ارسال به دیگران پرینت

از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین "مونولیت" اسرار آمیز جهان در ایران دیده شد! + تصاویر

یک دفعه برگشت و به خلبان بالگرد گفت: اوه، اوه، اوه، دور بزن، دور بزن! یه چیزی آنجاست ، باید بریم دقیق تر ببینیم./ این سازه سه متر ارتفاع دارد و روی آن 2 حرف S و N نوشته شده است.

از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین "مونولیت" اسرار آمیز جهان در ایران دیده شد! + تصاویر

عصر ایران - دو ماه پیش خبری در رسانه های جهان پیچید: سازه ای آینه ای در ایالت "یوتا"ی آمریکا کشف شده است که نظیرش تا آن زمان دیده نشده بود.

آژانس خبری BBC در این باره چنین خبر داد: کشف مونولیتی عجیب توسط خدمه یک بالگرد در بیابان‌های یوتا باعث سردرگمی مقامات محلی شده است. این شیء "عجیب" هنگامی یافت شد که ماموران محیط ‌زیست داشتند از هوا گوسفندهای موجود در مناطق دوردست جنوب‌شرقی این ایالت آمریکا را می‌شمردند.

به گفته آن‌ها این سازه درون صخره‌های سرخ ‌رنگ کاشته شده بود. هیچ نشانه‌ای از شخصی که این مونولیت ۳.۶ متری را نصب کرده است وجود نداشت.
از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین

برت هاتچینگز، خلبان بالگرد، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری محلی گفت "من در همه سال‌هایی که بر فراز آن منطقه پرواز کرده‌ام تا به حال با چنین چیز عجیبی روبه‌رو نشده بودم."

او گفت که اولین فردی که متوجه این سازه شد زیست‌شناسی بود که داشت از هوا گوسفندهای بزرگ‌شاخ را می‌شمرد.

آقای هاتچینگز گفت "یک دفعه برگشت و گفت 'اوه، اوه، اوه، دور بزن، دور بزن!'. من هم گفتم 'چیزی شده؟'. جواب داد 'یه چیزی آنجاست ، باید بریم دقیق تر ببینیم!'."

اداره امنیت عمومی یوتا هفته پیش تصاویری از این شیء فلزی مستطیل‌شکل را در اختیار عموم قرار داد.

به گفته این اداره مقامات دارند "نیاز به تحقیقات بیشتر" را بررسی می‌کنند. به گفته این سازمان "نصب سازه و آثار هنری در اراضی عمومی تحت نظارت دولت فدرال بدون مجوز غیرقانونی است و فرقی هم نمی‌کند که از کدام سیاره آمده باشید."

4 روز بعد از این گزارش، خبر جدیدی رسید: مونولیت یوتا، ناپدید شد! بی آن که معلوم شود منشأ آن کجا بوده و چرا به یک باره ناپدید شد.

از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین

اما ماجرای مونولیت فقط به ایالت یوتای آمریکا محدود نماند و بعد از آن در این سازه پر ابهام در نقاط دیگر دنیا مانند هلند، انگلستان، آلمان، کانادا ، استرالیا و بلژیک هم دیده شدند.

اینک خبرنگاران عصر ایران از حوالی تهران گزارش می دهند که نهمین مونولیت در "نیکنام‌ده جاجرود" دیده شده است. این سازه که بر لبه دره بلندی نصب شده است از یک طرف ناظر به کوه هاست و از طرف دیگر به دره مشرف است.
ارتفاع آن نیز 3 متر است و مانند سایر مونولیت های فلزی دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده است. روی این مونولیت فقط 2 حرف N و S  که نشان دهنده شمال و‌جنوب اند، حکاکی شده است.
هنوز اطلاعات دیگری از این سازه پر ماجرا در دست نیست و مقامات محلی نیز درباره آن توضیحی نداده اند.

آیا این سازه نیز مانند مونولیت "یوتا" ناپدید خواهد شد یا راز آن این بار در ایران برملا می شود؟! هر چند که بسیاری براین باورند که رازی در میان نیست و رد پای گروه های هنری در میان است.

از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین
از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین
از ایالت «یوتا» تا بخش «جاجرود»: نهمین

 

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه