ارسال به دیگران پرینت

حناچی:‌ مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست

شهردار تهران با بیان اینکه روزانه میلیون ها نفر از اتوبوس و مترو استفاده می کنند، گفت: حمل و نقل عمومی کلانشهرها یک موضوع حاکمیتی است.

حناچی:‌ مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست

«پیروز حناچی» روز سه‌شنبه در مراسم توسعه جنوبی خط ۳ مترو و پایانه آزادگان، گفت: بیمارستانی در منطقه ۱۸ به عنوان مرکز طبی کودکان توسط خیرین با سرعت زیاد در حال ساخت است و توسعه جنوبی خط ۳ می تواند به افزایش سرویس دهی این بیمارستان کمک کند.

وی با بیان اینکه اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی یکی از اهداف توسعه جنوبی خط ۳ بود، افزود:  اگر می خواستیم منتظر اسناد و برنامه های بالادستی بمانیم باید تا احداث خط ۱۱ صبر می کردیم اما اکنون با انشعاب خط ۳ یک راه میانبر ایجاد شد که با سرعت بیشتری مترو به منطقه ۱۸ برسد.

حناچی‌ با بیان اینکه خطوط مترو با سرعت زیاد ساخته شد اما متناسب با آن پایانه ساخته نشده است، گفت: پایانه یک مسئله زیربنایی است و تاثیر زیادی بر روی کیفیت سیستم سرویس دهی دارند.

وی با بیان اینکه مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست، عنوان کرد: مترو لندن ۱۰۰ سال قدمت دارد اما مترو تهران تنها ۲۰ سال دارد که سعی داریم با سرعت زیاد حرکت کنیم.

 حناچی با بیان اینکه فرصت های زیادی را از دست داده ایم، افزود: به خصوص حدفاصل سال ۸۴ تا ۹۲ که هم منابع کشور زیاد بود و هم امکان توسعه فراهم بود می بایست شتاب در حرکت مترو افزایش می یافت.

شهردار تهران تاکید کرد: ایجاد انشعاب در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است و در دنیا هم ایجاد خطوط کوتاه برای سرویس دهی بهتر درانتهای خطوط مرسوم است.

وی ادامه داد: با این روش مناطق فراموش شده شهری به گردونه شهر بر می گردند.

اتصال مترو به اسلام‌شهر

شهردار تهران افزود: اتصال مترو تهران به متروی اسلامشهر و اتصال به این بیمارستان می تواند کمک زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی کند.

حناچی با اشاره به توسعه شهرهای اقماری به تناسب توسعه کلانشهرها گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس توسعه جنوبی خط ۳ مترو و اتصال آن به مترو اسلامشهر نیز به عنوان یک سیاست دنبال می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه به نظر می رسد دولت بدش نمی آمد که از مسئولیت مترو شانه خالی کند، گفت: از زمانی که مجمع مترو تغییر کرد و به طور تمام به شهرداری ها رسید سهم دولت کاهش یافت.

 

حناچی تاکید کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه