ارسال به دیگران پرینت

هوای شمال کشور، در غرب منطقه تهران

کن، محله ای که جذابیت های دیرینه خود را حفظ کرده است؛

هوای شمال کشور، در غرب منطقه تهران

انتخاب محله سکونت، یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد یا خانواده به شمار می رود. چرا که زندگی در منطقه مناسب، علاوه بر اینکه در میزان آسایش و آرامش تمام افراد تاثیر می گذارد، در نوع تربیت فرزندان نیز نقش بسزایی ایفا می کند. به طوری که معاشرت با افراد همتراز خود در محله، نوع رفتار همسایه ها با همدیگر و سطح مراکز آموزشی یک منطقه، در شکل گیری شخصیت فرزندان خانواده نقش مهمی ایفا می کند.

در شهری همچون تهران که اختلاف طبقاتی در محله های آن بسیار محسوس است و از شمال تا جنوب شهر سبک های متفاوت زندگی مشاهده می شود، انتخاب یک محله مناسب برای سکونت امری است که باید زمان و انرژی بسیاری برای آن صرف کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. این مهم با در نظر گرفتن تفاوت قیمتی فاحش موجود در شهر، بسیار سخت تر شده است. به طوری که انتخاب محله ای متناسب با بودجه که از نظر مولفه های مختلف قابل قبول باشد، امری دشوار به شمار می رود.

مشاورین املاک، بهترین راهنمای انتخاب ملکی

از این رو مذاکره با مشاورین املاک مختصص در هر منطقه و مشورت با آنها، در مرحله نخست بسیار کارساز است. پس از آن با بررسی پیشنهادهای مشاورین، باید از طریق بسترهای ارائه اطلاعات و سایتهای تخصصی در بخش مسکن، مشخصات و المان های تاثیرگذار در انتخاب یک محله مناسب را مطالعه کرد و در نهایت به جستجوی خانه ای مناسب پرداخت.

در این راستا بستری که می تواند در بالاترین سطح، از ابتدا تا انتهای این پروسه را همراه متقاضی باشد و ابزارهای مختلفی در اختیار کاربر قرار دهد ایجاد شده که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

aaaaa

جستجوی هدفمند ملکی، با استفاده از هوش مصنوعی

به طور معمول متقاضیان خرید یا اجاره ملک، اولین کاری که انجام می دهند، جستجو در فضای اینترنت است که اکثر آنها از طریق موتور جستجوی گوگل به این مهم می پردازند. این امر باعث می شود تعداد زیادی فایل ناکارآمد و قدیمی را در کنار واحدهایی که با نیازهایشان مطابقت ندارد و هزاران مورد بدون استفاده دیگر را مشاهده کنند که در نهایت زمان و انرژی زیادی را از کاربرخواهد گرفت.

از این رو هوش مصنوعی برای اصلاح این امر و هدفمند کردن فرآیند جستجو، به کارگرفته شده است. این مهم را سامانه دانش بنیان اینپین در بازار املاک راه اندازی کرده و توانسته بستری ایجاد کند تا کاربران بتوانند علاوه بر جستجوی هدفمند، از راهنمایی و کمک مشاورین املاک معتمد و متخصص آن محله نیز استفاده کنند.

اینپین، تمام متقاضیان را به خانه رویایی شان می رساند؛

لازم به ذکر است اینپین برای این مهم ابزاری ایجاد کرده تا کاربر، نیازها و سلایق خود را از یک خانه مناسب در محدوده مورد نظر خود وارد کند و فقط خانه هایی که با آن مولفه ها همخوانی دارد، معرفی شود. همچنین واحدهایی که به این مشخصات نزدیک هستند و تفاوت های جزئی دارند نیز معرفی می شود تا قدرت انتخاب افزایش یابد. از طرفی این مشخصات برای مشاورین املاک آن محله ارسال می شود تا به محض پیدا شدن فایل مناسب، کاربر را از وجود آن مطلع سازند.

گفتنی است این تنها ابزار جستجوی اینپین نیست و پیداکردن خانه از روی نقشه، جستجو از طریق سیستم واقعیت افزوده و جستجوی هدفمند برای موارد خاص نیز در این سامانه ایجاد شده تا برای تمام سلیقه ها راه مناسب رسیدن به خانه رویایی فراهم باشد. از سوی دیگر این سامانه به فکر مرحله مطالعه شاخصه های محله هم بوده و در بسترهای مختلف، مشخصات مناطق مختلف تهران را منتشر می کند تا متقاضیان بتوانند با آگاهی کامل به انتخاب ملکی بپردازند. از این رو در ادامه مشخصات کاربردی محله کن را مطالعه می کنید.

aaaaa

آب و هوای شمال ایران در غرب تهران

یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در انتخاب محله مناسب سکونت در شهر تهران، آب و هوای آن است تا بتوان از آلودگی بسیار زیاد در امان ماند. این مهم باعث شده تا مناطق شمالی شهر، از گذشته به عنوان محله های اعیان نشین پایتخت در نظر گرفته شود و بدین شکل، بیش از سایر محله ها توسعه یابد.

اما برخی از مناطق خوش آب و هوای تهران همچون محله کن، تا یک دهه پیش به این صورت بهره برداری نشده بود و حتی کاربری آن نسبت به منطقه 1 تفاوت چشمگیری داشت. به طوری که در ضلع شمالی آن به صورت پراکنده ساختمان سازی صورت می گرفت و قسمت بسیاری از آن را، باغات و زمین های بزرگ تشکیل می دادند. اما مدتی است این بخش از تهران نیز با ساخت و سازهای فراوان روبرو شده و از نظر خدمات رفاهی، اجتماعی و آموزشی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

گفتنی است این مهم برای ساکنین قدیمی کن زیاد خوشایند نیست. چراکه این منطقه یکی از قدیمی ترین و در عین حال خوش آب و هوا ترین محله های تهران به شمار می رفت که سبک زندگی جدید مردم در این محله، آداب و رسوم و حتی آرامش موجود در کن قدیم را از بین برده است. به طوری که کن امروزی یا با ساختمان های بلند احاطه شده، یا به شکل سفره خانه های سنتی درآمده است. پیشنهاد می شود برای آشنایی با تاریخ و سبک زندگی اهالی این منطقه با اصالت، نام کن را در ویکی پدیا وارد کنید.

قیمت خرید آپارتمان درکن؛

نکته قابل توجه در قیمت املاک این منطقه، ارزانی نسبی آن در دو دهه پیش بود که بلافاصله با توسعه آن، به ارزش املاک آن افزوده شده و هم اکنون با تفاوتی اندک نسبت به خانه های شهران و جنت آباد قیمت گذاری می شود. در ادامه تغییرات قیمت یک واحد مسکونی نوساز در مرکز محله کن را طی 5 سال اخیر مرور می کنیم.

در ماه های پایانی سال 94 که میانگین قیمت املاک غرب تهران نزدیک به 4 میلیون تومان بود، خرید آپارتمان در کن نیز در همین محدوده قیمتی امکان پذیر بود. این مهم با شیب ملایمی صعود کرد و طی دوسال به 7 میلیون تومان رسید. اما با افزایش تورم اقتصادی و گران شدن قیمت مسکن در تهران، به یکباره قیمت املاک این محله نیز افزایش داشت و از ابتدا تا انتهای سال 97 نرخ املاک کن، دوبرابر شد.

به این صورت بسیاری از فعالان بخش مسکن به افزایش تولید و متناسب سازی عرضه و تقاضا پرداختند. اما این مهم نتوانست از عهده تمام مشکلات اقتصادی این حوزه برآید و آنچه در انتظار بازار مسکن بود، بیش از از اختلال در میزان عرضه و تقاضا بود.

در این راستا، سال 98 نیز اجاره آپارتمان در کن، متناسب با نرخ تورم رشد کرد و قیمت خرید هر متر مربع ملک مسکونی در کن، وارد کانال 20 میلیون تومانی شد. این مهم در سال 99 به صورت ناباورانه ای گرانتر شد و در 8 ماه نخست سال، با 16 میلیون تومان افزایش به 36 میلیون تومان رسید.

aaaaa

محله کن در کجای تهران قرار دارد؟

یکی از مهمترین ویژگی های محله کن جانمایی مناسب آن در کوهپایه های غربی تهران است. از طرفی وجود رودخانه کن و چشمه های متعدد اطراف این محله، شرایط آّب هوایی شمال ایران را تداعی می کند. نکته قابل توجه در خصوص تاریخ این محله، گستردگی بسیار آن است که می توان گفت بسیاری از محله های غرب و جنوب غربی امروز به کن تعلق داشت. اما در حال حاضر تنها بخشی نسبتا کوچک از بالای اتوبان همت تا ابتدای بزرگراه آبشناسان را که از شرق با خیابان کوهسار احاطه شده، به عنوان محله کن می شناسند.

از طرفی در گذشته به واسطه اینکه جاده کن سولقان، تنها مسیر تردد به شمال کشور بوده، اهمیت دوچندانی در بین مردم داشته. گفتنی است این مسیر مدت کوتاهی است بهسازی شده و درنتیجه اتوبان تهران شمال شکل گرفته است.

شایان ذکر است این شرایط آب و هوایی و قیمت نسبتا مناسب خرید و اجاره آپارتمان درکن، باعث افزایش تقاضای مصرفی در این محله شده است. در نتیجه اگر متقاضی ورود به این محله هستید، برای مشاهده فایل ها و مذاکره با مشاورین املاک متخصص این منطقه، وارد سایت اینپین شده و یا از طریق بسترهای ارائه برنامه اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه