ارسال به دیگران پرینت

تزریق کنندگان واکسن ایرانی کروناحالشان خوب است

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن اشاره به حال عمومی سه نفر اول تزریق کننده واکسن ایرانی کرونا گفت: تزریق دوم واکسن بعد از گذشت سه هفته از تزریق اول انجام خواهد شد.

 تزریق کنندگان واکسن ایرانی کروناحالشان خوب است

دکتر پیام طبرسی گفت: سه نفری که نهم دی ماه واکسن ایرانی کرونا به آنها تزریق شد، تا کنون حالشان خوب است و واکسن عوارضی برایشان نداشته است.

وی با بیان اینکه فعلا واکسن برای همان سه نفر تزریق شده است، افزود: واکسن بر روی ۵۳ نفر دیگر که در فاز اول واکسن را دریافت می کنند، به تدریج تزریق خواهد شد و باید برای آنها تک تک مجوز دریافت کنیم‌. بعد از اینکه هفت روز از تزریق واکسن در این سه نفر گذشت، نتایج بررسی شده و کمیته اخلاق نظر می دهد و سپس برای چهار نفر دیگر واکسن تزریق می شود.

طبرسی با بیان اینکه تزریق دوم واکسن بعد از گذشت سه هفته از تزریق اول انجام خواهد شد، گفت: بنابراین بر اساس پروتکل ها پیش می رویم.

در روز سه شنبه نهم دی ماه ۱۳۹۹، اولین فاز مطالعه انسانی تزریق واکسن ایرانی کرونا آغاز شد و این واکسن برای سه نفر تزریق شد. بنابراین طبق گفته ها فردا یعنی در ۱۶ دی ماه و با گذشت هفت روز از تزریق واکسن و بررسی نتایج آن، تزریق برای چهار نفر داوطلب دیگر انجام خواهد شد.

گفتنی است که طیبه مخبر_ دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، دکتر علی عسگری _معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و مهندس خلیلی_ مدیرعامل یکی از شرکت های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، سه نفری بودند که در فاز اول واکسن ایرانی کرونای را دریافت کردند.

 

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه