ارسال به دیگران پرینت

سازمان برنامه و بودجه:

بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است

حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه 1400 در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یارانه دارو و شیر خشک در بودجه 1400 تا 209 درصد افزایش یافته است.


بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است

حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه 1400 در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یارانه دارو و شیر خشک در بودجه 1400 تا 209 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال آینده از 88 هزار میلیارد تومان به 104 هزار میلیارد تومان رسیده که البته این رقم با توجه به درآمدهای اختصاصی که برای برخی از دستگاه‌ها دیده شده و همچنین بند ه تبصره 4 قانون برنامه و بودجه بالاتر هم خواهد رفت.

پوراصغری گفت: همچنین تسهیلات مشوق‌های صادراتی نسبت به بودجه امسال 67 درصد، رشد اعتبارات داشته و اعتبارات سازمان ملی استاندارد هم 157 درصد بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد: یارانه خرید نان را هم از 12 هزار میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم که این یک جهش در خرید تضمینی گندم خواهد بود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اعتبارات تنظیم کالاهای اساسی هم با رشد 75 درصدی مواجه بود. همچنین در بودجه 1400 شاهد رشد 80 درصدی اعتبارات تملک، دارایی سرمایه‌ای، محیط زیست با تامین تجهیزات کالایی اتفاع حریق بودیم. همچنین برای اصلاح ژنتیک جوجه‌های یک روزه هم اعتبارات را افزایش داده‌ایم.

همچنین رمضان‌پور، معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در بودجه 1400 اظهار داشت: با توجه به تورم و معیشت، جهت‌گیری‌های مشخصی در بودجه 1400 داریم که افزایش حقوق و معافیت مالیاتی از حقوق 3 میلیون به 4 میلیون و افزایش حداقل حقوق از 2.8 میلیون به 3.5 میلیون تومان از جمله اقدامات دولت برای حمایت از مردم بوده است.

وی ادامه داد: ارز 4200 تومانی هم مانند سال‌های گذشته در بودجه 1400 هم استمرار خواهد یافت.

رمضان‌پور افزود: برای حمایت سربازان، اعتبارات این گروه رشد 100 درصدی داشته است. همچنین 16 هزار میلیارد تومان هم بابت کاهش فقر مطلق در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان داشت: 20 میلیون نفر در آحاد جمعیت کشور هم تحت پوشش رایگان بیمه هستند که سهم بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند. همچنین اعتبارات گروه معلمان از 65 هزار میلیارد تومان در بودجه 99 به 94 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 افزایش دادیم و در بخش درمان هم 30 هزار نفر را استخدام کردیم.

همچنین مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه 1400 در این نشست با اشاره به افزایش بودجه شرکت‌های دولتی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در بودجه 1400 نسبت به بودجه 99 رشد 52 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: امسال یک ماه زودتر بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کردیم و در این مدت متغیرهای نرخ ارز به روز شدند.

خانلو تاکید کرد: شرکت‌های دولتی مکلف به اجرای تکلیف‌های قانونی دولت هستند بنا بر این اگر می‌گوییم شرکت دولتی زیان‌ده است، دلیل آن عملکرد شرکت نیست بلکه اجبار به انجام تکالیف دولتی باعث آن شده است.

سخنگوی ستاد بودجه 1400 با اشاره به بودجه شرکت نفت بیان داشت: تمام درآمدهای حاصل از نفت در بودجه شرکت نفت می‌آید اما 85.5 درصد آن متعلق به وزارت نفت نیست و وارد بودجه سایر شرکت‌ها می‌شود.

خانلو افزود: امسال در بخش درآمدهای شرکت‌ها فقط به اندازه 14.5 درصد قانونی در خصوص شرکت نفت و گاز اعمال شد و یکی دیگر از اقدامات انجام شده تدقیق ارقام دو بار منظور شده مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه