ارسال به دیگران پرینت

9 ماده غذایی خوشمزه برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

تنوع و رنگارنگ کردن سفره برای صبحانه نقشی موثر در افزایش اشتهای کودک دارد و می‌تواند موجب افزایش تمایل او به غذاخوردن شود؛ تنوع در مواد صبحانه سبب جلب کودک به مصرف صبحانه می‌شود و این روش در سنین بالاتر نیز رغبت افراد را به صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

9 ماده غذایی خوشمزه برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه
تنوع و رنگارنگ کردن سفره برای صبحانه نقشی موثر در افزایش اشتهای کودک دارد و می‌تواند موجب افزایش تمایل او به غذاخوردن شود؛ تنوع در مواد صبحانه سبب جلب کودک به مصرف صبحانه می‌شود و این روش در سنین بالاتر نیز رغبت افراد را به صرف صبحانه افزایش می‌دهد.
از آنجایی که تنوع در مصرف صبحانه بچه‌ها را به خوردن صبحانه تشویق می‌کند، لذا استفاده از مواد غذایی زیر باعث تنوع در مصرف صبحانه می‌شود. اگر به کودک خود اجازه دهید که در تنظیم برنامه ی هفتگی صبحانه کمک کند و یا این که هنگام خریدن خوراکی‌ها شما را همراهی کند، با علاقه ی بیشتری سر میز حاضر خواهد شد. ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما مسائل تغذیه ای را در نظر گرفته اید.
شیر
مسلما یکی از بهترین خوراکی‌ها در وعده صبحانه، شیر است. البته برخی از بچه‌ها از خوردن این نوشیدنی مقوی سرباز می‌زنند بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای تحریک اشتهای فرزندتان، تکه‌های میوه، بستنی و یا حتی کمی‌کاکائو را با شیر سفید مخلوط کنید سپس یخ خرد شده را به آن اضافه کنید. خواهید دید که طعمی متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد.
ارده و شیره انگور و خرما
ارده و انواع شیره‌ها جزو مواد غذایی انرژی زا بوده و برای مواقعی که بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد، بهترین غذا محسوب می‌گردند. شیره خرما همان خواص خرما را دارد. حاوی فسفر و آهن است که مصرف آن در وعده ی صبحانه باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می‌شود.  انواع حلوا ارده یا حلواشکری با قیمت ‌های مختلف نیز موجود است که به راحتی می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید کنید.
فرنی
فرنی ارزش غذایی بسیاری دارد زیرا به دلیل دارا بودن شیر و نشاسته‌، انرژی بالایی را جذب بدن می‌کند. مواد نشاسته ای نیز مانند شیر حاوی ویتامین‌های گروه B و روی است. جایگزین کردن عسل یا شیره‌های گیاهی با شکر ارزش غذایی و خواص فرنی را بیشتر می‌کند.
عسل
eating-honey-for-breakfast
عسل تاثیر بی‌نظیر بر روی رشد کودکان دارد و داری خواص زیادی برای رشد و تقویت کودکان است. کودکانی که در رژیم غذایی خود از عسل بهره می‌برند علاوه بر سلول‌های خونی بیشتر، وزن‌گیری بهتری نیز نسبت به بقیه کودکان خواهند داشت. شما می‌توانید علاوه بر عسل، انواع مربا شیشه‌ ای با طعم های مختلف را برای فرزند خود از سایت دیجی‌کالا تهیه کنید.
ماست چکیده
ماست چکیده جزو موادغذایی تغلیظ ‌شده‌ای است که در اثر فرایندهای اعمال‌شده، میزان آب موجود در آن کاهش یافته است. به همین دلیل دارای غلظت و دوام بیشتر نسبت به ماست معمولی است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در ماست گرفته شود، کالری و تا حدودی ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌کند. 
⦁ یک لیوان شیر و کره بادام زمینی
به جای نان سبوس‌دار که معمولا کودکان، زیاد به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، می‌توانید یک لیوان شیر و یک تکه شیرینی کنجددار برای صبحانه تدارک ببینید. برای افزایش پروتئین و فیبر هم می‌توانید دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. چند عدد کشمش هم می‌توانید روی آن بریزید.
عدسی

Plate-of-cooked-lentils

یکی از گزینه‌هایی که می‌توان بدون هیچ دغدغه و نگرانی آن را در وعده صبحانه قرار داد، عدسی است. در بین حبوبات، عدس از میزان بسیار زیادی آهن برخوردار است که می‌تواند یک جایگزین طبیعی بجای قرص‌های آهن، برای رفع کمبود کم خونی باشد. پس اگر کودک شما تمایلی به مصرف گوشت در وعده‌های غذایی ندارد شما می‌توانید با قرار دادن عدسی در وعده غذایی کودکتان، مواد مغذی موجود در گوشت را از این طریق تامین کنید.
حلیم
حلیم را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. حلیم را می‌توان در لیست غذاهای پرکالری قرار داد که از میزان قابل توجهی پروتئین، چربی، روی، منیزیم، آهن و کلسیم برخوردار است. اگر کودک شما نمی‌تواند در صبح مقدار زیادی صبحانه مصرف کند، بهترین گزینه برای شما حلیم است. مواد اولیه حلیم، گندم است که یکی از هزاران خواص آن به دلیل فیبر و پروتئین موجود در این ماده سیر نگه داشتن فرد است. با مصرف این غذا می‌توانید از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری کنید. با مراجعه به این لینک با سایر مواد غذایی دارای فیبر آشنا شوید.
خوراک لوبیا
نوع دیگر از انواع صبحانه سنتی خوراک لوبیا (لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز) است. بررسی خواص تغذیه‌ای این غذا نشان می‌دهد که این حبوبات یعنی لوبیا از منابع غنی انرژی محسوب می‌شوند و اگر به مقدار کافی مصرف شوند می‌توانند قسمت مهم نیاز کودکان به انرژی را تامین کنند، ضمنا از منابع خوب پروتئین گیاهی هستند و چنانچه با یکی از انواع غلات مانند نان استفاده شوند، پروتئینی با کیفیت بالا فراهم می‌کنند. بنابر آنچه گفته شد؛ خوراک لوبیا نیز جزو غذا‌های مفید محسوب می‌شوند و می‌توانند صبحانه‌ای لذیذ و با ارزش تغذیه‌ای بالا برای آن‌ها فراهم کنند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه