ارسال به دیگران پرینت

حدود ۸۵ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی علایم خفیف کرونا دارند

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: حدود ۸۵ درصد بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند با علایم خفیف کرونا هستند.

حدود ۸۵ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی علایم خفیف کرونا دارند

تهران - ایرنا- معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: حدود ۸۵ درصد بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند با علایم خفیف کرونا هستند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علی دهقان افزود:بیماران مبتلا به کرونا که با علایم خفیف مواجه هستند در مراکز درمانی با دستورات دارویی مرخص می شوند.

وی اظهار داشت:همه باید بدانند بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و مهم ترین اقدام مراقبت دقیق از بیمار کرونایی مثل یک بیماری ویروسی حاد دیگر بوده و استراحت مطلق،  تغذیه خوب و مصرف مایعات مهم است.

این پزشک متخصص ادامه داد: این بیماران می توانند با رعایت اصول بهداشتی برای درمان خود به بیمارستان ها مراجعه کنند،  مسیر مراقبتی و مدیریتی برای بیماران کرونایی و غیرکرونایی مجزا از هم هستند و طبیعت همه گیری آن  است که بعد از مدتی کادر درمانی را دچار خستگی می کند و جامعه باید زحمات آنان را به عنوان یک ارزش ببیند.

دهقان یادآور شد: همزمان با خدمات کرونا، همه خدمات بیماران غیرکرونایی حتی پیوندها و جراحی های پیچیده در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)   ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین تحلیل‌ها ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و از ۲۹ تا ۳۰ آذر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

 مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید و ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر جان خود را از دست دادند در عین حال  تاکنون ۸۸۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون هفت میلیون و ۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه