ارسال به دیگران پرینت

استعفای دو مقام آمریکایی در پایان راه دولت ترامپ

دو مقام آمریکایی در فاصله کمتر از دو ماه مانده به پایان کار دولت دونالد ترامپ، در یک شب از مقام خود استعفا کردند؛ کریستوفر مایر رییس گروه ویژه شکست داعش وزارت دفاع آمریکا و اسکات اتلس عضو کار گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید.

استعفای دو مقام آمریکایی در پایان راه دولت ترامپ

دو مقام آمریکایی در فاصله کمتر از دو ماه مانده به پایان کار دولت دونالد ترامپ، در یک شب از مقام خود استعفا کردند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کریستوفر مایر رییس گروه ویژه شکست داعش وزارت دفاع آمریکا به جمع مقام های ارشدی پیوست که در روزهای گذشته اخراج یا مجبور به استعفا شدند.
این اتفاق بخشی از پروژه پاکسازی کاخ سفید در وزارت دفاع آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌آید.
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز کریس میلر کفیل وزارت دفاع آمریکا استعفای کریستوفر مایر مدیر گروه ویژه شکست داعش را پذیرفت.
مایر از مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵) مدیریت این گروه ویژه برای مبارزه با داعش را بر عهده داشت. این گروه مسئولیت نظارت بر توسعه سیاست و استراتژی و همچنین مذاکرات بین المللی مربوط به مبارزه با داعش را بر عهده داشت.
همچنین اسکات اتلس عضو کار گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی آمریکا نامه استعفای خود را به ترامپ داده است.
اتلس تصویر نامه استعفای خود از سمت مشاور ویژه رییس جمهوری را در صفحه توئیتر شخصی‌اش به اشتراک گذاشت که در آن اعلام کرده بود که راهنمایی وی همیشه متمرکز بر کاهش آسیب‌های ناشی از همه گیری کرونا و سیاست‌های ساختاری به ویژه بر طبقه ضعیف و کارگر بوده است.
وی توضیح بیشتری را در خصوص دلیل استعفای خود ارائه نکرد.
دیدگاه‌های وی در مدیریت ویروس کرونا همواره با انتقاد دانشجویان دانشگاه استنفورد و نهادهای علمی دیگر روبه رو بود.

منبع: ایرنا

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه