ارسال به دیگران پرینت

خبری که در لابلای اخبار انتخابات آمریکا گم شد؛

هر ایرانی، در آمد سرانه ۵۰ هزار دلار!وعده محسن رضایی به مردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰ هزار دلار باشد. همه چیز برای این جهش و تحول آماده است. هر تحول در ایران، بر روی زندگی ۵۰۰ میلیون نفر در اطراف ایران تاثیر می‌گذارد به شرط آنکه بازارهای منطقه و حوزه نفوذ فرهنگی را در اهداف خود داشته باشیم. ۱۵۰ سال پیش در شبه قاره هند و کشمیر زبان فارسی رونق داشت. هنوز هم می‌توانیم این حوزه فرهنگی را بازیابی کنیم.


هر ایرانی، در آمد سرانه ۵۰ هزار دلار!وعده محسن رضایی به مردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰ هزار دلار باشد؛ همه چیز برای این جهش و تحول آماده است.

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع جوانان عضو جمعیت گام دوم انقلاب با تبریک ایام فرخنده ماه ربیع گفت: امیدوارم که کشور و ملت ما زیر سایه نایب برحق امام زمان، بتواند آینده درخشانی را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

رضایی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین اسناد انقلاب اسلامی است. قانون اساسی و وصیت نامه امام از اسناد تاریخی انقلاب است و این بیانیه در امتداد آن اسناد، راهنمای مسیر در چهل سال دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ملت ما به دنبال پاسخ به یکی از سوالات تاریخی خودش بود که چگونه باید پیشرفت کنیم؟ خطوط پاسخ و اهداف نهفته در این سوال باید از سوی یک مرکز منتشر می‌شد که وفاق ملی را شکل می‌داد و این کانون جز مقام معظم رهبری نمی‌توانست باشد. اینک ما برای چهله دوم انقلاب، یک چراغ روشن داریم تا به قله بلند خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اداره هر کشور از دو بخش سیاست و زندگی تشکیل می‌شود. سیاست، نظم، قانون و امنیت را به وجود می‌آورد. بخش زندگی به معیشت، پیشرفت و ابزار آن و آماده سازی انسان‌ها، و درآمدها و قدرت خرید مردم مربوط است که در صورت فراهم شدن زندگی و سیاست، جامعه به اهداف خود می‌رسد.

وی افزود: ما در چهل سال نخست انقلاب، سیاست را سامان دادیم و در کشورداری و امنیت پیشرفت کردیم اما در زندگی مردم، گرفتاری‌های معیشتی و حالا در مقابل شیوع بیماری کرونا، مشکلاتی را در تامین حداکثری سلامت همه جانبه را حس می‌کنیم.

رضایی گفت: در این چهل سال رکن سیاست با تحول عظیمی روبرو شده اما در زندگی که شامل اقتصاد و فرهنگ است، رشد لازم را نکرده‌ایم. البته نفوذی‌ها مانند موریانه به امنیت ما فشار می‌آورند. درخت تناور سیاست، بسیار مستحکم عمل کرده و سیاست داخلی و خارجی و مردم سالاری ما در کنار امنیت رشد کرده است.

وی با تشبیه جامعه به یک پرنده با دو بال افزود: بال سیاست تکمیل شده اما بال زندگی ضعیف است. بال زندگی باید تقویت و متوازن شود. فرهنگ و اقتصاد ما باید متحول شود. همان اتفاقی که در سیاست و امنیت ما افتاده باید در اقتصاد و فرهنگ رخ دهد. تا دانشگاه و آموزش و پرورش، معماری و شهرسازی و معیشت و اقتصاد مردم اصلاح شود. رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم، مسیر تحول در اقتصاد و فرهنگ را به ما نشان دادند. علم، معنویت، مبارزه با فساد و اجرای عدالت در بیانیه گام دوم می‌درخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این مساله که چگونه باید به این مهم دست یافت؟ آیا این بیانیه یک کار دولتی و حکومتی است یا یک کار مردمی؟ گفت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم، خود ملت ایران هستند. ملت ایران باید در تصمیم گیری ها و رفتارش گام دوم را وارد کند. اگر انتخابات و کار اقتصادی یا فرهنگی انجام می‌دهد باید گام دومی باشد. در شهرسازی و کشاورزی و اقتصاد گام دومی نیاز داریم. اگر مخاطب حکومت بود، رهبری این سند را به قوای سه گانه ابلاغ می‌کرد. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، همه مردم ایران را مخاطب قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، گفت: لازم است برای نیل به اهداف بیانیه، حرکت خودجوشی رخ دهد. نخبگان و جوانان نهضتی را برای تحقق بیانیه گام دوم به راه بیندازند. وقتی با آینده روبرو هستیم، همه اقشار مخاطب نیست. این بیانیه جوانان را مخاطب قرار داده تا نسل سوم و چهارم در ایجاد یک نهضت و تحول نقش بپذیرند. نسل سوم و چهارم انقلاب باید شعارها، برنامه‌ها و قواعد جنبش گام دوم را به دست آورند و راه بیندازند. باید از تجربه گذشتگان بیاموزیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در گذشته دو قیام بزرگ داشتیم. قیام سیاسی نسل اولی‌های انقلاب توسط شاگردان امام، نظام سیاسی شاه را سرنگون کردند و نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن کردند. نسل دوم انقلاب به پیروی از امام راحل قیام دفاعی کرده و اقتدار ایران را احیا کردند. قبل از انقلاب ایران تسلیحاتش را از خارج می خرید و خاکش را با ابلاغ بیگانگان به کشورهای دیگر واگذار می‌کرد. شاه از دستور خارجی تبعیت می‌کرد و در آخرین حاتم بخشی، بحرین را بخشید. دشمنان در جنگ تحمیلی هم آمدند تا بخشی از خاک ایران را بکنند و ببرند همچنان که سمرقند و بخارا و نخجوان ها را از ما گرفتند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به سردارانی همچون سپهبد شهید سلیمانی که در جوانی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند گفت: جوانان نسل دومی انقلاب همان‌هایی که زیر ۳۰ سال بودند، به جبهه‌ها رفتند و جنگیدند. این جوانان نسل دومی بودند که همه سرزمین‌های اشغال شده را آزاد کردند و دفاع و اقتدار را به ایران برگرداندند. فناوری و علم دفاعی را شکل دادند و اقتدار ایران را به اوج رساندند و کاری کردند که آمریکا جرات حمله به خاک ایران را پیدا نکرده است. این قیام سیاسی و قیام نظامی برای نسل جوان درس‌هایی دارد که قیام فرهنگی و اقتصادی را راه اندازی کنند.

وی افزود: در دهه شصت جوانان نسل دومی، داوطلبانه به امام جامعه لبیک گفتند. امام جامعه امروز هم منتظر لبیک جوانان نسل سوم و چهارم است. اگر بمانیم و متوقف شویم دیگران برای ما تعیین تکلیف می‌کنند در آن صورت اقتصاد ما و فرهنگ ما را خارج نشینان طراحی می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از من سوال می‌کنند که طرح شما برای اقتصاد بدون نفت چیست؟ آیا فقط به فروش محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی فکر می‌کنید؟ پاسخ من این است که این کار حداقل کاری است که باید با نفت کرد. می‌توانیم با جهش تولیدات ملی و رونق اقتصادی علاوه بر اینکه نفتی برای فروش به صورت خام نداشته باشیم، بلکه روزانه باید واردات نفت از کشورهای دیگر داشته باشیم تا بتوانیم پاسخ صنعت و کشاورزی مدرن ایران را بدهیم.

رضایی گفت: اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰ هزار دلار باشد. همه چیز برای این جهش و تحول آماده است. هر تحول در ایران، بر روی زندگی ۵۰۰ میلیون نفر در اطراف ایران تاثیر می‌گذارد به شرط آنکه بازارهای منطقه و حوزه نفوذ فرهنگی را در اهداف خود داشته باشیم. ۱۵۰ سال پیش در شبه قاره هند و کشمیر زبان فارسی رونق داشت. هنوز هم می‌توانیم این حوزه فرهنگی را بازیابی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین برنامه هفتم توسعه، که اولین برنامه در دوران گام دوم انقلاب است و ما در مجمع تدوین سیاست‌های کلی آن را آغاز کرده‌ایم، می‌توانیم یک جهش بزرگی را طرح ریزی کنیم. باید به جوانان خود اعتماد کنیم و از اشتباه کردن آنها نترسیم. جوانان ما می‌توانند افتخارات بزرگی را رقم بزنند.

وی با تاکید بر امر انتقال بین نسلی گفت: باید انتقال بین نسلی را در دولت آینده صورت بدهیم. تاخیر زیادی را در انتقال مسئولیت‌های بین نسل‌ها داشته‌ایم. در دولت‌های قبل، زمینه انتقال مسئولیت را فراهم نکردند که این تاخیر خطرناک است. انتقال بین نسلی باید صورت بگیرد. با ورود تعداد کمی از جوانان به دولت، انتقال بین نسلی انجام نمی‌شود. انتقال مسئولیت بین نسلی فراتر از یک تعداد از جوانان است. باید جوانان در مسئولیت‌ها ارتقا پیدا کنند. در مدت معین کوتاه و منطقی، جوانان به مراحل و مراتب بالاتر باید برسند.

رضایی با تاکید بر اینکه باید در اداره کشور تحول رخ دهد گفت: تکرار دولت‌های گذشته، ادامه مشکلات است و دردی از جامعه را درمان نمی‌کند. دولت‌های نو و راهی نو را باید در اقتصاد و فرهنگ در پیش بگیریم. امیدوارم شما جوانان که برای لبیک به رهبری به میدان آمده‌اید، بتوانید در عرصه‌های مختلف، توان خود را نشان دهید. من به عنوان یک سرباز انقلاب در کنار شما جوانان خواهم بود.

در ابتدای این نشست، دکتر معاشر رئیس جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر عضو این جمعیت هستند به دغدغه جوانان این گروه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: دوستان ما خدمت شما رسیده‌اند تا با کسب تجربه و رهنمون از جنابعالی، وظیفه خود را در مسیر آینده که تمدن سازی است، بیشتر بشناسیم.

در این برنامه جوانانی از استان‌های کردستان، گلستان، اصفهان و خوزستان به نمایندگی از برادران و خواهران اهل سنت و تشیع، جامعه طلاب و دانشگاهیان، نظرات و سوالات خود را با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در میان گذاشتند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ﻣﺠﺘﺒﻲ ارسالی در

      ﺑﺎ ﺣﻠﻮا ﺣﻠﻮا ﻛﺎﻡ ﻛﺴﻲ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ ﻓﻘﻄ ﻭﻋﺪﻩ ﻭﺣﺮﻑ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ اﺯ اﻳﻦ ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﺪﻳﺪﻩ اﺳﺖ اﺯ ﺷﻤﺎ ﻫﺮﻓﻘﻄ اﻳﻦ ﺻﺤﺒﺖ و ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻋﻤﻠﻲ ﺷﺪ اﻥ ﻓﻘﻄ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﻭﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻴﺪ

    • یک ایرانی ارسالی در

      اول اینکه آقای رضایی به دلار همین الان حساب کردی یا به دلار همین الان؟ دوم اینکه وقتی میگی تولید ملی اولین چیز برای رونق تولید ملی ثبات هست وقتی ما هر کس رو دشمن داریم و شما میگی هر کسی در آمریکا بیاد فرقی نداره چون قبلی دشمن بوده پس لابد این رییس جمهور جدید هم دشمنه آیا سرمایه گذاری میاد با کشوری که با آمریکا دشمنه سرمایه گذاری کنه؟ تورو به خدا اینقدر عوام فریبی نکنید

    • ناصر ارسالی در

      فعلاکه درامدهرایرانی درسال کمترازده هزاردلاره بااین وعده هامردم گول نمی خورند اگه راست میگیداین گوی واین هم میدان.روحانی هم خیلی وعده هادادولی درعمل چیزی ندیدیم

    • رضا ارسالی در

      آقای رضائی: بهتر نیست که ! یک بار دیگه به اظهارات خودتون مراجعه بفرمائید و با دقت ( باتوجه به شرائط موجود ) تامل بفرمایید و بدلیل بیانات (احساسی تون ) ! از ملت ایران (عذر خواهی ) بفرمائید 🤔

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر حرف های بی ربط و مسخره میزنه

    • از مهران ارسالی در

      مگه کجاتشریف دارین؟؟؟

    • سعید ارسالی در

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس ارسالی در

      جناب رضایی با کدوم کار یا اینکه خلق الساعه پول به حساب ما واریز میشه شما ها که یه قولی میدین باور کنید بدنمون میلرزه فقط شعار پوپولیستی میدین نه به فکر بیکاری هستین نه اختلاس نه خالی بودن سفره مردم

    • یک جانباز ارسالی در

      بیایید برای یک دوره مثل ریاست جمهوری ترامپ به آقای رضایی که اینهمه عاشق ریاست جمهور شدن است رای بدهیم اگر موفق شد که فبها و اگر همه اش حرف بود برای همیشه بازنشست و برود خانه انشااله

    • حامد ارسالی در

      اینها همش شعار دوباره نزدیک انتخابات ایران
      دوباره وعده‌های پوچ میدهند که مردم رأی لدهند

    • ناشناس ارسالی در

      منظورش از هر ایرانی چه کسی است خودش وهمکاران اینکه از اول بود

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رضایی شما جلو گران فروشی بگیرید و روی بازار نظارت داشته باشید نیاز نیست به هر ایرانی ۵۰ هزار دلار بدی

    • ناشناس ارسالی در

      دروغگوها خجالت بکشین.
      بسه.....

    • ناشناس ارسالی در

      دوباره خواب نما شدی

    • ایرانی ارسالی در

      آقا محسن وعده های اینجوری قدیمی شده، طرحی نو درانداز

    • بهرام ارسالی در

      موفق باشی آقای سرداردراین چهل سال کجابودی چه میکردی لطفاهرچه زودتردست بکارشو

    • حمید ارسالی در

      دروغ میگن. اینا به فکر مردم نیستند
      روحانی هم همین وعده هارو میداد

    • ناشناس ارسالی در

      اگرررررررررررررر!!!!!

    • ناشناش ارسالی در

      اگر را کاشتند سبز نشد ولک

    • ناشناس ارسالی در

      شعار خفهمون کرد .

    • سیم ارسالی در

      گلیم خود کشیدی پاهات هم بی زحمت بکش بیرون

    • ناشناس ارسالی در

      بخاطر همین حرف باید رد صلاحیت بشه

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر به این مردم سر انتخابات دروغ میگن. میگم اگر آخرتی بود باید پاسخگوی این همه دروغ باشین. راستی دروغ برای عادیها بده ولی برای شما......

    • ننالی ارسالی در

      ای‌بابا..این‌ستاره‌سهیل‌تاحالا‌کجابوده؟عجبه

    • سلام ارسالی در

      داره تبلیغات میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      مردم ایران خریدنی نیستنداقتصادسالم ومحیط مفرح میخواهند.دیگرمردم بشمااعتقادندارد.اگرراست می گویی چراپیشنهادات خودرادراختیاردولتها قرارندادی

    • ناشناس ارسالی در

      سلام قیمت دلار را با چه قیمتی محاسبه کردین بعد سرانه اعلام کردین میشه شرح بدین

    • ناشناس ارسالی در

      باز هم نزدیک انتخابات و باز هم وعده و وعید البته خوب باید هم اینجور باشه تا زمانی که مردم ساده دل این حرفها را باور میکنند و به این افراد ایمان داشته باشند آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود

    • لاله ارسالی در

      بزن جاده خاکی سوزوار

    • ناشناس ارسالی در

      پراید 7میلیونی شد 120 میلیون یکتون صداتون درنیامد

    • ناشناس ارسالی در

      سنگ بزرگ علامت نزدنه سردار

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه