ارسال به دیگران پرینت

گفتگو با رضا کارگزار مدیرعامل شرکت خلاق "هوش ثروت دارا آفرین" مدیر تیم تحقیق و توسعه بازی خلاق " کش فلو"

در این گفتگو، آقای رضا کارگزار درباره فعالیت های این شرکت خلاق می گوید:

گفتگو با رضا کارگزار مدیرعامل شرکت خلاق "هوش ثروت دارا آفرین" مدیر تیم تحقیق و توسعه بازی خلاق " کش فلو"

در این گفتگو، آقای رضا کارگزار درباره فعالیت های این شرکت خلاق می گوید:

1. حوزه فعالیت شرکت هوش ثروت دارا آفرین چیست ؟

شرکت هوش ثروت با شعار "هوش مالی با بازی" و بر اساس این نگرش که بازی ها بهترین معلم ها هستند فعالیت خود را در زمینه بازی سازی با محوریت هوش مالی به پشتوانه ۲ سال فعالیت مستمر موسسین خود در زمینه راهکارهای ارتقای هوش مالی در فروردین 1398 آغاز کرد.

2. ماهیت و مفهوم بازی کش فلو را برای مخاطبان شرح بدهید.

بازی کش فلو، یک board Game یا بازی رومیزی است که از صفحه ، کارت ، تاس ، مهره و برگه های بازی تشکیل شده و درواقع یک شبیه ساز اقتصادی منطبق بر شرایط اقتصاد ایران به حساب می آید. هدف اصلی این بازی آموزش سواد مالی و سرمایه گذاری بدون کتاب و کلاس به افراد و خانواده هاست تا بتوانند از چرخه موشی زندگی خود خارج شده و وارد دنیای ثروت شوند.

این بازی برای بزرگسال، از سن 14 سال به بالا مناسب است و باید افراد توانایی فرم نویسی و کار با اعداد و ماشین حساب را داشته باشند. البته نسخه ویژه کودکان بالای 6 سال نیز در مرحله طراحی و تولید است.

Untitledssdsd

3. چه شد که به فکر ایجاد این بازی افتادید؟

تیم ما که در راس آن بنده به عنوان مدرس حضور داشتم 2 سال قبل از تاسیس شرکت، فعالیت خود را در زمینه آموزش مالی شخصی در شهر مشهد شروع کرده بود و بر اساس ایمان و اعتقادی که بنده به آموزش های مالی رابرت کیوساکی به عنوان پرچم دار آموزش های مالی در دنیا داشتم آموزش های خود را با ادبیات آموزشی پدر پولدار ترکیب کردم و به مرور در آموزش های خود از بازی جهانی CASHFLOW101  ایشان نیز بهره گرفتیم و دوره ای به نام پولسازی مبتنی بر بازی کش فلو شکل گرفت. این دوره چنان تاثیر مثبت بر روی همه ما داشت که در نهایت اواخر سال 97 تصمیم به بومی سازی و بازطراحی این بازی متناسب با شرایط اقتصاد ایران برای علاقه مندان آموزش های مالی در ایران گرفتیم.

4. مراحل انجام این بازی را میفرمایید؟

در این بازی بازیکنان علاوه بر رویارویی با اتفاقات روزمره زندگی خود، سعی می کنند با پس انداز و سرمایه گذاری و کنار گذاشتن ترس های همیشگی و خارج شدن از دایره امن زندگی کارمندی، اقدام به سرمایه گذاری و معامله در 6 بازار عمده کنند. این بازارها شامل بازار پول (اوراق گواهی سپرده) ، بازار سرمایه (سهام ، اوراق مشارکت ، صندوق های سرمایه گذاری) ، بازار املاک ، بازار بیمه (بیمه عمر) ، بازار کاروکسب (شراکت ، شرکت های نوپا و دانش بنیان ، بازاریابی شبکه ای و...) و بازار کالا (طلا ، ارز خارجی ، ارز رمز و...) است. در پی این سرمایه گذاری ها و افزایش درآمدغیرفعال بازیکنان نسبت به هزینه هایشان، شرایطی برای بازیکنان فراهم می شود تا از چرخه تکراری زندگی موسوم به چرخه موشی خارج شده و به استقلال مالی برسند و سپس وارد مسیر سرعت برای کسب ثروت شوند. بازیکنان در این بازی مهارت های حسابداری شخصی و سرمایه گذاری را به طور کامل فرا می گیرند و با تکرار و تمرین بازی، ذهنیت و باورهای ثروتمندانه را با باورهای فقیرانه در وجود خود جایگزین می کنند.

Untitled

 

5. این بازی چقدر با واقعیت نزدیک است؟

افراد در بازی کش فلو با شبیه ساز بخش اقتصادی یک زندگی واقعی رو به رو هستند و تحت شرایط اقتصادی کسی که در ایران زندگی می کند تصمیمات مالی خود را در بازی می گیرند. در این بازی تمام اتفاقات جاری زندگی از جمله دریافت حقوق و پرداخت هزینه ها، بیکاری، تورم ، کمک به امور خیریه و حتی بچه دار شدن به تصویر کشیده شده است. بازی کش فلو بهترین مکان برای تجربه استراتژی های مختلف سرمایه گذاری در محیط شبیه سازی شده بازی می‌باشد. سرمایه گذاری مهارتی است که اغلب افراد نمی توانند از طریق خواندن کتاب ها آن را کسب کنند، از طرفی اشتباهات در دنیای واقعی هزینه های بالایی دارند که افراد در دل بازی کش فلو و به دور از ترس های خود، از این اشتباهات تجربه کسب می‌کنند و بعد آن را در واقعیت به کار می‌برند.

6. با این بازی تاکنون چقدر مخاطب جذب کرده اید؟

ما با شناخت کاملی که از این بازی داشتیم آن را طراحی و تولید کردیم و نگران عدم استقبال نبودیم و خوشبختانه هم همینگونه شد. بعد از رونمایی و عرضه آن در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در دی ماه 98 و دریافت جایزه فیروزه از وزارت ارشاد، با استقبال خوبی از سمت مشتریان، همکاران صنف بازی های رومیزی و سازمان ها مواجه شدیم.

باشگاه کش فلو نیز به عنوان مرجع آموزش های بازی کش فلو تا کنون توانسته بیش از 700 عضو بگیرد و به عنوان یک استارت آپ آموزشی، در مسیر آموزش های مالی و سرمایه گذاری به شیوه بازی محور، همراه و پشتیبان علاقه مندان خواهد بود.

7. در حوزه کسب و کار شما دولت چه کمکی می تواند انجام دهد؟

همانطور که عرض کردم ما کار را بدون حمایت سازمان های دولتی شروع کردیم ولی همین جا از سازمان بورس ، بانک مرکزی ، بیمه مرکزی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه های املاک و طلا و جواهر در سطح کشور و بانک ها و شرکت های بیمه و بازاریابی شبکه ای دعوت می کنم به جمع حامیان مالی و معنوی کش فلو بپیوندند زیرا بازی کش فلو ضعف آموزش در بخش های تحت مدیریت این عزیزان را تا حد زیادی رفع خواهد کرد و به ورود علمی مردم به فعالیت های کارآفرینی و سرمایه گذاری کمک شایانی می کند.

 

Untitledss

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه