ارسال به دیگران پرینت

روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد | اگر بایدن تصمیمات ضدایرانی ترامپ را لغو کند، می‌توانیم به شرایطِ قبل از آمدن ترامپ برگردیم

رئیس جمهور گفت: از مقاومت سه ساله مردم ایران در جنگ اقتصادی تشکر می‌کنم، در ایران دو دفاع مقدس داشتیم، یکی در برابر عراق و دیگری در برابر ترامپیان. ترامپ جریان پوپولیستی را پیش گرفت و خداراشکر که شر او از سر مردم آمریکا و سایر جهان کم شد.

روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد |  اگر بایدن تصمیمات ضدایرانی ترامپ را لغو کند، می‌توانیم به شرایطِ قبل از آمدن ترامپ برگردیم

رییس جمهوری، یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی را پایان دوره ترامپیسم عنوان کرد و گفت: شخصی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا و اقدامات تروریستی و سبعانه‌ای نسبت به ملت ایران انجام داد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: فرمان امام در سال ۵۸ بسیار حائز اهمیت بود چون بسبج در همه دوران و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که همیشه می‌توانیم از این یادگار برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی شرایط نامساعدی مانند زلزله و سیل پیش می‌آید یکی از نیروهایی که باسرعت به صحنه می شتابد همین نیروی بسیج است که امیدواریم روزبه‌روز بتوانند به خدمات خود نسبت به این مردم بزرگوار کشور ادامه دهند.

روحانی با سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت، اظهار کرد: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود.

وی با اشاره به اینکه دو دفاع مقدس داشتیم، گفت: یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی و برابر ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

روحانی اضافه کرد: در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود بلکه با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادرکنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی در دوران ترامپیست است. این آدمی که بدترین جنایت ها را در تاریخ علیه دولتها و ملت های مستقل انجام داد.

او گفت: صندوق بین‌المللی در دوران کرونا قصد داشت ۵ میلیارد دلار در مباحث پزشکی به ایران کمک کند که کاخ سفید مخالفت کرد و نگذاشت.

روحانی گفت: انتظار داریم دولت جدید آمریکا، به سرعت تصمیمات ضد ایرانی ترامپ را لغو کند و در این صورت ایران و آمریکا می‌توانند برگردند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ و این می‌تواند حل مسئله باشد و شرایط را تغییر بدهد. البته برنامه‌های ما اینطور نیست که فردا چه خواهد شد، برنامه‌های بر مبنای شرایط سخت هست و ما از قبل این برنامه‌ها را تدوین کردیم.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه