ارسال به دیگران پرینت

احتمال اعلام تعطیلی تهران | دیروزآلودگی هوای تهران برای سومین روز پیاپی به سطح «ناسالم» رسید

آلودگی هوا در تهران دیروز برای سومین روز پیاپی به سطح «ناسالم» برای همه گروه‌ها رسیده است. تبریز و اهواز نیز با هوای آلوده در سطح ناسالم مواجه هستند. هوای شهرهای اطراف تهران مانند ورامین، پاکدشت و شهریار هم ناسالم است. در استان‌های همجوار تهران، شهرهای قم و کرج نیز وضع مشابهی دارند.

احتمال اعلام تعطیلی تهران  |  دیروزآلودگی هوای تهران برای سومین روز پیاپی به سطح «ناسالم» رسید

آلودگی هوا در تهران دیروز برای سومین روز پیاپی به سطح «ناسالم» برای همه گروه‌ها رسیده است. تبریز و اهواز نیز با هوای آلوده در سطح ناسالم مواجه هستند. هوای شهرهای اطراف تهران مانند ورامین، پاکدشت و شهریار هم ناسالم است. در استان‌های همجوار تهران، شهرهای قم و کرج نیز وضع مشابهی دارند.

در حالی که خبری از بارش‌ها در استان تهران طی روزهای گذشته نبوده است و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرده است، هواشناسی نیز وضع جوی پایدار با آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد ملایم در این استان حداقل برای چهار روز آینده پیش‌بینی کرده است.

این چندمین روزی است که آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران به «وضعیت قرمز» می‌رسد. در روزهای گذشته ادارات اصفهان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند. وزارت بهداشت از شهروندان، مخصوصا گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، یا مبتلا به آسم، زنان باردار و سالمندان خواسته است که در خانه بمانند.

تشدید آلودگی هوا درحالی است که در هفته‌های اخیر محدودیت‌های تردد برای مهار شیوع کرونا وضع شده بود. دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ایران، استفاده از سوخت مازوت یا نفت کوره در نیروگاه‌ها را دلیل آلودگی عنوان کرده است.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌ زیست نیز گفته: «ما نمی‌توانیم به صرف اینکه برق می‌خواهیم تولید کنیم و گاز نداریم، مازوت دهیم و هوای شهر را به این روز بیندازیم.»پیروز حناچی، شهردار تهران هم خواهان توقف استفاده از «سوخت‌های غیراستاندارد» شده است.

با این وجود مقام‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، وزارت نیرو و چند نیروگاه استفاده از سوخت مازوت را تکذیب کرده‌اند.

مطابق گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت ایران در‌سال جاری خورشیدی تنها ۱۵ روز هوای پاک داشته، و در ۸۷ روز هوا برای گروه‌های حساس ناسالم، چهار روز ناسالم برای عموم و باقی روزها قابل قبول یا سالم بوده است.

وضعیت بحرانی آلودگی هوا سبب شد، تا استانداری تهران از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران ساعت ۱۱ صبح شنبه ۱۳ دی ماه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران خبر بدهد. در همین حال یک منبع آگاه از تصویب پیشنهاد تعطیلی یکی دو روزه تهران به دلیل آلودگی هوا در این جلسه و اعلام به هیأت دولت خبر داد و افزود: «احتمال تعطیلی تهران برای روز یکشنبه و دوشنبه یا دوشنبه و سه‌شنبه وجود دارد.» این منبع همچنین اظهار داشت: «البته این تصمیم قطعی نیست، اما احتمال بالایی دارد. در هر صورت، استان تهران تعطیل شود یا خیر، مهم آن است که باید از تردد غیرضروری در معابر خودداری شود.»

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه