ارسال به دیگران پرینت

چرخه انتقال کرونا را چگونه در محل کار قطع کنیم؟

در محل کار و ادارات افراد ساعت‌های طولانی را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و با رعایت برخی نکات بهداشتی می‌توان از ابتلا به کووید ۱۹ پیشگیری کرد.

چرخه انتقال کرونا را چگونه در محل کار قطع کنیم؟

 این روز‌ها ویروس منحوس کرونا در کشور و سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و به منظور جلوگیری از چرخه انتقال  بیماری بسیاری از کارمندان دور کار شده اند، اما در این میان برخی از مشاغل اداری هستند که امکان دورکاری برای آنها میسر نیست و کارمندان باید ساعات طولانی را در اداره و بیرون از منزل سپری کنند.

در محیط بیرون از خانه وسیله هایی در دسترس افراد جامعه آلوده به ویروس کرونا هستند همچنین در صورت حضور فیزیکی در اداره ها و محل کار باید به رعایت بهداشت توجه ویژه داشت، زیرا محل کار و ادارات محیط هایی هستند که افراد ساعت‌های طولانی را در آن سپری می کنند و امکان دارد با تعداد افراد بیشتری هم در تماس باشند .

بیماری کرونا تاکنون درمان قطعی ندارد و باید با رعایت یکسری قوانین از بروز و شیوع گسترده این بیماری جلوگیری کرد، از طرفی تهویه مناسب در محل کار می تواند در کاهش شیوع بیماری موثر باشد.

تماس دست با سیستم های سخت افزاری محیط کار مثل رایانه  می تواند موجب ابتلا به بیماری باشد لذا به تمام افراد توصیه می شود حین کار  با وسایل  از تماس دست آلوده با صورت، چشم و دهان خود جدا خودداری کنند.

حضور در محیط های پر ازدحام یکی از علل شیوع ویروس کروناست، لذا سعی شود در محل کار از ازدحام خودداری کرد.

توصیه متخصصان به کارمندان رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متری و شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است، زیرا ضدعفونی کردن مرتب دست ها در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بسیار موثر است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه