ارسال به دیگران پرینت

مجلس پاکستان اسلام‌ ستیزی در فرانسه را محکوم کرد

نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای، توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و موج اخیر اسلام‌ستیزی در فرانسه، نروژ و سوئد را قویاً محکوم کردند.

مجلس پاکستان اسلام‌ ستیزی در فرانسه را محکوم کرد

 نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای، توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و موج اخیر اسلام‌ستیزی در فرانسه، نروژ و سوئد را قویاً محکوم کردند.

 نمایندگان پارلمان این کشور ابراز انزجار و خشم خود را نسبت به تحرکات اخیر علیه مقدسات اسلامی و بی‌حرمتی به ساحت نورانی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کردند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان قطعنامه مربوط به محکومیت اسلام‌ستیزی و انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه را در صحن علنی پارلمان این کشور ارائه کرد و سپس به اتفاق آراء تصویب شد.

در این قطعنامه‌ آمده است: مردم پاکستان همگام با مسلمانان جهان، یکصدا علیه اقدامات توهین آمیز در اروپا شعار داده و همزمان مواضع رهبران اروپایی در دفاع از عاملان این جنایات و افراط‌گرایی را سرزنش می‌کنند.

"احسن اقبال" نماینده حزب‌ مسلم لیگ‌ نواز، از جناح مخالف پاکستان در مجلس ملی خطاب به نماینده دولت این کشور گفت که در این قطعنامه باید تصمیم به فراخواندن سفیر پاکستان از فرانسه در اعتراض به اسلام‌ستیزی گنجانده می‌شد.

نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان همچنین نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه و برخی دیگر از سیاستمداران اروپایی همزمان با اقدام موهن شارلی‌ابدو به شدت ابراز نگرانی کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان عصر دوشنبه با احضار سفیر فرانسه، اعتراض شدید خود علیه سخنان رئیس جمهوری فرانسه و تشویق وی از عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر امورخارجه و وزارت امورخارجه این کشور نیز روز گذشته ضمن انتقاد از مواضع رئیس جمهوری فرانسه برای تشویق از اقدامات موهن ضداسلامی، بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)‌ را به شدت محکوم کردند.

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان امانوئل مکرون را به تحریک عمدی احساسات مسلمانان جهان و تشویق عناصر افراطی در فرانسه برای نمایش کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه اسلام و پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) متهم کرد و افزود: رئیس جمهوری فرانسه با حمله به اسلام بدون هیچ درکی از آن، احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و سایر نقاط جهان را جریحه‌دار و آنان را مورد حمله قرار داده است.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) برای دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، اخیرا انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد. حرکتی که توجیه آن «آزادی بیان» بوده است حال آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین‌الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت‌های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام جزو آزادی بیان به شمار نمی‌آید.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. وی آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبه‌رو شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه