ارسال به دیگران پرینت

تغییرات جدید در پنتاگون؛

مسئول سیاست گذاری پنتاگون استعفا کرد

یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه شب به وقت تهران از سمت خود کناره‌گیری کرد. به نوشته وبگاه «پولیتیکو» «جیمز آندرسون» مسئول سیاست‌گذاری پنتاگون به دنبال اختلاف با کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد. گفته می‌‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد «آنتونی تاتا» را جاگزین جانسون کند.



 مسئول سیاست گذاری پنتاگون استعفا کرد

در ادامه تغییر و تحولات در پنتاگون یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا پس از درگیری با مسئولان دفتر پرسنل کاخ سفید از سمت خود کناره گیری کرد.

 یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه شب به وقت تهران از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» «جیمز آندرسون» مسئول سیاست‌گذاری پنتاگون به دنبال اختلاف با کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد.

گفته می‌‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد «آنتونی تاتا» را جاگزین جانسون کند. کناره‌گیری جانسون از این سمت درست یک روز بعد از اخراج «مارک اسپر» وزیر دفاع رخ داد. گفته می شود که جانسون نامه استعفای خود را به مقامات مافوق ارائه داده است.

به عنوان یکی از ارشدترین مقامات پنتاگون، معاون وزیر دفاع در امور سیاست‌گذاری مشاور اصلی وزیر دفاع در زمینه تنظیم امنیت ملی و سیاست‌های دفاعی در طیف وسیعی از موضوعات پراهمیت است.

به گفته منابع آگاه نظامی، آندرسون بعد از درگیری با مسئولان دفتر پرسنل کاخ سفید تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت. گفته می‌شود بعد از اخراج مارک اسپر، تحوالت دیگری در پنتاگون در راه است. سخنگویان پنتاگون و کاخ سفید از هرگونه اظهار ظر در این زمینه خودداری کردند.

رئیس جمهور آمریکا دوشنبه مارک اسپر وزیر دفاع این کشور را برکنار کرد.رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر با اشاره به برکناری اسپر، گفت که «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم وظایف وی را بر عهده خواهد گرفت. مارک اسپر در حالی توسط ترامپ اخراج شد که وی قرار بود هفته آینده به اروپا برود و درباره کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان مذاکره کند.

یک خبرنگار سی‌ان‌ان نیز در واکنش به این اقدام https://www.55online.news/fa/tiny/news-176351ترامپ در پیامی توییتری نوشت که طبق قوانین آمریکا،‌ در صورت برکناری وزیر دفاع،‌ «دیوید نورکویست» معاون وی که مورد تایید سنا است باید وظایف وزیر دفاع را برعهده بگیرد مگر آنکه ترامپ نورکویست را نیز اخراج کرده باشد

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه