ارسال به دیگران پرینت

محدودیت‌های "شدید" کرونایی در 43 شهر ایران اعمال می‌شود

دولت ایران در راستای تدابیر جدید برای مبارزه با همه‌گیری کرونا، محدودیت‌های شدید کرونایی در 43 شهر را اجرا کرده و حضور کارکنان دولت در تهران را به 50 درصد کاهش خواهد داد.

محدودیت‌های "شدید" کرونایی در 43 شهر ایران اعمال می‌شود

بر اساس مصوبه جدیدی که در «جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا» در ایران به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور به تصویب رسیده است، محدودیت‌های شدید کرونایی در 43 شهر بحرانی اجرا خواهد شد و حضور کارکنان نهادهای دولتی در تهران نیز تا پایان آبان به 50 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، در جلسه امروز ظهر روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد که از روز دوشنبه پنجم آبان ماه جاری تا پایان آبان، حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان 50 درصد کاهش یابد.

همچنین براساس اعلام کمیته های درمان و اجتماعی – امنیتی در 43 شهرستان بحرانی ایران که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه پنجم آبان به مدت یک هفته محدودیت های شدید اعمال خواهد شد و درصورت لزوم این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در این جلسه خطاب به روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است، بررسی تجربه کشور در این مبارزه هشت ماهه نشان می دهد هر جا در سایه همراهی مردم و هماهنگی، یکدستی و انسجام مسوولان می توان به موفقیت دست یافت.

روحانی، همچنین کمیته های ستاد ملی، کمیته درمان و امنیتی و اجتماعی را به تدوین "پروتکل سفر، پروتکل های جدید مراجعه به مراکز بزرگ تجمع یا مراکز شیوع بیماری و نحوه اجرا و جرائم مرتبط با این موارد برای ارائه به ستاد ملی" موظف کرده است.

گفتنی است، براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ایران، تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 550 هزار و 757 نفر و مجموع جان باختگان این بیماری نیز به 31 هزار و 650 نفر رسیده است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه