ارسال به دیگران پرینت

«محمدیه»، بزرگترین موزه پیامبر اسلام می‌شود+ عکس

ساخت موزه «محمدیه» در اندونزی به پایان رسیده است و پس از چیدمان اشیاء در آن، اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد تا به بزرگترین موزه مربوط به پیامبر اسلام تبدیل شود.

«محمدیه»، بزرگترین موزه پیامبر اسلام می‌شود+ عکس

ساخت موزه «محمدیه» در اندونزی به پایان رسیده است و پس از چیدمان اشیاء در آن، اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد تا به بزرگترین موزه مربوط به پیامبر اسلام تبدیل شود.

به گزارش مشرق، اندونزی در جنوب شرق آسیا ۲۷۳ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۶ درصد مردم آن مسلمان هستند، به همین دلیل توجه بسیاری به سبک زندگی اسلامی دارد. از این رو، طرح ساخت بزرگترین موزه مربوط به پیامبر اسلام را از سال ۲۰۱۷ و به پیشنهاد شورای مساجد اندونزی کلید زد.

اکنون ساختمان این موزه به طور کامل به پایان رسیده و قرار است فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) افتتاح شود. «کورنیاوان» مدیر موزه محمدیه در این باره گفته است: در مرحله اول، ساخت و ساز به پایان رسید. همچنین مرحله دوم، کار در بخش داخلی را به پایان رسانده و اکنون پروژه ساخت موزه محمدیه وارد فاز سوم خود شده است.

وی افزود: تقریباً ۷۰ درصد کار تمام شده است، در واقع کار را به پایان رسانده‌ایم، فقط باید محتوا را پر کنیم.  تهیه محتوای این موزه نیز مدت زیادی زم است، زیرا تیم محتوایی موزه محمدیه باید فرآیند کیوریشن (تفکیک موضوع و چیدمان) را برای بایگانی‌کردن مصنوعات مربوط به محمدیه انجام دهد.

«کورنیاوان» ابراز امیدواری کرد که ساخت این موزه بتواند در شناساندن پیامبر اسلام به نسل جدید جوان اندونزی، یاری رساند.

 

همزمان، تیم محتوایی موزه محمدیه اسناد تاریخی مربوط به پیامبر اعظم(ص) را گردآوری می‌کند و می‌نویسد. سپس نتایج به یک تیم متخصص ارائه خواهد شد. تاکنون برخی محتواهای تاریخی به دفتر محمدیه در جوگجاکارتا ارسال شده است. یک فرآیند دیجیتالی کردن مستندات هم وجود دارد که با کمک متخصصان و دانشجویان انجام می‌شود.

«ویوید ویدیاستوتی» عضو تیم محتوایی موزه محمدیه توضیح داد که در حال حاضر، حدود ۷۰۰ بایگانی وجود دارد که دیجیتالی شده‌اند.

به گفته مهرداد رخشنده یزدی رایزن فرهنگی ایران در اندونزی، موزه محمدیه در مجموعه پردیس ۴ دانشگاه احمد دهلان، جوگجاکارتا ساخته شده است. افتتاح این موزه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاده است.

این موزه ابتدا قرار بود در ژوئن ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود، سپس افتتاحیه به ماه نوامبر موکول شد. تا سرانجام برنامه‌ریزی شده است که در فوریه ۲۰۲۱ توسط رئیس‌جمهور اندونزی افتتاح شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه