ارسال به دیگران پرینت

رویترز:

اروپاخواستار لغو برخی از تحریم‌ها علیه ایران شد

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در نامه‌ای از رئیس حمهور آمریکا خواستند تا برخی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

اروپاخواستار لغو برخی از تحریم‌ها علیه ایران شد

بر اساس مستندات دیپلماتیک و به گفته رویترز، آلمان، فرانسه و انگلیس در اواخر ماه اکتبر طی نامه‌ای از دولت ترامپ خواستند که در مورد تحریم‌های گسترده و جدید علیه بانک‌های ایران تجدید نظر کند.

تروئیکای اروپایی مدعی بود که این اقدام آمریکا باعث جلوگیری از تجارت قانونی بشردوستانه و آسیب رساندن به منافع مشترک متحدان می‌شود.

به گفته منابع دیپلماتیک که نامشان ذکر نشده، بانک مرکزی آلمان یک تسهیلات سپرده چند میلیارد یورویی را برای بانک‌های ایرانی قرار داده است. از جمله این تسهیلات اختصاص دو بانک آلمانی برای ارتباط با ایران در شرایط سخت تحریمی آمریکا علیه کشورمان بوده است.

این نامه پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا ۱۸ بانک ایرانی را تحت تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری قرار داد.

رویترز در گزارش خود مدعی شده که دیپلمات‌های سه کشور اروپایی در نامه خود در تاریخ ۲۶ اکتبر، به واشنگتن گفته‌اند که تحریم‌های بانکی جدید موجب گرانی مواد غذایی و دارویی می‌شود و به مردم عادی ایران آسیب وارد می‌کند.

نکته مهم درباره این گزارش، انتشار آن درست پس از اقدام مجلس در تصویب اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها صورت می‌گیرد. این مصوبه از بی اعتنایی کشورهای غربی به انجام تعهدات خود در قبال ایران انتقاد می‌کند و خواستار انجام اقدامات سنجیده و متقابل است.

منبع : سلام نو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محتشم ارسالی در

      این از اولین برکت مصوبه مرکب خشک نشده مجلس است

    • ناشناس ارسالی در

      درنظرگرفتن معیشت مردم باخواباندن جوروانی دلاروارزوطلاومسکن میسروقتی نقدینگی مهارشودخودبخودقیمت اجناس می شکندباکنترل قیمت ارز مسکن وطلا

    • ملت ارسالی در

      این نتیجه کار مجلس است که عقل اروپا را سر جا اورده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه