ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

74 درصد ازفوتی‌های کرونایی سالمندانی بودندکه خودشان رعایت کرده بودند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در آستانه آخرین شب یلدای قرن تأکید جدی‌مان این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای مسقف و باز ایجاد نشود، در این شب طبق یک سنت مرسوم همه به دیدار بزگترها می‌روند، اما این نکته هم قابل توجه است که ۷۴ درصد فوتی‌های کرونایی سالمندانی بودند که خودشان رعایت‌کننده بودند و دیگر گروهی که دورهمی شب یلدا خطر جدی تهدیدشان می‌کند، مادران باردار هستند.

74 درصد ازفوتی‌های کرونایی سالمندانی بودندکه خودشان رعایت کرده بودند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۴ درصد فوتی‌های کرونایی سالمندانی بودند که خودشان رعایت‌کننده بودند.

محمد احمدیان اظهار کرد: در آستانه آخرین شب یلدای قرن تأکید جدی‌مان این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای مسقف و باز ایجاد نشود، در این شب طبق یک سنت مرسوم همه به دیدار بزگترها می‌روند، اما این نکته هم قابل توجه است که ۷۴ درصد فوتی‌های کرونایی سالمندانی بودند که خودشان رعایت‌کننده بودند و دیگر گروهی که دورهمی شب یلدا خطر جدی تهدیدشان می‌کند، مادران باردار هستند.

وی افزود: مردم امسال را در خانه در جمع خانواده بمانند و یک محفل کوچک یلدایی بگیرند و از حضور در جمع اقوام، دوستان، فامیل و وابستگان به‌شدت خودداری کنند، زیرا ممکن است فردی ناقل باشد و موجب ابتلای کل جمع حاضر در آن محفل شود و خدای نکرده اتفاقی ناگوار شیرینی شب یلدا را به تلخی تبدیل کند. اگر به هر دلیلی تمایل به سپری کردن شب یلدا در کنار اقوام، دوستان، فامیل و وابستگان هستیم بهترین کار این است که این ارتباط را از طریق فضای مجازی با آنان برقرار کنیم و محافل حضوری نداشته باشیم.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مدافعان سلامت در طول ۱۰ ماه کرونایی تلاش‌ها و زحمات بسیار داشتند و نباید با یک تصمیم اشتباه نتایج مثبت را به منفی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: یک اصل بسیارمهم و حائزاهمیت درخصوص کاهش آمار مبتلا، بستری و فوتی کرونایی همکاری شایسته مردم بوده و باید بدانیم هیچ موفقیتی بدون مشارکت و همکاری مردم حاصل نمی‌شود. قطعاً اگر این مهم نباشد تلاش‌ها و زحمات خادمان حوزه سلامت نتیجه نمی‌دهد.

احمدیان تصریح کرد: فشار کاری کادر بهداشت و درمان در یک ماه اخیر به‌شدت سنگین‌تر از ماه‌های قبل بود و همگان دیدند که مدافعان سلامت با یک وضعیت سخت‌تر در روزهای سخت کرونایی مواجه بودند.

وی بیان کرد: کاهش آمارهای مبتلا، بستری و فوتی نتیجه همکاری آحاد مختلف جامعه و تلاش‌های بی‌پایان مدافعان سلامت بوده. نباید به‌ خاطر خوشی‌ها، باهم‌ بودن‌ها و دورهمی‌های شب یلدا این تلاش‌ها را نافرجام کنیم و با تصمیم اشتباه خود موجبات ایجاد یک بحران جدید را فراهم آوریم.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که اصناف، کسبه، تجار و بازاریان در سه هفته اخیر فشارهای زیادی به‌جهت تعطیل بودن و محدود بودن متحمل شدند، تأکید کرد: ادامه بی‌توجهی‌ها، ضمن عدم توجه به حق‌الناس موجب ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید برای آنان می‌شود، پس نگذاریم که با تصمیم غلط و احساسی‌مان موجب ایجاد مشکل برای همنوعمان بشویم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه