ارسال به دیگران پرینت

دژپسند اعلام کرد:

سه نوع محکومیت برای ناشران متخلف برسی در نظر گرفته شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان بورس با 160 ناشر که در بازارگردانی تخلف کردند برخورد کرد.

سه نوع محکومیت برای ناشران متخلف برسی در نظر گرفته شد

فرهاد دژپسند در حاشیه یکصدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در مدیریت بازار بورس اقداماتی مانند بازارگردانی باید انجام می‌شد که در این بین عده‌ای از ناشران بورس تخلف کردند.

وی توضیح داد: تخلفات به حدی زیاد بود که حتی به 160 ناشر متخلف رسید اما به سرعت بعضی از ناشران اصلاح رفتار کردند و آنهایی هم که محکومیت پیدا کرده بودند در دوره تجدیدنظر، اصلاح رفتار کردند و در واقع رفع حکم صورت گرفت.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: سه نوع محکومیت برای ناشران متخلف در نظر گرفته شد، به این ترتیب که بعضی از ناشران جریمه شدند، برای بعضی حکم تخلف در پرونده درج شد و بعضی هم سلب صلاحیت مدیریتی برای دوره شش‌ماهه شدند.

دژپسند با بیان اینکه سازمان بورس با استفاده از این ابزارها در حال ثبات بخشی به بازار سرمایه است گفت: آثار این ثبات بخشی در حال نمایان‌شدن است البته باید عوامل نوسان را بررسی و با آن مواجهه کنیم.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه، سرمایه‌گذار حساس است بنابراین افرادی که بی‌محابا به اظهارنظرهای فاقد مبانی حقوقی اقدام می‌کنند قطعاً باید روزی پاسخگو باشند و آنهایی که فعالان بازار سرمایه را می‌ترسانند و در این بازار رعب و وحشت ایجاد می‌کنند باید پاسخ دهند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در تأمین مالی اقتصاد کشور، بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکانی است که قابل چشم‌پوشی نیست، زیرا اقتصاد ما به‌گونه‌ای پیش می‌رود که نمی‌توانیم بازار سرمایه را از ارکان تأمین مالی نادیده بگیریم. بنابراین آنهایی که با اظهارنظرهای بی‌مورد در این بازار اخلال ایجاد می‌کنند یا این بازار را به چیزهای خلاف شأن تشبیه می‌کنند باید پاسخگو باشند، زیرا بازار سرمایه متناسب و تابع قانون عمل می‌کند.

 

منبع : کیهان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه