ارسال به دیگران پرینت

نیویورک تایمز: ترور نفر دوم القاعده در تهران به وسیله موساد | واکنش وزارت خارجه ایران

مقامات اطلاعاتی آمریکا به نیویورک تایمز گفته‌اند ابو محمد مصری از سال 2003 در ایران بازداشت بوده اما از سال 2015 از زندان آزاده شده و در تهران زندگی می‌کرد.

نیویورک تایمز: ترور نفر دوم القاعده در تهران به وسیله موساد | واکنش وزارت خارجه ایران

روزنامه "نیویورک تایمز" ادعا کرد نفر دوم القاعده سه ماه پیش توسط ماموران اسرائیلی در تهران ترور شد.

براساس این گزارش، "عبدالله احمد عبدالله" ملقب به "ابو محمد مصری" فرد شماره دو یا همان فرمانده دوم القاعده به وسیله 2 مامور موساد در خیابانی در تهران ترور شده است.

به گزارش عصرایران، منابع اطلاعاتی آمریکا به این روزنامه آمریکایی گفتند نیروهای اسرائیل این عملیات را به نیابت از آمریکا در ماه مرداد (7 آگوست 2020) سازماندهی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، 2 مامور موساد از روی موتور فرد شماره 2 القاعده را به همراه دخترش" مریم" به قتل رسانده‌اند. مریم بیوه "حمزه بن لادن" پسر "اسامه بن لادن" بود.

 این عملیات تروریستی در سالگرد بمبگذاری سال 1998 در سفارت خانه‌های آمریکا در 2 کشور آفریقایی کنیا و تانزانیا روی داده است. ابو محمد مصری یکی از مظنونان اصلی طراحی این بمبگذاری‌ها بوده است. دولت ایالات متحده آمریکا 10 میلیون دلار جایزه برای سر مصری تعیین کرده بود.

به نوشته نیویورک تایمز کشته شدن "مصری" که احتمالا جانشین "ایمن الظواهری" رهبر کنونی القاعده نیز به شمار می‌آید، از مرداد ماه سال جاری تا کنون مخفی نگه داشته شده است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا به نیویورک تایمز گفته‌اند ابو محمد مصری از سال 2003 در ایران بازداشت بوده اما از سال 2015 از زندان آزاده شده و در تهران زندگی می‌کرد.

به نوشته نیویورک تایمز ایران این قتل را مخفی نگه داشته و اعلام کرده فرد کشته شده "حبیب داود" استاد تاریخ لبنان و از اعضای حزب‌الله لبنان بوده است.

به نوشته نیویورک تایمز شیوه این ترور موساد در تهران درست مشابه ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران بوده است.

مقامات رسمی امنیتی آمریکا و شورای امنیت ملی کاخ سفید از تایید یا تکذیب گزارش نیویورک تایمز خودداری کرده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است این حادثه، در خیابان پاسداران روی داده و ماموران 5 گلوله شلیک کردند که 4 گلوله به هدف خورده اما گلوله پنجم به خودروی دیگری اصابت کرده است. همچنین نفر دوم القاعده در خودروی خود (ال 90) به قتل رسید.

واکنش وزارت خارجه ایران

وزارت خارجه ایران نسبت به خبر نیویورک تایمز واکنش نشان داد.

اطلاعیه وزارت خارجه ایران به این شرح است:

وزارت خارجه ضمن تکذیب هرگونه حضور اعضای گروه القاعده در ایران، تاکید کرده  رسانه‌های آمریکایی در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

  واشنگتن و تل‌آویو هر از چند گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات جنایت‌بار این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را مرتبط با چنین گروه‌هایی به تصویر بکشند.

 

 

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه