ارسال به دیگران پرینت

روحانی: دولت تلاش میکنداکسن مطمئن و تضمین شده تهیه کند

جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد.


روحانی:  دولت تلاش میکنداکسن مطمئن و تضمین شده تهیه کند

مسوول کمیته بهداشتی و درمانی در این جلسه گزارشی در ۲ محور درباره تاثیر مثبت غربالگری‌های گسترده اخیر با به کارگیری کیت‌های تشخیص سریع و افزایش تولید این نوع کیت و نیز مراحل پیشرفت ساخت واکسن در داخل و راه‌های تامین و تهیه واکسن از خارج از کشور ارائه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده، گفت: ستاد ملی برای مهار کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف گذاری کرده است. اولویت نخست، اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده‌ترین راه است که علائم مثبت آن را در کنترل موج جدید شاهد بودیم.

روحانی اولویت دوم را تامین و تهیه واکسن دانست و افزود: مقدمات و مسیر ساخت این واکسن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به مانع تراشی‌های دولت ترامپ در تامین نیاز‌های ضروری مردم از جمله واکسن اظهارداشت: این رفتار غیرقانونی و ضد بشری دولت ترامپ به عنوان یک اقدام ننگین در ذهن و خاطر جهانیان خواهد ماند.

رئیس جمهور تاکید کرد: همانگونه که توانستیم جنگ اقتصادی را مهار کنیم، از این مانع نیز عبور خواهیم کرد و لذا مردم باید بدانند همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در دولت، برای تهیه واکسن مطمئن و تضمین شده، تلاش خواهند کرد.

در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در خصوص نحوه اجرای محدودیت‌ها و طرح جامع و تاثیرات آن گزارشی ارائه داد.

رئیس جمهور با تاکید بر نتایج حاصل شده از اجرای این مرحله از محدودیت‌ها گفت: تبدیل وضعیت شهر‌های قرمز به نارنجی در اثر مراعات مردم و مراقبت‌های انجام گرفته جای خرسندی دارد، اما باید نسبت به برخی شهر‌ها با وضعیت نارنجی که شکننده و لب مرز است مراقبت شود تا مجددا ناگزیر نشویم محدودیت‌های شدید وضع کنیم که به کسب و کار‌ها و سلامت مردم آسیب وارد شود.

روحانی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا از قرارگاه عملیاتی خواست که با تمهیدات ویژه و اتخاذ برنامه‌های موثر نسبت به نگرانی‌های موجود در خصوص احتمال شیوع بیماری در اثر گردهمایی و دورهمی‌های خانوادگی در این شب، اقدامات موثر را انجام دهد.

مهمترین تصمیمات جلسه امروز، تلاش برای تهیه هر چه سریع‌تر واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و توزیع آن بر اساس اولویت‌ها در کشور و نیز تمرکز جدی‌تر بر تولید واکسن در داخل کشور بنا بر تاکید رئیس جمهور بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در همه شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی الزامی شود.

حاضران در جلسه با قدردانی از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خارج شدن ۱۲۶ شهر از مجموع ۱۶۰ شهر دارای وضعیت قرمز و تبدیل وضعیت آن‌ها به نارنجی تاکید کردند که اجرای پروتکل‌های بهداشتی با توجه به در پیش بودن فصل زمستان بیشتر از گذشته ضرورت دارد و مردم باید از دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی به ویژه در شب‌هایی مثل شب یلدا پرهیز کنند.

 

منبع : شهرآرانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه