ارسال به دیگران پرینت

مقام آمریکایی:

احتمالاً ترامپ در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار می دهد

«اندرو ویسمن» معاون بازرس سابق رسیدگی به تخلفات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، احتمالاً او در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار خواهد داد. وی افزود:‌ «چنین چیزی مشخصاً هرگز اتفاق نیفتاده است. تا کنون هیچ رئیس جمهوری خود را عفو نکرده و اگر وزارت دادگستری قصد رسیدگی به تخلفات او را داشته باشد، می‌تواند آن را به چالش بکشد».


احتمالاً ترامپ در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار می دهد

دستیار بازرس سابق رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور آمریکا گفت، او به احتمال بسیار زیاد در صورت شکست در انتخابات، برای فرار از محاکمه، خود و نزدیکانش را عفو می‌کند.

«اندرو ویسمن» معاون بازرس سابق رسیدگی به تخلفات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، احتمالاً او در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار خواهد داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ویسمن در مصاحبه‌ای گفت: «به احتمال بسیار قوی اگر رئیس جمهور در انتخابات پیروز نشود، افراد بیشتری در ارتباط با سازمان ترامپ، خانواده‌اش، کارکنانش و حتی خودش را مورد عفو قرار خواهد داد».

وی افزود:‌ «چنین چیزی مشخصاً هرگز اتفاق نیفتاده است. تا کنون هیچ رئیس جمهوری خود را عفو نکرده و اگر وزارت دادگستری قصد رسیدگی به تخلفات او را داشته باشد، می‌تواند آن را به چالش بکشد».

ترامپ پیش از این در این باره گفته است این اختیار را دارد که خودش را مورد عفو قرار دهد اما چنین کاری نخواهد کرد زیرا مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده است.

او تا کنون از اختیارات ریاست‌جمهوری خود برای عفو برخی افراد با مقاصد فردی و سیاسی استفاده کرده است. وی چندی پیش «راجر استون» مشاور سابقش را که به جرم دروغ گفتن به کنگره محکوم به حبس شده بود آزاد کرد.

از دیگر افرادی که از سوی ترامپ مورد عفو قرار گرفتند می‌توان به «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اشاره کرد.

فلین بعد از اقرار به دروغگویی به بازرسان درباره تماس‌هایش با مقام‌های روسیه، موافقت کرده بود در ازای سبک‌تر شدن محکومیت خود با دادستان‌های آمریکایی همکاری کند. راجر استون نیز که قرار بود ۹ سال را در زندان سپری کند، با مداخله دادستان کل آمریکا به تنها ۴۰ ماه حبس محکوم شد.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش در اقدامی دیگر اعلام کرد «جفری برمن» دادستان نیویورک از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد. تیم برمن بسیار مصرانه به تحقیقات درباره «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ ادامه داد تا سرانجام او به دلیل جرایم مالی و دروغگویی به کنگره مجرم شناخته شد. کوهن شهادت داد که از طرف ترامپ به دو زن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ حق السکوت داده است تا از روابط غیراخلاقی خود با رئیس‌جمهور آمریکا حرفی نزنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه