ارسال به دیگران پرینت

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلای تهران:

بازار طلا هم از اول آذرتعطیل خواهد شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: هنوز دستور العملی مبنی بر تعطیلی طلافروشان در سطح شهر تهران از سوی اتاق اصناف به این اتحادیه ابلاغ نشده است. چنانچه از ابتدای آذر دولت تعطیلی رسمی را برای تمام صنوف اعلام کند، طلافروشان هم تعطیل خواهند شد.

 بازار طلا هم از اول آذرتعطیل خواهد شد؟

شب گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد که از شنبه اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی شود. در این طرح حتی نسبت به خروج از شهرها سختگیری می‌شود و تردد شهر به شهر ممنوع خواهد بود.

ظاهرا همانند محدودیت‌های قبلی، مشاغل بخش درمان مثل بیمارستان‌ها، بخش امداد مثل آتش‌نشانی و بخش غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها احتمالا در محدودیت‌های جدید آذر ماه نیز این مشاغل استثنا باشند. اما این محدودیت‌ها درباره بازار طلا چگونه خواهد بود؟

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هنوز دستورالعملی مبنی بر تعطیلی طلافروشان در سطح شهر تهران از سوی اتاق اصناف به این اتحادیه ابلاغ نشده است؛ این در حالیست که در حال حاضر تمام طلافروشان تا ساعت 18 عصر فعالیت دارند.

ابراهیم محمدولی در پاسخ به این پرسش که آیا طلا فروشان از شنبه اول آذر تعطیل هستند یا خیر؟  گفت: چنانچه از ابتدای آذر دولت تعطیلی رسمی را برای تمام صنوف اعلام کند، طلافروشان هم تعطیل خواهند شد، در غیر این صورت طلافروشان برخی محدودیت‌های زمانی (فعالیت تمام کسب و کارها تا ساعت 18) در روز را رعایت خواهند کرد.

از فضای مجازی طلا نخرید

البته چنانچه فعالیت طلافروشان متوقف شود ممکن است برخی مردم برای خرید طلا به فضای مجازی مراجعه کنند، این در حالیست ‌که پیش از این ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران در هشداری به مردم گفته بود: «از فضای مجازی طلا نخرید؛ چرا که آنچه در فضای مجازی از یک مصنوع طلا نمایش داده می‌شود با آنچه در واقعیت وجود دارد از حیث وزن و عیار با اختلاف زیادی همراه است، لذا باید قوانین و ضوابط معامله در این فضا بسیار جامع و کامل باشد تا مصرف‌کننده و خریداران طلا در این حوزه متضرر نشوند و حساسیت این اتحادیه در این موضوع به خاطر حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.»

 

منبع : تجارت‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه