقام است. من احساس می‌کنم که مشتریان احساسات فرو خورده خود پس از قرنطینه و شیوع ویروس کرونا را با انجام اقدامات زیبایی جبران می‌کنند.

داده‌های دولتی نشان داده‌اند که حدود 10.6 درصد از  14.2  هزار میلیارد وون (12.95 میلیارد دلار)  کمک‌ نقدی دولت در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها استفاده شده و سومین سهم بزرگ این برگه‌های حمایتی دولتی در سوپرمارکت و رستوران‌ها صرف شده است. با این وجود جزئیات صرف این کمک‌ها در بیمارستان‌ها فاش نشده است.

داده‌های "گانگنام اونی" بزرگترین ساختار جراح زیبایی آنلاین کره جنوبی نشان می‌دهد که شمار کاربران این سایت در سال قبل 63 درصد افزایش داشته و به 2.6 میلیون نفر رسیده است. کاربران این سایت جراحی پلاستیک خواستار برگزاری  یک میلیون جلسه مشاوره شده‌اند که 2 برابر سال 2019 به شمار می‌آید.

بخشی از عمل جراحی "ریو هان-نا" دانشجوی 20 ساله در دوران کرونایی در مرکز جراحی "ووآاین" در سئول کره جنوبی/ عکس: رویترز

کره جنوبی؛ افزایش جراحی زیبایی در دوران کرونایی/ دلیل: دورکاری، استفاده از ماسک و کمک هزینه دولتی

بیماری همه‌گیر کرونا باعث دشوار شدن ارائه خدمات به مشتریان خارجی شده است و به همین دلیل جراحی زیبایی کره بیشتر مورد توجه مشتریان محلی و منطقه‌ای قرار گرفته است.

 اما کره جنوبی در موج سوم شیوع کرونا رکوردهای جدیدی از مبتلایان روزانه کرونا را ثبت کرده است.

پارک در این باره گفت: ما در روزهای گذشته شاهد لغو تعداد بیشتری از ملاقات‌های مشاوره هستیم زیرا مردم بیشتر از قبل از بیرون رفتن خودداری می کنند. مشتریان حومه شهرها نیز بیشتر اقدامات زیبایی را به ماه‌های دیگر سال 2021 موکول کرده‌اند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه