ارسال به دیگران پرینت

3 جایزه اصلی جشنواره فیلم کوزوو برای «گل نساء» ستار چمنی‌گل

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «گل نساء» به کارگردانی ستار چمنی‌گل، سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Goddess On The Throne کوزوو را گرفت.

3 جایزه اصلی جشنواره فیلم کوزوو برای «گل نساء» ستار چمنی‌گل

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «گل نساء» به کارگردانی ستار چمنی‌گل، سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Goddess On The Throne کوزوو را گرفت.

فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل، با فیلمنامه ویدا صالحی، با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با نقش آفرینی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی؛ با بیش از 30 حضور بین‌المللی در جشنواره‌های جهانی و کسب 18 جایزه در رشته‌های مختلف سینمایی؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران، در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Goddess On The Throne در شهر پریستینا در کشور جمهوری کوزوو به نمایش در آمد.

گل نسا، در بخش‌های بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری کاندید دریافت جایزه بود که در نهایت، سه جایزه اصلی از جمله؛ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی به ستار چمنی‌گل و همچنین جایزه بهترین بازیگری جشنواره به صورت مشترک به یگانه رجبی و علی محمد رادمنش بازیگران این اثر سینمایی اهدا شد.

این دوره از جشنواره، در بخش‌های مختلف؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا از روزهای 9 تا 12 آبان ماه جاری (30 اکتبر الی 2 نوامبر 2020) به صورت آنلاین در شهر پریستینا Pristina در کشور جمهوری کوزوو برگزار شد.

اعضای هیئت داوری فیلم‌های کوتاه و مستند و بلند سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوزوو، عبارت بودند از: مریم ظهیری‌مهر از فیلمسازان ایرانی مقیم کشور آمریکا، «کورای دمیر» Koray Demir کارگردان از کشور ترکیه و «کاورو کاجیتانی» Kaoru Kajitani کارگردان از کشور انگلستان.

گل نسا

این جشنواره که در سال 2002 توسط «بسیم آجتی» Besim Ajeti تاسیس شده است؛ در دوره‌های گذشته خود، میزبان کارگردانان سرشناسی همچون؛ «فاتح آکین» Fatih Akin فیلمساز ترکیه‌ای مقیم آلمان، «میشل لکلرک» Michel Leclerc فیلمساز فرانسوی که با فیلم «نام مردم» و با بازی «لیونل ژوزپین» Lionel Jospin نخست وزیر سابق فرانسه به شهرت بین‌المللی رسید و دیگر فیلمسازان جهان، که با آثار خود در این رویداد سینمایی حضور داشته‌اند.

جدا از بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم Goddess On The Throne کوزوو، یکی از بخش‌های مهم این رویداد هنری، نمایش فیلم‌های بخش مسابقه در قطارهای شهری کشور کوزوو است که با هدف ایجاد و ترویج فیلمبرداری کوزوو در سراسر جهان، از طریق ایجاد و برقراری ارتباط با سازندگان فیلم از سراسر جهان، برگزاری نمایش فیلم‌ها و کارگاه‌های آموزشی به اصیل‌ترین روش‌ها، در نتیجه گردآوری کارگردانان، فیلمسازان و هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن ارزش‌ها و تشویق و حمایت از کارهای بعدی آنها برگزار می‌گردد.

جایزه

فیلم سینمایی «گل نساء» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در جشنواره بین‌المللی فیلم «عشق» LOVE آمریکا روی پرده رفت و یگانه رجبی بازیگر اصلی این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر این جشنواره را از آن خود کند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه