ارسال به دیگران پرینت

تحقیقات جدید:

بیمارانی که ویتامین D کافی ندارند، به نوع شدیدتری از کووید۱۹ مبتلا شوندD

مطالعه جدیدی که بر روی ۲۱۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، نشان داده است که ۸۰ درصد از این افراد ویتامین D کافی در خون ندارند.

بیمارانی که ویتامین D کافی ندارند، به نوع شدیدتری از کووید۱۹ مبتلا شوندD

مطالعات نشان داده اند که داشتن ویتامین Dکافی در بدن، سبب شده که تا ۵۱.۵ درصد خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری برای مبتلایان کاهش یافته باشد و برای بهبودی به بیمارانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا شده اند، کمک کند؛ هرچند که برای اثبات این مسئله آزمایش‌های بیشتری مورد نیاز است.

در این تحقیق میزان ویتامین D در مردان کمتر از زنان بود و علاوه بر این در افرادی که کمبود ویتامین D داشتند، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر بود.

دکتر هانس کنراد بیالسکی، استاد دانشگاه هوهنهایم که ارتباط ویتامین D و کووید۱۹ را بررسی کرده، می‌گوید: بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت و چاقی با کمبود ویتامین D در ارتباط است. همچنین به نظر می‌رسد بیمارانی که ویتامین D کافی ندارند، به نوع شدیدتری از کووید۱۹ مبتلا شوند اما ما هنوز چگونگی ارتباط بین این دو را پیدا نکرده ایم.

با این وجود، علاوه بر ارتباط بین سطح ویتامین D و خطر ابتلا به کووید۱۹ محققان در حال تلاش برای درمان این بیماری به کمک ویتامین D هستند.

محققان معتقدند: درمان با ویتامین D باید در بیماران کرونایی با مقادیر پایین ویتامین D انجام شود، زیرا این روش ممکن است اثرات مفیدی در سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

آنها توصیه می‌کنند که مصرف ویتامین D برای نوزادان باید به طور روزانه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ IU، کودکان ۶۰۰-۱۰۰۰ IU روزانه و بزرگسالان ۶۰۰-۲۰۰۰ IU باشد و این مقدار بستگی به سطح فعلی این ویتامین در بدن افراد دارد. همچنین بزرگسالانی که دچار اضافه وزن هستند، ممکن است به میزانی ۲ تا ۳ برابر بیشتر به این ویتامین نیاز داشته باشند.

نتیجه چندین تحقیق نشان داده است که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوانزا و ویروس کرونا ارتباط دارد.

پزشکانی که این تحقیق را انجام داده اند با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که ویتامین دی در بدن نقش پیشگیرانه‌ای در برابر این بیماری دارد یا نه، می‌گویند: کمبود شدید این ویتامین در بدن پیامدهای منفی زیادی را در پی دارد که می‌تواند روی ابتلا به کووید ۱۹ هم تاثیر گذار باشد اما ما هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که ویتامین دی می‌تواند از عفونت شدید جلوگیری کند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه