ارسال به دیگران پرینت

ردیابی تلفن همراه کرونا مثبت‌ها | رییس ستاد کرونای تهران: ۷۳ درصد مبتلایان قرنطینه را نقض کرده اند

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به ردیابی هوشمند موارد کرونا در طرح بسیج محله محور گفت: در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

ردیابی تلفن همراه کرونا مثبت‌ها |  رییس ستاد کرونای تهران: ۷۳ درصد مبتلایان قرنطینه را نقض کرده اند

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به ردیابی هوشمند موارد کرونا در طرح بسیج محله محور گفت: در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در جلسه فرمانداران استان تهران ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی که با حضور استاندار تهران و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد ضمن تقدیر از استاندار تهران و مسئولین محلی، سپاه، نیروی انتظامی، شبکه های بهداشت و درمان و هماهنگی میان همه دستگاه های مربوطه که دستاوردهای مهمی در مقابله با بیماری کرونا را رقم زده است، گفت: امروز فرصت تاریخی تکرار ناپذیری برای استان تهران فراهم شده تا نگاه ویژه ای به ارتقای زیرساخت های بهداشتی در این استان داشته باشیم. بی تردید باید برون داد اجرایی این طرح نیز تامین زیرساخت ها را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: بارها استاندار تهران در خصوص زیرساخت های بهداشتی استان تهران و مشکلاتی که در این حوزه مواجه هستیم صحبت کرده اند. این موضوع حال که در آستانه تصویب بودجه هستیم لازم است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و فرمانداران نیز نگاه سلامت محور بازمهندسی در زیرساخت های شبکه بهداشت شهرستان های استان تهران داشته باشند.

وی ادامه داد: با نگاه سلامت محور امروز فرصت استثنایی برای شهرستان های استان تهران فراهم شده است تا با نگاهی عمیق تر نسبت به تامین زیرساخت ها اقدام شود. این موضوع در جلسه ای با حضور وزیر کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت تا اصول کلی مشترک متناسب با شرایط هر یک از شهرستان ها تحقق پذیر شود. بی تردید باید نتیجه کار در طرح شهید سلیمانی مورد توجه فرمانداران قرار گیرد و با توجه به شرایط محلی و بافت بومی تحقق پذیری طرح در دستور کار قرار گیرد. باید در این مسیر الگوهای موفق به اشتراک گذاشته شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در این طرح هدف بیماریابی بیشتر و سریعتر است، افزود: کنترل و قطع زنجیره انتقال در مکان های عمومی به عنوان هدف اصلی باید مورد توجه قرار گیرد و همه محورهای عملیاتی باید معطوف به این موضوع باشد. در این طرح و در مرحله اول باید هدفمند عمل کنیم تا هم نیروی انتظامی دچار فرسایش نشود و هم از نظر مالی و اعتباری با مشکل منابع مواجه نشویم.

وی افزود: در حوزه بیماریابی زودهنگام قطعا نیاز به ردیابی داریم. مطالعات ما در تهران نشان می دهد هر فردی که به بیماری آلوده باشد می تواند هفت نفر را که اغلب افراد نزدیک به فرد در منزل و یا محل کار هستند آلوده کند. یعنی هفت تا ۱۰ نفر از اطرافیان فردی که کرونا مثبت است باید در طرح ردیابی شوند. موضوع دوم استفاده از تست های سریع است که در هفته آینده توزیع بیشتری از این تست ها را خواهیم داشت. این تست ها در بخش دولتی توزیع می شوند و در بخش خصوصی توزیع نخواهند شد.

وی ادامه داد: باید مسئله قرنطینه سازی را نیز به جد دنبال کنیم. افرادی که تست آنها مثبت شده باید به قرنطینه بروند و در این مسیر دو بخش وجود دارد؛ نخست افرادی که به لحاظ شرایط اقتصادی و دلایل دیگر در منزل امکان قرنطینه ندارند. لذا نقطه آسیب پذیر ما همین جاست که باید فضاهای مراقبتی را در نظر بگیریم. لذا از فرمانداران درخواست می کنم به موضوع فضاهای مراقبتی توجه ویژه داشته باشند و لیست آنها را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: آقای کولیوند مسئولیت پشتیبانی این فضاها را بر عهده دارد. قطعا اگر افراد کرونا مثبت در فضای جامعه رها شوند، این طرح با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. به این ترتیب ردیابی، بیماریابی سریع و قرنطینه سازی در این طرح باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد. در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

زالی تاکید کرد: در مورد اعتبارات مالی به وزارتخانه های بهداشت و کشور اعلام کردیم که طرح در این حوزه با ابهاماتی مواجه است. به نظر می رسد عدد اعتبارات مالی مناسب نیست. البته قرار است با رئیس جمهور در مورد اعتبارات صحبت شود. قطعا در این طرح هدف رفتن به درب منازل تک تک شهروندان نیست و ردیابی هوشمند مورد تاکید است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه