ارسال به دیگران پرینت

گرانی خودرو تصویب شد!

رئیس شورای رقابت: با آزادسازی ۴۵ درصد قیمت خودروهای داخلی موافقت شد؛ برای قیمت‌گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد

 گرانی خودرو تصویب شد!

رئیس شورای رقابت: با آزادسازی ۴۵ درصد قیمت خودروهای داخلی موافقت شد؛ برای قیمت‌گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

فرمول به این شکل است که هر چقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد؛ قیمت‌ها بر اساس متوسط قیمت بازار خواهد بود تا قیمت کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود؛ قیمت جدید از بهمن ماه روی خودرو اعمال می‌شود.

این ۱۸ خودرو مشمول فرمول جدید قیمت‌گذاری خواهند شد: پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU۵، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان.

تا امروز تمام کسانی که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند مشمول فرمول قدیمی قیمت‌گذاری می‌شوند و از ۱۰ دی به بعد از فرمول جدید استفاده می‌شود.

 

قیمت‌گذاری جدید ۱۸ خودرو از فردا بر اساس «متوسط قیمت بازار»

 

رئیس شورای رقابت گفت: فرمول جدید این شورا، برای قیمت گذاری ۱۸ خودرو بر اساس متوسط قیمت بازار مشخص شده که از فردا اجرایی می‌شود.

رضا شیوا در نشست خبری افزود: تا امروز همه کسانی که در قرعه کشی ثبت نام کرده اند قیمت گذاری خودروی آن‌ها با فرمول قدیم خواهد بود، اما از فردا 10 دی به بعد از فرمول جدید برای قیمت گذاری خودرو استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سه ماه یکبار قیمت خودرو را از سازمان حمایت می‌گیریم اضافه کرد: از فردا 18 خودرو شامل پژو پارس، پژو 207 اتومات، پژو 207 دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU 5، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان بر اساس متوسط قیمت بازار و بدون لحاظ تورم موجود در فرمول قبلی، قیمت گذاری می‌شود.

شیوا گفت: قیمت بخشی از خودرو‌های پرطرفدار عامه مردم، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود، اما آزادسازی قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که بازار رقابتی داشته باشیم و برای خودرو‌ساز‌ها رقیب دیگری در شرکت‌های تولید کننده وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه خودروساز‌ها هم باید ظرفیت تولید را تا 50 درصد افزایش دهند گفت: نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است یعنی اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت، اما اگر تولید خودرو افزایش یابد موضوعات مربوط به افزایش قیمت بررسی می‌شود ضمن اینکه با افزایش تولید، هزینه‌های تولید هم کاهش می‌یابد.

رئیس شورای رقابت افزود: اکنون با یک تقاضای بالا در بازار خودرو رو به رو هستیم و در این بازار، دلالان و واسطه گران اضافه شده اند اکثر خریداران دلال هستند و قیمت غیر منصفانه ارائه می‌دهند، اما همه کسانی که در قرعه کشی شرکت می‌کنند دلال و واسطه گر نیستند.

شیوا اضافه کرد: هم باید از تولید کننده و از هم مصرف کننده حمایت شود. کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری بلند روی خودرو هستند باید مراقبت باشند تا ببیند می‌توانند در زمان تحویل خودرو را به قیمت روز تحویل بگیرند در حالیکه هنوز خودروساز نمی‌داند قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل چقدر است، چطور مردم این ریسک را می‌کنند که برای سرمایه گذاری خودرو ثبت نام می‌کنند.

رئیس شورای رقابت همچنین گفت: بازار وضع خوب و قیمت‌ها رو به کاهش است و اطمینان داریم با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود و این موضوع اکنون شامل خیلی از خودرو‌ها شده است. باید کاری کنیم متقاضی واقعی در قرعه کشی شرکت کند. تا زمانی که تقاضا بالاتر از عرضه است باید توزیع عادلانه صورت گیرد.

 

منبع : فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      عجب بدبختی گیر کردیم.

    • ایرانی ارسالی در

      فقط یه جمله:خدا لعنتتون کنه که همه قوانین تون برای دزدی بیشتر و به ضرر مصرف کننده س،منی که ماشین ندارم باید چیکار کنم با روند مزخرفی که پیش گرفتید!!!!؟؟؟

    • حبیبی ارسالی در

      قبمت بازار راچه کسانی تعیین میکند یه کم خجالت بکشید
      اگه آزاد سازی است پس چرا آزاد سازی واردات خودرو انجام نمی شود

    • مجید ارسالی در

      تحریم کنید این دو کارخانه گاری فروش دزد را ماشین 30 میلیونی در عرض دو سال قیمتش پنج برابر شده مرگ بر باعث بانیش

    • ناشناس ارسالی در

      این چه وضع تعیین قیمته ؛ آخه با این اوضاع بد مالی کدوم ایرانی با پول ( حلال ) میتونه صاحب خودرو بشه ؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      خدا لعنتتون کنه،خدا تقاص دل ما جوونا رو از شما بگیره،دلال اصلی وگرانفروش خود شرکت های سایپا و ایران خودرو هستند

    • ناشناس ارسالی در

      شما با گران کردن نمی‌توانید قیمت بازار را کنترل کنید هر قدر قیمت را گران کنید به همان میزان قیمت بازار هم بالا می‌رود مگر اینکه بین المللی عرضه و تقاضا تعادل برقرار کنید مثل اینکه مسولین از علم اقتصاد بهره‌ای دارند و حتی الفبای آنرا هم نمی دانند

    • ا...د ارسالی در

      مردم هموطن اگر عقل داشته باشن مفتم نباید بخرند این عتیقه های ایرانخودرو و سایپا

    • علی برکت الله ارسالی در

      از ماست که بر ماست

    • فاطمه ارسالی در

      از بس قیمت های کارخانه رو دارین افزایش میدین‌اره دیگه‌ میرسه قیمتش به بازار ازاد

      یه مشت لاشخور بر سر لاش ملت‌بیچاره

    • ناشناس ارسالی در

      شورای بدبخت کردن ملت ایران

    • رامین ارسالی در

      باز هم خیانت به مردم. ظلم به مردم. لعنت خدا بر تو باد شیوا خانم نه آقا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام. کسانی که خودرو پارسال ثبت نام کردند شامل افزایش قیمت خودرو هم می‌شوند؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رئیس شورای رقابت شما کجای دنیا دیدین با افزایش تولید قیمت خودرو افزایش پیدا کند مردم مسخره کردن
      با افزایش تولید خودرو باید قیمت ارزان بشه
      ترامپ رفت بایدن آمد الان باید خودرو ارزان بشه

    • امیر ارسالی در

      عجب حکایتی کلعلی

    • حسین ارومیه ارسالی در

      خوب مردم راسرکارگذاشتین بگولی حقوق کارکنان دولت راهم ازجیب مردم پرداخت کنید جمع کنیداین مسخره بازی راهرروزافزایش قیمت تاکی آقای شیواشماخودت دست کمی ازدلال ندارید

    • مهدی ارسالی در

      یعنی چی به قیمت بازار نزدبک بشه،باید بازار به کارخونه نزدیک بشه،شاید عامدا خودتون بازارا ببرین بالا،تا قیمت کارخونه هم بره بالا،این یعنی هرج و مرج قیمتی

    • مهدی ارسالی در

      کنترل بازار با کیه اونوقت،شاید سوری بازارا به سقف برسونن

    • ناشناس ارسالی در

      خدت لعنتشون کنه مردمو بیچاره کردن به جای اینکه قیمت بازارو به کارخونه برسونن خودرو را گرون تر کردن اثلا فگره این مردم بیچاره نیستن که دارن زیره بار تین تورم له می شن عقط فکره جیب خودشونن نخرید آقاجون نخرید

    • ناشناس ارسالی در

      خدا لعنتتون کنه

    • میلاد ارسالی در

      سوراخو پیدا کردن

    • ناشناس ارسالی در

      خسته نباشید دلاور

    • سایه ارسالی در

      واقعا وقتی اسم عدالت میارید خودتون هم رعایت میکنید یا......

    • ناشناس ارسالی در

      خدا باعث و بانی گرانی را لعنت کند

    • حشمت الله عباسی ارسالی در

      سلام،حالا که دلار ازاد هست خودرو داخلی هم با هر قیمتی که دلشون میخواد ،بطوری که مملکت هیچ کاری نداره وهر روز قیمت جدید برای خودرو تصویب میکنن ،ایا وقت اون نرسیده که واردات خودرو بدون گمرکی حق مردم باشه ،مجلس ودولت مدیون این ملت هستند .با این بلایی که سر مردم میارن .ککشون هم نمیگزه .حالا که دلار ازاد حساب میکنید .واردات بدون گمرکی حق من ومردم هست .

    • علی ارسالی در

      آخه چرا؟ مردم چه گناهی کردن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه