ارسال به دیگران پرینت

احتمال کاهش ساعت تردد به ۱۸ در شب یلدا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که قرار نیست روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر تعطیل شود و فقط کاهش ساعت تردد از ۲۱ به ۱۸ برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.

احتمال کاهش ساعت تردد به ۱۸ در شب یلدا

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که قرار نیست روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر تعطیل شود و فقط کاهش ساعت تردد از ۲۱ به ۱۸ برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.

علی رضا رییسی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره احتمال کاهش ساعت تردد به ۱۸ در شب یلدا بیان کرد: احتمالا روز سه شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌ها برای شب یلدا تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: قرار نیست روزهای شنبه یا یکشنبه تعطیل باشد و فقط احتمال دارد که منع تردد از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۸ کاهش پیدا کند تا از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا جلوگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برخی گفته‌اند که کل شهرها در شب یلدا تعطیل می‌شوند که به هیچ عنوان این موضوع مطرح نیست. به دنبال تعطیلی نیستیم، زیرا این تعطیلی هیچ اثری ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۱۸ برای کاهش تردد در سطح شهر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: توصیه این است که دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا کم شود، زیرا برگزاری این دورهمی‌ها می‌تواند تمام دستاوردهای ما در هفته‌های اخیر را از بین ببرد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی رییس جمهوری روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه باید توجه کنیم که یک عامل یا دستورالعمل کافی نیست. یک ماسک به تنهایی یا شستن دست به تنهایی یا فاصله اجتماعی به تنهایی کافی نیست. تمام این دستورالعمل‌ها هر کدام یک تاثیری دارند و باید کنار هم جمع شوند تا ما را از این ویروس نجات بدهد. به خصوص الان فصل زمستان است و مردم در اتاق دربسته هستند و تهویه هوا ممکن است مناسب نباشد.

وی بیان کرد: همه مردم در این چند هفته تلاش کردند. آمار ما در حال حاضر خوشحال کننده است. همه نمودارهایی که به سمت آسمان می‌رفت، سر به زیر و متواضع شدند و به سمت پایین می‌آیند. این به دلیل تلاش همه متخصصان است. شاهد این شرایط خوب هستیم، خدای نکرده این شرایط خوب می‌تواند با شب یلدا به هم بریزد. ممکن است خانواده‌ها در شب یلدا دور هم جمع شوند و دو هفته بعد شاهد موج بیماری و مرگ و میر باشیم. برای شب یلدا مردم مراقبت کنند. این شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برقرار کنند، بدون این‌که یکدیگر را از نزدیک ببینند. مراسم امسال را باید به این صورت انجام بدهیم و غیرحضوری باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه