ارسال به دیگران پرینت

کلانشهر مشهد در وضعیت زرد قرار می‌گیرد

کلانشهر مشهد با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از روز شنبه ۱۳ دی ماه در وضعیت زرد قرار می‌گیرد.

کلانشهر مشهد در وضعیت زرد قرار می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کلانشهر مشهد با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از روز شنبه ۱۳ دی ماه در وضعیت زرد قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استناد رنگ بندی وضعیت کرونا از طریق نرم افزار "ماسک" وضعیت مشهد را از فردا (شنبه) زرد پیش‌بینی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۳۰ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار دارند که با قرار گرفتن مشهد در این وضعیت این تعداد به ۳۱ شهرستان افزایش می یابد.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: پیش از این مشهد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار داشت که اینک شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بیماران کرونایی بستری شده در این کلانشهر هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده یک یا ۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم باید توجه داشته باشند که وضعیت کرونا بویژه در شهرستانهای دارای وضعیت زرد شکننده است و اگر پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود، شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود.

وی افزود: محدودیت‌ و ممنوعیت رفت و آمد و فعالیت مشاغل تا اطلاع بعدی در تمامی شهرها همچنان برقرار است و تنها فرق شهرستانهای دارای وضعیت نارنجی و زرد در اعمال محدودیت‌های کرونایی این است که در وضعیت زرد، رده‌های شغلی یک، ۲ و سه اجازه فعالیت دارند اما در وضعیت نارنجی فقط رسته‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند فعالیت کنند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

استان خراسان رضوی شامل ۳۳ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۲۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۴ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۹۹۵ هزار و ۵۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه