ارسال به دیگران پرینت

اشباع درخواست‌های ترابرد/ موفقیت «همراه اول» در جذب مشترک از اپراتورهای جوان‌تر

طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) پس از سال‌ها اما و اگر در مفهوم، درنهایت در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی راه‌اندازی و از ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ پیاده شد و اپراتورها موظف به اجرای این طرح شدند.

اشباع درخواست‌های ترابرد/ موفقیت «همراه اول» در جذب مشترک از اپراتورهای جوان‌تر

 براساس داده های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوییترابردپذیری یعنی شما با حفظ شماره و بدون عوض شدن کد و شماره تلفن همراه خود، فقط اپراتور خود را عوض و از مزایای اپراتورهای دیگر استفاده کنید و یا خدمات اپراتور متبوع خود را با دیگر اپراتورها بسنجید.

به معنای ساده‌تر، ترابردپذیری یعنی شما با حفظ شماره و بدون عوض شدن کد و شماره تلفن همراه خود، فقط اپراتور خود را عوض و از مزایای اپراتورهای دیگر استفاده کنید و یا خدمات اپراتور متبوع خود را با دیگر اپراتورها بسنجید.

طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) پس از سال‌ها اما و اگر در مفهوم، درنهایت در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی راه‌اندازی و از  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ پیاده شد و اپراتورها موظف به اجرای این طرح شدند.

اشباع درخواست های ترابرد

با وجود اینکه رنج ترابردپذیری تنها در سال اول، افزایشی شدید داشت اما اکنون میزان ترابرد به کمتر از سال اول رسیده و این نشان از «اشباع درخواست ها» یا به عبارتی به سرانجام رسیدن نتیجه نهایی این طرح ملی دارد.

براساس داده های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون یک میلیون و 357180 نفر درخواست ترابرد داشته اند که از این تعداد 598433 مشترک از ایرانسل به همراه اول و 62448 مشترک از رایتل به این شرکت مهاجرت کرده اند.

در مقابل، 562657 مشترک از همراه اول به شبکه ایرانسل و حدود 25483 مشترک از همراه اول به شبکه رایتل منتقل شده اند.این نسبت، حکایت از این دارد که همراه اول توانسته بیشترین جذب مشترکان تلفن همراه را در طول اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره های تلفن همراه داشته باشد؛ به عبارت دیگر مشترکان اپراتورهای جوانتر کشور نظیر ایرانسل و رایتل ترجیح داده اند به شبکه اپراتور با سبقه بیشتر (همراه اول) بپیوندند.

در مجموع آمارهای رسمی نشان می‌دهد تمایل برای ترابرد بسیار کم شده است. بر این اساس می‌توان تحلیل قطعی و دقیقی از وضعیت ترابردپذیری داشت. در نتیجه  بر خلاف تصور اغلب کارشناسان که تصور می کردند با اجرای ترابردپذیری، «همراه اول» بیشترین خسارت را متحمل شود و مشترکانش به سیار اپراتورها کوچ کنند اما توانسته بیشترین جذب مشترک را در طول این طرح داشته باشد و از اپراتورهای جوانتر جذب مشترک داشته باشد.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه